Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Twin Camin jakopään ketjunkiristäjästatistiikkaa

Aloittaja Kokkonen, 03 marraskuu 09, 15:15:07

« edellinen - seuraava »

Jussi

Ensakaketjun kireys on kyllä katsottu, mutta enska on muuten seuraava tutkimuskohde. On kuulemma kampuranpään muttereita päässyt joillakin löystymään.

Ehkä tuo olis pitänyt katsoa ensimmäisenä...

Mulla tuo kolahtelu alkoi vasta tänä kesänä.

Kihveli

Täältä ääni tolle mutterille. Mulla hyvinkin samanlaiset oireet taannoin kun oli päässyt löystymään.
Ohittaminen kannattaa aina

HannuIk

Jou. Onko jollain tutinaa että mitä ratas jakopään asennus kustantaa hiluineen.?
Sen veran tietoa, että 1800E eräskin paja pohjammaalla.? ;D

ss454

Lainaus käyttäjältä: HannuIk - 24 marraskuu 12, 23:58:30
Jou. Onko jollain tutinaa että mitä ratas jakopään asennus kustantaa hiluineen.?
Sen veran tietoa, että 1800E eräskin paja pohjammaalla.? ;D

Tutinaa ois, että palikat varmaan saa riippuen mitä hakee noin 600-800â,¬ hujakoilla. Tai jos ihan vain kristäjät vaihtaen niin taitaa päästä alle 200â,¬. Rataskonversiossa kai se kampuran heitto sitten kriittistä. Halvemmalla pääsee jos ostaa vain uudet kiristäjät tai tekee konversion 2007-up suuntaan.

ranze

Ääni konversiokitille.

Siinä saa samalla isomman öljypumpun, ei tule huohotusongelmia vaikka ajais tuppi nurin. Lisäksi konversiokitillä jakopää pysyy hiljaisena. Konversiokitti ei ole ronkeli vaikka olis heittoa pinionissa.

Hammasversio taas kuulemma on. Joillakin heittoa kampurassa niin ettei tahdo ympäri pyöriä vaikka hammasratassarja on otettu jo alkujaan alikokoinen. Hammasjakopäästä tahtoo kuulua hienoinen vihellys joka tuskin pienenee ajan myötä.

Toki niin että jos vaihtaa nokan muutoinkin, niin onhan siinä jo osa kustannuksista tavallaan sisäänrakennettuna. Oma valintani ottaa konversiokitti ja uusia myös nokka ei silti ollut maailman kallein. Ostin sen kyllä Tennesseestä paikan päältä. Noita ketjuvetoisia kun myydään nyt halvalla, kun porukat ostaa hammasversioita.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jussi

Päivitys tuohon edelliseen postaukseeni. Olihan se enskan kampuranpään mutteri löysällä. Ei ihan käsin pyöriteltävissä, mutta räikällä parilla sormella käänneltävissä. Näkee sitten häviääkö kolina kiristyksen jälkeen.

Erikoinen juttu että noita on päässyt aika monta löystymään suht uusissa pyörissä. Ilmeisesti ensimmäinen tarkastuskohde jos koneesta alkaa kuulua ylimääräistä ääntä.

ss454

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 joulukuu 12, 19:11:30
Päivitys tuohon edelliseen postaukseeni. Olihan se enskan kampuranpään mutteri löysällä. Ei ihan käsin pyöriteltävissä, mutta räikällä parilla sormella käänneltävissä. Näkee sitten häviääkö kolina kiristyksen jälkeen.

Erikoinen juttu että noita on päässyt aika monta löystymään suht uusissa pyörissä. Ilmeisesti ensimmäinen tarkastuskohde jos koneesta alkaa kuulua ylimääräistä ääntä.

Hyvä jos tuolla tempulla korjattu. Pitänee tuosta omasta "uudesta" sama paikka tarkistaa.

