Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Bt Vaihteiston linjaus

Aloittaja 013, 27 joulukuu 14, 13:24:36

« edellinen - seuraava »

013

Puristelin aikani kuluks enskaremmiä ja huomasin että ketjut kiristyy samalla. Mittasin kytkin rummusta noin millin liikkeen. Näyttäs heiluvan koko vaihteisto, ja remmi tainu hinkata hieman kytkimeen.

Mulle tää on täysin tuntematon laitos eikä nyt tähän hätään tuo bruce palmerin opaskaan ole vielä tullu.
Loota vuotaa aika reippaasti joten kannattaisiko purkaa koko loota pois vai opetella tuo linjaus ja kiristää paikoilleen?
Originaali jäykkis peltienska ja 4 v rikrak? kuoressa erillinen huohotus.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Kapteeni sika

Kait se on paljon siitäkin kiinni minkälaista sotkua itse kestää, mä ajelin yhen syksyn vuotavalla lootalla ja sitä punasta kuraa oli takarenkaassa, sivulaukuissa, takin selässä.... Ei enää sitä lajia. :D

Hawg Ryder kirjotti joskus koneen ja laatikon linjauksesta:


First...the engine: set engine in frame and drop in all four engine case mounting bolts to make sure they all line up nice. No nuts yet, just drop the bolts in. That goes OK? Great...now, put the nuts/washers on the REAR mount bolts only and snug 'em down. With the REAR snugged down...take a look at the fronts. Are they both sitting nice and flush to the frame? TOTALLY flush? All good. If you have ANY gap at all...measure it with a feeler gauge. Go buy some real SHIM STOCK at a decent auto supply store to make up the gap. Some will tell you to use beer can metal...which does work in a pinch for TEMPORARY needs, but truth is, beer cans are aluminum...too soft for real shimming. True shim stock is steel...much better.

Got that all ready? OK, now on to the tranny and such.

Slip your tranny into the frame...don't bolt it down tight, leave the mounting plate bolts loose...don't even put in the "5th" bolt under the kicker to frame area. Also, leave the tranny studs loose in the mounting plate so you can slide it forward or back to fully line it up with the inner primary. With the engine cases mounted solid in the frame...slip on the inner primary. Slide the tranny front or back in order to get it lined up wtih the inner primary...once it's lined up...bolt up that inner to the ENGINE first. Then, bolt it up to the tranny case. With the inner bolted up to both the engine and tranny, snug down (but don't fully torque) the tranny case to the mounting plate...then take a look at the relation between the tranny mount plate and frame...the plate should set relatively flush to the front and rear mounts. IF the plate has the SMALLEST gap at one side or the other (left to right)...don't freak about that, most likely your inner primary is a teeny bit warped...but 99% of the time that's not a real issue and all will true up as your tighten the front and rear tranny plate mounts. If there's a huge gap anywhere, you'll need to determine "why" (the cheezy late model stamped steel tranny mount plate that uses carriage bolts up front is a bit of shit and prone to bending...I always run the early style welded up plate steel mount on my own tranny). But if it's relatively flush, just snug down the tranny mount plate hardware to the frame....then tighten the actual tranny case stud hardware to that mounting plate. Got it so far?

OK, now....check for any gaps between the frame and the tranny case at the "5th" mount tab under the kicker. If flush, you're good to go..put that bolt in. If there's a gap...fill it with shim stock, then bolt it down.

Last step...fill in the gap between frame and top motor mount with appropriate washers...then finish off that hardware and you're good to go.

By the way..speaking of that top motor mount...if you make the small investment in any of the HEAVY DUTY style top mounts available...the cost is well worth it!! No shit, the factory stamped out top mount is minimal at best. Yes, they work. But if you want to make a noticable difference in vibes...don't waste your money on those dang "magic" engine dampers and all that shit...just install a nice thick heavy duty top motor mount. They do indeed make a difference...

This will get ya' going with a chain primary drive. If you're running a belt primary (which I myself NEVER recommend for use on any bike with a fully enclosed aluminum primary cover)...but if you're running a belt there are a couple of other little tricks if you're having alignment or tensioning issues...

As far as vibration issues...if you're SURE the engine and tranny mounts are all in place and secured properly...and if the top mount ain't cracked/loose...here are the most common things to check...it's a process of elimation:

Tire pressure (no shit, low pressure can make a huge difference)
Chain/sprocket condition (primary and secondary)
Engine tune-up
Swingarm bearings
Wheel spoke tension
Wheel bearings
Frame crack
Loose mounts for large parts (exhaust, gas tank, etc)



rodchop

Linjaa se esim. tälläisella metalliviivottimella, toki myös tulisi tarkistaa että myös pohjalevy suorassa, sitä tai askia voit Shimmi prikoilla suoristaa.
Mutta tuolla pääset alkuun, remmi sopivalle kireydelle & Aski kunnolla kaikilla viidellä lukkomutterilla jossa liimaa kiinni. Tulee kalliiks jos löysällä tai killissä.
HOG Forever Forever HOG

Kapteeni sika

Kappas vaan, olikin puhe peltienskasta.

013

nyt mulla on kii kaikki kytkin hilppeet  ja enska, ainoastaan enskan koppa on pois.
tarviiko purkaa kytkin ja enskan taustapelti veke et voi linjaa tuon lootan?

jos tarvii niin onko tuo kykän purku rakettitiedettä? viis mutteria ja 10 jousta näytti olevan.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

rodchop

Siis kato tosta kuvasta jonka postasin, kytkimellä nimenomaan linjaat tai siis sillä kytkinrummulla jossa hihna kulkee.
Taustapelti ehkä tiellä riippuen viivaimen pituudesta & leveydestä
HOG Forever Forever HOG

Jorg

Tota...heiluuko koko laatikko? Veikkaan että pääakseli.  Jos se kerran vuotaa reilusti niin se 4-rattaan sisällä oleva laakeri(holkki) on väljä.

013

Lainaus käyttäjältä: Jorg - 28 joulukuu 14, 22:07:34
Tota...heiluuko koko laatikko? Veikkaan että pääakseli.  Jos se kerran vuotaa reilusti niin se 4-rattaan sisällä oleva laakeri(holkki) on väljä.

Kyllä loota heiluu mukana, ainakin silmällä katottuna. Voipi olla et pääakseli on kans heilunu.
Sormi voimalla Kykä heilu 0.8mm ja ruuvarilla vähän lisää. Ketjuista puristelemalla kytkinrumpu liikkui sitte taaksepäin.

Täytyy röissä leikata alsasta soiroa niin mahtuu paremmin rummun taakse.
Tänks tähän asti.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Kapteeni sika

Ota enskaa sen verran irti että näet onko rattaan mutteri löysällä, jos on niin vuotaa osittain ainakin siitä syystä. Samalla uutta stefaa ja ratas kii stefallisella mutterilla (super nut) Pannu-aikakauden nelilovisissa ei ole pikkustefaa nelosrattaan ja pääakselin rakoa tilkitsemässä, siihen voi super nut auttaa. Mutta jos pääakselissa on klappia niin nää on vaan tekohengitystä.