Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjän vipuhässäkkä

Aloittaja Jack, 09 marraskuu 14, 10:54:21

« edellinen - seuraava »

Jack

Mulla oli koko vipuhässäkkä paitsi itte se siirtäjävipu poistettu siirtosarjojen asennuksen yhteydessä.

Kuinkas tarpeelinen se vipuhelvetti, joka väljistyy, on, vai voisko (en tiedä pystyykö) keskikontrollitkin laittaa ilma niitä vipustimia?

Jos voi ja niin tekee, prakaako joku paikka? Joku outo syyhän siihen vivustoon on, en usko inssin sitä suunnitelleen vaan vittumaisuuttaan.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Mä oon ostanu vissiin parikin linkkua jotka ruuvataan lootan kylkeen, eli niitä etummaisia osia, ne kuluu ekana. Varsinkin orggistyyliset menee väljiksi vajaassa kesässä, ainakin mun potkimisella. Pari kertaa oon niitä fiksaillut samoin lopputuloksin. Nyt on yhellä pajalla laakeroitu versio työn alla.

Tätä mallia vähän pitäs apinoida. Taitaa olla Cal- Productin tuote mut ei sitä mistään saa:

http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/909482

Tota tehdään myös FL/FXWG tyypille.

Kaveri teki lootalle suoran tangon mut mä en löytänyt sillä systeemillä vapaata ollenkaan. Mut sellaisillakin ajetaan. Ameriikan voorumilla joku mainitti että oli ajanut suoralla tangolla vuosia ja kun laittoi linkkuhässäkän takas niin toiminta parani huomattavasti.

Eli kokeile toimiiko ilman.

Jack

joo, kyllähän ne vaihteet meni ihan okei ilman vipuhässäkkääkin. Ykkönen oli ehkä vähän fitti saada päälle. Vappan taisin joutua hakemaan ykkösen kautta.

Kokeillaan sit ensin ilman.  ;D tai.....
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Ilmeisesti se linkku toimii jonkinlaisena vipuvartena tms. Pistän kuvatusta kun saan sellasen pajotetun laakeroidun version käsiin, tota FX mallia pitäs tulla muutama myyntiinkin. Suattaapi olla että tekijäkin on voorumilla. Orggis/kiinankäikäleitä ei kannata ostella, maksaa viitisen kybää eikä kestä. Se nivelöintikohta lootaan on se riittisin piste, kun se kuluu koko hässäkkä heiluu.

Lyytinen

Ei sitä linkkua kyllä tarvii siinä.

Jack

jatkokysymys... Niputtelin tossa askin ja aloin koittamaan miten vaihteet menee päälle. Kuinkas helposti ne pitäs saada kiskottua päälle, kun ei tunnu tapahtuvan mitään...vaikka pyörittelee akselia tai ratasta tai kiksiä kääntelee. En oo tollasta lehmänpaskaa koskaan hipelöiny aikasemmin, ja kun muistelen, miten räikkäkansi toimi, niin musta siinä pykälät sai helposti päälle.

Olis kiva ottaa varman päälle, ennenku niputtaa kiinni fllariin ja kaikki muu sälä on kiinni ja huomaa, ettei ookkaan pykäliä kotona.
Flatheads!!!

Lyytinen

Sinun pitää pitää pääakselia paikallaan ja eturatasta pyörittää tai toisinpäin, niin rupeaa menemään vaihteet silmään. Voimaa ei tarvitse paljon, sillä 7/16" kiintolenkillä vai mikä se menee siihen neliskanttiseen vaihdevivun akseliin kun kämmenellä vähän painaa niin pitäisi riittää.

Titus

Kyllä mun lootassa meni käsin pyörittelemällä helposti kaikki vaihteet päälle. Olisko se kansi kuiva öljystä et takertelis sen takia. Katoitko siirtäjien holkkien kunnon ja liikkuvuuden . Kiintoavaimella minäkin vääntelin vaihteita päälle.

Jack

täytyypä kokeilla kiintoavaimen kanssa, saa vähän enemmän momenttia. Eikä se rutikuiva oo, ja holkit jne OK.
Flatheads!!!