Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Chopperia yritellään

Aloittaja Markku J, 10 marraskuu 14, 11:07:10

« edellinen - seuraava »

Markku J

Moro
Kai tänne vois jotain omasta projektistakin laittaa jos jotakuta vaikka kiinnostais.
Olen uusi täällä,aloitin chopperin teon tossa syksyllä kun alkoi kyllästyttää (ainakin väliaikaisesti) noiden museovehkeiden teko.Eihän museopyörissä sinänsä mitään vikaa ole mutta kun niissä ei voi soveltaa omia juttuja,ne on tehtävä sellaisiksi kun ne ovat uutena olleet.
Tämän projektinimi on Mjaha joka tulee nimikirjaimistani ja kantapyörän Yamaha sanasta.Pyörällä on ehkä esikuvakin joka minun silmääni näyttää tyylikkäältä mutta itse olen mittasuhteet ym. tähän miettinyt.
Ihan tämänhetkistä tilannekuvaa ei nyt satu olemaan mutta tällainen tilanne suurinpiirtein on.
Tankista on puumalli valmiina joka lähtee ihan näinä päivinä tankin tekijälle.

Rezi

Aina uudet projektit kiinnostaa. Varsinkin tällaiset mittavat projektit, joissa tehdään koko runko uusiksi. Mielenkiintoinen ratkaisu vetää selkäputket taka-akselilta emäputkeen kahtena kaarevana putkena.

Pidä kamera messissä ja laita kuvia tulemaan kaikista työvaiheista.

-Rezi-

Jauhoparta

Nättiä kaarta olet putkeen saanu, ilmeisesti mankelilla. Tuleekos tankki runkoputkien väliin?

Markku J

Moro
Mankeli onnistu yli odotusten ja kaaret ovat juuri sellaiset kuin halusin.Tankki tulee putkien väliin ja moottorin kiinnikkeitä olen väsäillyt.Runko on nyt heppailtu hitsara varten kun en itse ole siinä lajissa oikein hyvä,vois sanoa että ernomasta yritetään mutta kamalaa tulee.Mietintämyssy kuluu uhkaavaa vauhtia,koko ajan tulee uusia brobleemeita.
Kuvia kun pyysitte niin saamanne pitää.

Wii

Jauhoparta

On kyllä hienoja linjoja  ;) Uteliasta kiinnostaa kuinka saat jakkaran istumaan linjaan? Ei syty hehkulamppu täällä. Ainoa mikä tulee mieleen, nyt ei kyse siitä pölynimurista, olisi tankin linjojen jatkeena oleva penkki.

Kiwi

Jonkun uralin penkki siihen törröttämään ;D

Jotain tohon suuntaan?

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10 marraskuu 14, 11:07:10
Pyörällä on ehkä esikuvakin joka minun silmääni näyttää tyylikkäältä mutta itse olen mittasuhteet ym. tähän miettinyt.

runkoputket saa arvaamaan että esikuva olisi tämä

Markku J

Moro
Väärin,väärin ja väärin,pitäskös asian pimennossa vielä kevääseen vai pistänkö ton yhden "suunnittelukuvan" ,no paljastetaan.
Toi keltanen olis kyllä tosi magee,vaikka tollasen tapanen seuraavax.

Olen tosi avuton noiden väri yhdistelmien ja yleensäkkin väri valintojen suhteen.Saa ehdottaa väriyhdistelmiä,ainoa vaihtoehto joka suljetaan pois on sinikeltainen.

Aparaatti

Toivottavasti et oo puna-viher sokee :) ..ei pian löydä parkkikselta omaa pyörää

Markku J

Moro
Pientä edistystä,huono hitsari kun olen niin pian saa kiikuttaa projektin hitsarille,kyll se siitä.
Vaihde-ja jarrupetaalit vielä paikoilleen ja sitten hitsarille sen vuoksi että ei tarvitse rälläköidä saumoja jonka joutuisi tekemään jo itse räkisi.

ma^ko

Positiivista persoonallisuus, vaikkakaan ei kyllä tuollainen takaosa mun silmään istu lainkaan. Ei tiety tarttekaan istua, ei ole mun fillari.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Markku J

Moro
Siinä se on nyt JK1:sen tekemä tankki paikoillaan.
Tankista tuli juuri sellainen kuin pitikin.

Hemuli

Hienoa nähdä kuinka tämä foorumi yhdistää harrastajat asuinpaikkakuntaan ja harrasteajoneuvon merkkiin katsomatta. Eikä tankkikaan ole yhtään hullumman näköinen :).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Markku J

Moro
ja hyvää Uutta Vuotta 2015 kaikille

Pientä edistystä proggiksessa,runko saatu hitsarilta,hieno juttu kun ei tarvitse viimeistellä saumoja,muutama juttu vielä ennen maalaria.Onhan tossa säveltämistä kun eri merkin osia ymppää toisiinsa ja paljon joutuu sovituskappaleita tekemään ja muuttelemaan olemassa olevia.Toivottavasti muistaa kaikki ennen maalaria ettei joudu enään sen jälkeen pintoja tärvelemään.
Jos ihmettelette niin toi palikka rungon päällä on sarvien suunnitteluun liittyvä,siinä oli omat sarvet kiinni testimielessä ja sai siitä mitoitettua uusien sarvien paikan ja muodon,aika lailla joutuu sarvia tuomaan taakseppäin että saa inhimillisen ajoasennon.
Aika hyvällä mallilla ensi kesää ajatellen kun nelisen kuukautta aikaa,toivokaamme hyviä kelejä tulevalle ajokaudelle.