Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kyselisin kypäristä.

Aloittaja Jawaman, 29 tammikuu 15, 22:18:59

« edellinen - seuraava »

Poser Ana

Mites Shark Raw tms vastaava set up, onko jengillä käyttökokemuksia ?
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

koiruus

Itellä Shark Evoline, sitä ennen Lemin samanlainen modulaari.
Mukava päässä, luukut auki kohisee melko paljon mutta sateen sattuessa ei satu naamaan.
Avo ja umpiruukku samassa laitteessa on mun suosikki, toki ajelenkin siihen asti kunnes lumi maassa.
Sohvi FLHTCUI -06

Masa-68

Minä olen käyttänyt tätä avattavaa Roof Boxer V8-kypärää, joka on osoittanut toimivuutensa huolimatta pikku heikkouksistaan (kuten huurtuminen, jykeville leuoille ahdas alavisiiri jne. Se on toiminut myös viime kuussa sattuneessa hirvikolarissa, joten meinaan hankkia uuden Roof Boxer/ Desmo-kypärän seuraavalla kerralla.

https://www.allrightshop.fi/index.php/tuotteet/mp/kyp%C3%A4r%C3%A4t/roof/avattavat+kyp%C3%A4r%C3%A4t/724468/roof-boxer-v8-full-matt-black
Softail Heritage FLSTC 96" vm.2009

Poser Ana

Kyllä noi Roofit ainakin omaan silmään pesee normi modulaari ruukut ulkonäöllisesti. Noissa yli 300-400 ruukuissa näen kypärän uusimis kynnyksen hieman korkeana, jos esim ajatteleen tilannetta jossa potan pudottaa kädestään maahan jos se on 150-200 hintanen luultavasti ostaa uuden, mutta ton yli kynnys nousee ja sitä tulee halposti ajateltua, että eihän sille mitään käynyt sama pätee ylivuotisiin, eli jos se vielä menis jokusen vuoden.

Ilmeisesti tavallisestakin umpimallista on kuitenkin mahdollisuus loihtia "katuuskottava" maalaamalla

Jack

ai jos kypärä putoo ni ostaa uuden?

Ihan tosissaan?
Flatheads!!!

F.T.F.S

Prkl. konkurssi tulis ku 50 pottaa pitäs kauden aikana ostaa.
Vaan taitaa olla Meno ylivuotinenkin  ;D

eeko

Meikäläisen potta on pudonnut ainakin sata kertaa.  :D
-eeko

Jack

Lainaus käyttäjältä: Poser Ana - 06 lokakuu 16, 12:45:04

Ilmeisesti tavallisestakin umpimallista on kuitenkin mahdollisuus loihtia "katuuskottava" maalaamalla

Ei ole.
Flatheads!!!

Poser Ana

Pudottaa ja pudottaa....jos se sarvesta tai handusta asfaltille tulee, niin kyllä mä uutta lähtisin etsimään, but hey thats just me ;) Eri asia jos ny himassa keikahtaa tuolilta matolle yms... pientä. Lisäksi yksi syy olla ajamatta avolla mut joku tollanen maski tzydeemi mistä oli puhetta vois auttaa asiaa....

Tuomo

yleismotoristisivuilla jauhetaan toisinaan siitä että pitääkö asfaltille tippunut kypärä vaihtaa turvattomana, mielipiteitä tuntuu olevan ainakin kahta erilaista

ite ajattelen niin, että jos tippuu peilistä tai satulasta eikä oo naarmuja kummempaa niin ei suojaavuus (jäykkä ulkokuori tai pehmentävä styrox-sisus) ole minnekään kadonnu. jotkuthan uskoo kaikenmaailman kuoreen rakennettuihin jännitystiloihin yms., ite pidän hölynpölynä. Toki sit menee vaihtoon jos ajossa kaadutaan

ja niin kauan kun puhutaan avokypäristä niin pienen kolhun aikaansaama suojauksen heikentyminen on kyllä aika marginaalista kokonaisuuten nähden. mutta kukin tekee niinkuin haluaa

teemu-O

Jos kaatuu, niin pitääkö kesken asfaltilla pyörimisen vaihtaa pottaa kun se kerran kolahtaa asfaltin pintaan ja sen jälkeen se on turvaton?
Emmää tiedä, mut tuntuu haasteelliselta...
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White

F.T.F.S

Ei kesken pyörimisen tarvii vaihtaa mutta loppu matka pitää vetää ilman pottaa,
kuka sitä nyt turvattomalla potalla ajais...
Kyllähän kypärä on pääasia ja jokainen ajaa sellaisella mitä pää sanoo eikä muut.
Meno päässä takuulla turvattomuutta ja vaarantunnetta jo alle satasen vauhdeissa ;)

twinspeed

Niin tosta kestävyydestä...

Olen tasan sitä mieltä, että ihan hyväksymätön kypärä kestää riittävästi. On nimittäin niin, että harvoin se pelkkä pää saa sellasen tärskyn, että pelkkä kypärä ja pää halkee. Kun se onnettomuus on sitä luokkaa, että paska kypärä halkee, niin saa mun puolesta haljeta. Nimittäin sillon koko ukko on siinä mallissa, että neliraajahalvaantuminen tms on vähintä, mitä sattuu siinä ohessa. Ja ainakin omasta puolestani, saa olla pollakin halki ja henki pois siinä vaiheessa.

Ja paras kypärä on avokypärä. Jotain olennaista jää moottoripyöräilystä pois, jos tempasen kokokypärän päähän.  Umpikypärän kanssa ajaessa tuntuu, että pään ympärille on rakentunut samanlainen umpio, mitä autossa koko kehon ympärille. Sadekelissä tämä on tietysti parempi, kuin avokypärä, vaikka silloin olis toi koko kehon ympärille rakentunut vaihtoehto kaikkein mukavinta.

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

F.T.F.S

Ei oo parempaa ku raikkaassa kevät sateessa viilettää avopotta päässä.
Tietää miltä tikkataulusta tuntuu ;D

HileD

Oli se kypärä sitten avo tai umpi niin tiputteletteko te niitä kypäriänne ihan oikeesti alvariinsa  :o

Mulle isä ukko opetti jo ihan nassikkana että ruukkuas et sitte pudottele! Ja selkään oisin saanu jos olisin huonosti käsitelly. Varmaan pelkään edelleen sitä selkään saamista sitten  :D