Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

Jack

ehkä niihin vois kokeilla köyhän miehen anodisointia, Dylon värjäystä.....
Flatheads!!!

Hemuli

Jaahas, hommahan rullaa lähes ameriikan malliin kun vaan pääsee pajalle. Tänään vuorossa änkkärit. Kovat jätkät ajaa suorilla putkilla mutta mulla on vanhemmiten hiipunu halu metelin tuottamiseen - osansa tietysti pari vuotta sitten äkillisesti heikenneellä kuulollakin...

Ostin valmista reikäputkea ja pyöräytin sille molempiin päihin putken sisälle sopivat kaulukset.



Sitten kaulukset kiinni, vittumainen hitsata tuollaista reiällistä putkea - kai siellä kuitenkin sen verran on saumaa että pysyy.



Hyllystä löytyi joskus kauan sitten Allrightista haettua vaimennusmateriaalia, siitä sopivat palaset huilujen ympärille - tilaa oli ruhtinaallisesti vajaa kymmenen milliä mutta kai toi jotain jeesaa.



Pakkausteipillä muutamasta kohdasta kiinni niin on helpompi ujuttaa huilu putkeen. Vaimennusmateriaaliahan ei saisi pistää niin paljoa että se on umpitiukkana massana putkessa, pitää jäädä vähän ilmavuutta. Teippi palaa pois ensimmäisen parinkymmenen kilometrin matkalla jättäen vienon palaneen muovin tuulahduksen jälkeensä ;D...



Siellä luuraa...



Sitten vaan kupit päähän ja putket paikalleen. Tuntuisi istuvan aika napakasti paikalleen, putkisto on tuosta risteyskohdastaan koneessa kiinni ja takimmaisen änkkärin takareunasta rungossa. Ei pitäisi irrota kovassakaan menossa.





Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Upeeta!

Mutta tulpanjohdoista virinneen keskustelun jaoin omaksi aiheekseen:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3289.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

ay20


mista

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Smokie

Hienot on putket. Mä oon tehnyt empiirisiä tutkimuksia ja todennut että hinta / teho / saatavuus / helppous kombinaatioltaan paras matsku vaimentimeen on sammutuspeite. Siis jos ei mitään valmista kamaa ole olemassa, ei kait kaikkee tarvi aina tehdä jotenkin vaikeasti? Eihän? Teräsvilla oli hyvin lyhyen hetken tosi hyvää mutta vissiin palaa nopeasti tai jotain. Vois vaan olla aika hyvää tavaraa esim. melumittaukseen.

jakke

pahoittelen ooteetä mutta sammutuspeite on myös kätevää suojaus matskuu hitsatessa. vai siis halpaa.

mielikuva

Tuota, sammutuspeite on lasikuitumattoa joka ei aina ihan kestä hitsaussuojana. Mulla on kokemus että sammutuspeite sulaa 350 asteiseen peltipurkkiin. Pidän nääs joskus sammutusharjoituksia. Meneehän se toki hitsaussuojapeitteenä jos hiukan kastelee.

Mutta, miten kuuma tuo pakoputki oikein on? Onko kukaan mitannut. Sammutuspeite varmaan kestää?

Kannattaako laittaa kun mulla on muutama pala vähän tukevampaa hitsaussuojamattoa ajattelin laittaa sellaista tuonne putkeen. Tuon hinta on noin 30â,¬ neliö ja lämmönkesto 1000 astetta. Eipähän pala. 

välly

On se hieno! Tuostahan pitäis tehdä sellainen "JuhlaMokkan kahvi-mainos"...
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!

valkama

Vaimentajaan tarkoitettua villaa löytää ihan allright, duell ja PSE-parts jälleenmyyjiltä. Eli käytännössä kaikista moottoripyörä liikkeistä. Hintaa oli muistaakseni ~15e pussi ja se riitti komeasti pariin nelari motocrosspyörän vaimentimeen.

Hemuli

Se Allrightin paketin villamäärä näkyy hyvin tuossa ylhäällä - se on kuvassa kokonaisuudessaan. Kaksi kolmasosaa meni kun yhden kierroksen veti noihin vaimentimiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Kävin kurkkaamassa Kawasakin vaimentimeen, sammutuspeite näytti ihan hyvältä, sen ympärillä ollut pakkausteippi oli hiukan huonoa :D On tuo ainakin kuuma ollut kun rosteri on muuttunut shamppanjan väriseksi ja sytytystulpista tuppas lentelemään maaelektrodeja kun innostui vähän imuuttamaan. Sitä oon kyllä ihmetellyt että miksi HD sylkee pakokaasuja huomattavasti voimallisemmin kuin tommoinen 200hp turbo rivi-4, pakokaasuimurin putket ei tahdo pysyä paikoillaan millään 50hp HD:n kanssa. Vois kuvitella että toi sammutuspeite pysyy paikoillaan aika hyvin kun se kerran on tuollaista neulosta, crossipyöristä ainakin villat tuppaa lentämään yllättävän nopeasti änkkäristä ulos.

valkama

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 maaliskuu 11, 08:44:58
Kävin kurkkaamassa Kawasakin vaimentimeen, sammutuspeite näytti ihan hyvältä, sen ympärillä ollut pakkausteippi oli hiukan huonoa :D On tuo ainakin kuuma ollut kun rosteri on muuttunut shamppanjan väriseksi ja sytytystulpista tuppas lentelemään maaelektrodeja kun innostui vähän imuuttamaan. Sitä oon kyllä ihmetellyt että miksi HD sylkee pakokaasuja huomattavasti voimallisemmin kuin tommoinen 200hp turbo rivi-4, pakokaasuimurin putket ei tahdo pysyä paikoillaan millään 50hp HD:n kanssa. Vois kuvitella että toi sammutuspeite pysyy paikoillaan aika hyvin kun se kerran on tuollaista neulosta, crossipyöristä ainakin villat tuppaa lentämään yllättävän nopeasti änkkäristä ulos.