HannuIk

Jou... Mitä tuo "konversiokitti" tarkottaa, anteeks että kysyn mutta kun en tierä.?
Pitäs varmaan käyttää hakua.! :'(

ss454

Lainaus käyttäjältä: HannuIk - 05 tammikuu 13, 20:45:17
Jou... Mitä tuo "konversiokitti" tarkottaa, anteeks että kysyn mutta kun en tierä.?
Pitäs varmaan käyttää hakua.! :'(

Muuttaa 88tc jousijäykisteiset kiristäjät muistuttamaan 96tc koneiden öljynpaineen avulla toimivia kiristäjiä. Ja tuota painetta kun tarvitaan vaihtuu myös öljypumppu vaikka vanhassakaan tuskin vikaa on. Ja mielenrauhan vuoksi yksi sun toinen vaihtaa nokkien laakerit samalla vaivalla.

HannuIk

Lainaus käyttäjältä: ss454 - 05 tammikuu 13, 21:12:03
Lainaus käyttäjältä: HannuIk - 05 tammikuu 13, 20:45:17
Jou... Mitä tuo "konversiokitti" tarkottaa, anteeks että kysyn mutta kun en tierä.?
Pitäs varmaan käyttää hakua.! :'(

Muuttaa 88tc jousijäykisteiset kiristäjät muistuttamaan 96tc koneiden öljynpaineen avulla toimivia kiristäjiä. Ja tuota painetta kun tarvitaan vaihtuu myös öljypumppu vaikka vanhassakaan tuskin vikaa on. Ja mielenrauhan vuoksi yksi sun toinen vaihtaa nokkien laakerit samalla vaivalla.
Kiitos vastauksesta.!! ::)

ranze

On siinä paluupuolen tehoa kasvatettu himppusen, kuului markkinamiehen puhe. Jos vetää autobahnia tuppi nurin niin mahdollinen huohotusongelma vältetään tällä. Pääasiallinen syy pumpulle on kuitenkin että tarvitaan painepuolen ulostulo em. hydraulisille kiristimille, jota ei ole alkuperäisessä pumpussa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ss454

En itse tuon huohotusongelman poistumista kyllä havainnut. Mopo jo vaihtunut, niin tarkempia tutkimuksia ei voi tehdä. Asiaa kyllä seurasin, mutta itse tulokseen tuolta osin petyin. Eli rivakamman ajon jälkeen muutama tippa sattoi putken päästä parkkipaikalle herahtaa. (tulipas lauseeseen kaksimielinen kaiku ja heti ma aamuna.)

FXDL

ääni upgradelle, kun on juuri itsellä työnalla  :D
En nyt muista palikoiden hintaa, kun vaihtuivat myöskin nokat

ja räminää yritän edelleen vaimentaa asentamalla HB 125 hydraulisen kiristäjän

Kesällä sen sitten näkee  eikun toivottavasti ei kuule ::)

Kimmo

ranze

LainaaEli rivakamman ajon jälkeen muutama tippa sattoi putken päästä parkkipaikalle herahtaa.
Mulla ei tirahtanut sillä alkuperäiselläkään. Voi liittyä yksilöön mutta myös ajotapaan "aristokraattisella kulkineella voi ajella arvokkaasti".  ;D

Nokkien laakereita siunautui sitten kahdetkin; ne Torrington -tyyppiset taisivat tulla kitin matkassa ja nokan paketissa oli huonommat alkuperäistyyppiset.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Merimies-Toni

Tuli taas katteltua kiristimet, kun 50 tKm mittarissa. Mun silmään ei mitään muutosta tohon edelliseen 30tkm tarkistukseen. Ei mun mielestä yli millin kynnystä vieläkään. Redlinet ollut sisällä, tiedä sitten onko sillä mitään merkitystä. Molemmissa havaittavissa pieniä valuhuokosia.

Jos kukaan ei keksi mitään järkiperustetta noiden vaihtoon, niin taidan lyödä kannen kiinni ja ajella auringonlaskuun ja katsella taas seuraavan kerran 20 tkm jälkeen.
Pikkuvikoja, heleppo korjata