Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shoveli enskavedon tukilaakerista

Aloittaja Rotta72, 01 helmikuu 15, 14:31:02

« edellinen - seuraava »

Rotta72

Holaa!
eli konkareille kysymystä...
Meinasin tuollaiseen 1200 -77 fxe malliin laitella 3" avobelttiä. Kiinnitin vain huomiota, että tuohon meikäläisen härpäkkeeseen ei saa tuota aftermarket tukilaakeria laitettua (uupuu lootasta ne korvakkeet mihin sen saisi juntattua).
Onkohan mahdollisesti muunlaisia tukia olemassa/itse rakenneltu?!
Vai kestääkö nuo miten ilman noita laakeri virityksiä, liekö kellään kokemusta moisesta. :P

Spöke

Uupuu korvakkeet? Onkos sulla jokin vanha laatikko siellä paikalla? Miten enskakoppa oli laatikossa kiinni? Oho, kolme kysymystä vastaukseksi.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

joo, laittaa vaikka kuvaa, ni kyllä se tästä.

Flatheads!!!

Rotta72

Juu eli ollut aikaisemmin 1.5" beltillä ja enskakotelo ollut kiinni ainoastaan lohkon kyljessä.
Lootassa ei siis ole korvakkeita, shovelin lootalta tuo kuitenkin vaikuttaa muuten.

ma^ko

Onko laatikossa kuitenkin pitkä akseli?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Näkemättä vastaan, että on. Alternaattorishovelin jatkeena ei lyhytakselinen pannurystyloota onnistu.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 01 helmikuu 15, 22:25:09
Näkemättä vastaan, että on. Alternaattorishovelin jatkeena ei lyhytakselinen pannurystyloota onnistu.

Tavattu, siirrettynä linjastaan sivuun, läskiperseen yhteydessä...

Spöke

Aina oppii uutta, mä kun luulin, että ei enskakopan kans oo mitään mahkuja lyhytakselisella lootalla, kun pitkäakselisen lootankaan kanssa kytkimenkään taa jää juurikaan tilaa. Kaikki on näemmä mahdollista.
-Spöke-

ma^ko

Alukopalla ei kyllä oletettavasti onnistu.

Pitkä akseli, 3" beltti ja ei tukilaakeria, kestäähän se aikansa... varsin rajallisen ajan tosin.

Rotta72

Näyttäisi olevan tuolla pitkällä akselilla ja tuo enskakotelo on peltiä.
No joo...eli jos tuon laittaa ilman tukilaakeria, niin ilmeisesti vatkaa pää-akselin ja laakerit ajan myötä hajalle?! Vakio konehan tuossa on ja suhteellisen rauhallisesti tulee aina köröteltyä.

filtteri

laitoin itse nyt talvella 3"beltin 1.5" tilalle ja ei mullakaan tukilaakeria ole ja eihän se kytkinpaketti sen leveämmäksi tule eli tuskin se sitä merkittävästi heikentää..tiiä sitten kun en ole varma itsekkään onko mulla pitkä vai lyhyt akseli.mulla on early shoveli eli siinä taitaa olla lyhyempi akseli??

ma^ko

Pannaris o lyhyt akseli, öölaris väliakseli ja sit ku tulloo staattori ni o pisin akseli... keneraattori/alukoppa ni o väliakseli.