Mutta crossi vehkeissä sitten seokset on monesti säädetty erinlailla. Monesti polttaa vielä putkessakin ..ja niillä ajetaankin kaasu tyylillä on/off ;)

Hemuli

#163
Yhtäaikaa sekä vituttaa että naurattaa... Polkaisin paskiaisen tulille lauantai-iltana, vastarempattu kone vaati praimauksen jälkeen neljä potkua lähteäkseen käyntiin - kävi tasaisesti eikä rautapäälle ominaisia kilkatuksia juuri kuulunut. Änkkäritkin toimii suunnitellusti, käyntiääni on mukavan pehmeä joskin rautismaisen sporttinen.

Kaikki meni hyvin noin puolisen minuuttia kunnes huohotin rupesi puskemaan öljyä pihalle - ja sitähän tuli sitten ihan kunnolla. Pyörä seis, viitisen minuuttia odotusta ja uudestaan käyntiin. Tässä vaiheessa pitää kehaista että ensistartin jälkeen on aina lähtenyt ekalla :)... No, nyt kävi kymmenisen sekuntia hyvin kunnes öljy taas virtasi huohottimesta pihalle. Taas viitisen minuuttia huilia ja kolmas yritys, tällä kertaa paluuletku irrotettuna ja tyhjään pulloon vedettynä. Ekalla käyntiin, taas kymmenisen sekuntia taivasta maan päällä ja sitten Exxon Valdez. Paluuletkusta tuli ensin ihan normaalisti kamaa kunnes se yhtäkkiä väheni ja öljyn seassa tuli paljon ilmaa.

Pyörä pukille ja känni päälle. Seuraavana aamuna loikoillessani punkalla keksin missä vika. Koska pumpun kiertosuunta jouduttiin kääntämään piti öljyn paluu koneesta siirtää toiselle puolen pumppua. Porasin lohkoon kanavan joka päätyi kammioon joka kerää kampikammiosta tulevan öljyn. Ongelma lienee siinä että jakopäähän kertyvän öljyn pitäisi taistella tiensä vasten kampikammion painetta, joka kerta mäntien tullessa alaspäin kertyy tuohon kammioon melkoinen puhuri joka puhaltaa öljyn pois kanavan läheltä. Pumppu selvästikin toimii mutta paluu hyytyy öljyn puutteeseen. Kaikki öljy kerääntyy jakopäähän ja kun sen pinta on huohottimen korkeudella, seuraa sotkua.

Tein kokeeksi ulkopuolisen kierron jakopään puolella sijaitsevasta kammiosta suoraan pumpun paluupuolen liittimeen.



Kokeilu osoitti että ongelma on edelleen olemassa. Syyllinenkin on todennäköisesti selvillä, edellä mainittu lohkoon porattu kanava on vielä auki ja paine pääsee sitä pitkin pumpulle. Seuraavaksi kokeillaan laittaa pumpun ja lohkon väliin uusi tiiviste jos se riittää pitämään paineet poissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Lainaus käyttäjältä: valkama - 28 maaliskuu 11, 10:17:42
Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 maaliskuu 11, 08:44:58
Kävin kurkkaamassa Kawasakin vaimentimeen, sammutuspeite näytti ihan hyvältä, sen ympärillä ollut pakkausteippi oli hiukan huonoa :D On tuo ainakin kuuma ollut kun rosteri on muuttunut shamppanjan väriseksi ja sytytystulpista tuppas lentelemään maaelektrodeja kun innostui vähän imuuttamaan. Sitä oon kyllä ihmetellyt että miksi HD sylkee pakokaasuja huomattavasti voimallisemmin kuin tommoinen 200hp turbo rivi-4, pakokaasuimurin putket ei tahdo pysyä paikoillaan millään 50hp HD:n kanssa. Vois kuvitella että toi sammutuspeite pysyy paikoillaan aika hyvin kun se kerran on tuollaista neulosta, crossipyöristä ainakin villat tuppaa lentämään yllättävän nopeasti änkkäristä ulos.
Mutta crossi vehkeissä sitten seokset on monesti säädetty erinlailla. Monesti polttaa vielä putkessakin ..ja niillä ajetaankin kaasu tyylillä on/off ;)

En keksi mitään eroavaisuutta harrikoihin ??? ??? Usotsie että joka ikinen mitä olen testannut on säädetty justiin silleen erinlailla?

Tsemppiä Hemulille, kyllä se siitä!! Jos yhtään sua tunnen niin ongelma taitaa olla jo ratkaistu ;D