Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Koritinan käyttö, paljon kuvia

Aloittaja Hemuli, 27 lokakuu 09, 22:25:03

« edellinen - seuraava »

Eigga

Kiitos hyvästä jutusta.
Onko tietoa, miten koritinaus käyttäytyy pinnalla, joka on puhdistettu soodapuhalluksella?
Soodapuhallushan on erittäin nopea ja edullinen tapa maalin poistoon, mutta puhallettu pinta jää emäksiseksi, jonka vuoksi se ei lähde puhdistettuna metallipintanakaan ruostumaan.

jyrggä

Ei oo tietoa miten käyttäytyy, mutta voithan sä pyyhkästä sen vaikka hiomakoneella "pellille". Sitten vaan huolellinen putsaus ja tinat kylkeen.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

msp

Soodan jälkeen kunnon pesu lämpimällävedellä ja kuivaus vaikka lämmittämällä.

Jensen


ma^ko

Etikkapesu soodan jälkeen, saa olla varsin laihakin etikka ni toimii.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

seppo

Tuo etikan käyttö soodapuhalluksen jälkeen on kyllä lemuamisen perusteella tarpeetonta. Juttelin yhden kemistin kanssa ja ihmetteli kovasti miksi etikkaa pitäisi käyttää. Siinä on kuulemma suoloja todella paljon ja kiihdyttää esim korroosiota. On tullut kokeiltua ja mustaa rautaa olevat osat ruostuu kyllä ihan pikavauhtia jos käyttää etikkaa, verrattuna johonkin muuhun pesuaineeseen. Itse en enää ikinä soodan jälkeen käytä etikkaa - jos jotain alkoholipohjaista pitää käyttää niin vaikka mieluummin vaikka laimennettua kossua.

Mistä tämä etikan käyttö pesuaineena on oikein tullut?

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: seppo - 06 helmikuu 14, 08:36:14
Mistä tämä etikan käyttö pesuaineena on oikein tullut?

Venepuolelta, veneiden pohjia putsaillaa soodapuhalluksella ja sen jälkeen pohja on siisti mut siinä ei pysy edes epoxi-primeri kiinni. Laimennetulla etikalla pesun jälkeen pysyy. Tottakai musta rauta ruostuu jos siin ei ole mitään suojana. Pelkkä huolellinenkaan vesipesi tai peruspesuainepesu ei auta, voi toki pestä esmes oksaalihapolla tms jos ei etikkaa halua käyttää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jake

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 30 syyskuu 11, 22:17:43
Joo ei näitä uusia Eu-paskoja kannata ostaa. Joistain paikoista vielä saa beran vanhanajan koritinaa, se on hyvää tavaraa. Ruotsista ainakin kuulemma saa lyijyllistä edelleen.
Aika hinnoissa vaan täällä rupeaa olemaan kun nykyään maksaa jotain 11e tanko. Muistelen että kymmenen vuotta sitten makso jotain alle 5e/tanko ku otti kymmenen tankoo kerralla.

Heh. Hain juuri kaksi 360g tankoa Beraa: 21.60â,¬/kpl. Niin ne ajat muuttuu..

-Jake-

Jensen


Ropsoni88

mää opettelin kans tuon koritinahomman, en enää ikinä käytä mitään muuta kuin tinaa. sen viilaa ja siihen kitit sun muut hörsteet päälle. tigiä ei oo niin  joutu normihitsillä hitsaan. bensaletkun paikan vaihoin tankin alimpaan kohtaan.hitsaus ja tinat päälle ja vuoli muotoonsa ni ompa pitäny bensat siltä osin tankissa. peittää hyvin huokoset tuo tina

Jake

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 07 syyskuu 20, 13:04:28
Stirwelliltä olisit saanut halvemmalla.  https://www.nettimaalikauppa.fi/epages/stirwell.sf/fi_FI/?ObjectID=1266486

Hain lisää ja hinta oli 16â,¬/kanki. Joko muistin ekan erän väärin tai toinen myyjä erehtyi/antoi alea. Ei kannata lähteä tilailemaan, kun oman kylän kaupasta saa työmatkan varrelta.


Nosturi

Toi koritinan korvaaja kiinnostais kovasti, mutta yllättäen valmistajan sivuilta tai tuoteselostuksesta ei löydy mitään tietoa liuottimien kestosta, joten ilman parempaa tietoa tota ei uskaltais esim. bensatankkiin lähteä kokeilemaan. Mitenköhän toi ylipäätään eroaa kitistä?
Chief Rebel Angel

Mr Smith

olisi kanssa kovin kiinnostanut tuo bensiinin/liuoittimen kesto ja en löytänyt asiasta kannsa minkäänlaista mainintaa,
maalari kaveri sanoi että tina ei kestäisi nykybensoja,,uskalsin olla eri mieltä, on tästä nyt joku 5-7v aikaa kun viimeksi tankkia tinattiin ja kyllä siellä on bensat pysyneet sisällä ja maalit pinnassa.

Jensen

Tina kyllä kestää pensaa. Tuosta korvaavasta ei ole kokemusta mutta epäilen. Mie olen paikkallut epoksiliimalla mutta ei kestä pitemmän päälle sekään.