Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Single Shot

Aloittaja kimmo, 06 marraskuu 14, 17:26:39

« edellinen - seuraava »

flhx

On kylla todella hieno fillari. Ja toi tuplalamput keulassa oli hyva lisays, toimii stuukissa hienosti. Ainoa mika ittea hiukan tokki silmaan on toi musta pakoputken alkuosa.

Ainakaan kuvissa toi musta huohotinletku ei niin pahasti hairitte, mutta jos sen viela vetasit sita venakopan reunaa seisontajalan puolelle niin ei hyppais sitakaan vahaa silmille. Fillaria kun yleensa moni kattoo sen parkissa ollessa just silta puolelta missa toi letku nyt on..

Hieno peli!
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: flhx - 07 kesäkuu 15, 06:53:14
On kylla todella hieno fillari. Ja toi tuplalamput keulassa oli hyva lisays, toimii stuukissa hienosti. Ainoa mika ittea hiukan tokki silmaan on toi musta pakoputken alkuosa.

Ainakaan kuvissa toi musta huohotinletku ei niin pahasti hairitte, mutta jos sen viela vetasit sita venakopan reunaa seisontajalan puolelle niin ei hyppais sitakaan vahaa silmille. Fillaria kun yleensa moni kattoo sen parkissa ollessa just silta puolelta missa toi letku nyt on..

Hieno peli!


Tänx.

Juu kyllähän parempi olis olla kromattu alkukäyrä. Tuo Raaskin putki oli käyrästä niin palanut, että maalasin sen.
Oliskohan "thermotec rätti" parempi?

Ehkä on parasta etsiä parempikuntoinen Raask tuohon tilalle... Olisko kellään ylimääräisenä?

Huohotinletkulle en ole löytänyt hyvää linjausta. Halusin mennä hommassa eteenpäin ja niputin sen tuohon kytkinvaijjeriin.
Vasemmalla puolen konettakaan ei oikein ole hyvää linjaa josta letkun vetäis alas.... mietintä jatkuu.

Takalampun sisuskaluna oli 5W polttimo.
Halusin pyörään myös jarruvalon joten korvasin 5W polttimon tällaisella 10W ledillä, jonka ruuvasin lampun sisään alumiinipellinpalaseen, että lämpö johtuu lampun kuoreen.



Jarruvalokytkin löytyi Stormilta. Laitoin 47ohm vastuksen kytkimen rinnalle ja 2kpl 4,7ohm vastusta sarjaan kytkimen kanssa.



Lisäksi piuha tuosta vastuksen päästä takavaloledille ja kutistesukka päälle.
Virta takavalolle siis kulkee vastusten 47 + 4.7 + 4.7 ohm läpi ja teho ledillä on ~1W. (vastaa kirkkaudeltaan 5W hehkulankapolttimoa).

Jarruttaessa kytkin ohittaa 47ohm vastuksen ja virta kulkee 4.7 + 4.7ohm ketjun läpi ja teho ledillä on ~5W (vastaa 20W hehkulankapolttimoa).
Eipä tarvinnu vetää kuin yksi piuha takavalo/jarruvalolle.

Ahdas paikka kytkimelle, mutta mahtuu nippanappa.
Sorvasin sissyn kiinnityspulttiin pitkä ohuemman kärjen, johon sain kytkimen kiinni.
Kytkimen mukana tuli jousi ja "nätti" klemmari, jonka sai kiinni jarrutankoon.



kimmo

Näin uuteen mopoon on laitettava vilkut.
Laihaan mopoon on vaikea löytää vilkuille paikkaa.

Etuvilkuille tekaisin kiinnikkeen, joka kiinnittyy yläTeen alapuolelle ohjaustangonkiinnityspulttien alle.







Takavilkut rungon akselilevyihin.



Vilkkukytkimen paikka on seuraava pulma.

Rezi

Kimmo kävi pihassa ja pääsin heittämään pyörällä kevyet tyypit ja räppäämään muutaman kuvan. Kerrassaan makia prätkä. Kevyt, ketterä ja jämäkkä kampe.







Tankissa näkyy Englanninpyörän jäljet ja hitsisaumat.






Rosterikäyrä putkessa kellastuu hienosti.


Kovaa ajoa vaan!! Ja kaposampi (risu)keula ;)

Kiwi

Ei sitä risukeulaa tartte jokapaikkaan lykätä, toihan on just hyvä noin!

ma^ko

Toi o söpö sopperi. Toi olis magee saada johonkin näytille niin et juutuupi dokumentoitu "Spede&Urkki rakentaa" Savage kaferaaseri ja hienos orkkiskunnossa oleva Savage olis samal tontilla, antais hyvin perspektiiviä siihen et miten pyörä voi muuttua moneenkin suuntaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kimmo

Etujarruletkun tein teräspunosletkusta, johon laitoin mustan kutistesukan päälle ja päät ruuvattavista helmiliitosbanjopäistä



Satulan kunnostus ja uudet jarrupalat.



Pääsylinteriksi löytyi siro endurokahva.
Tuota ei löytynyt kiiltävänä.... Ehkäpä vielä hion tuon mustan pinnan pois ja kiillotan.



Orkkis kahva oli auttamattomasti liian massiivinen.


kimmo

Ajossa huomasin että istuimen jouset pohjaa isommissa kuopissa.

Se ei sinänsä ole ongelma, mutta huomasin että jousien pohjatessa istuimen takareuna on parin millin päässä takalokasuojasta.

Tein uudet jousien kiinnitysmutterit hattumuttereista, jotka sorvasin puhki ja sain pienet kumityynyt kiinnitettyä mutterien päähän.







Vilkkujen kytkin löysi paikkansa venakopanpäältä...





Puolipuristinvipu on vielä tekemättä... Puolipuristimen käyttöakseli törröttää venakopan etureunassa.

Jack

eiks siihen kävis sellanen brittimallinen puolipuristin vipu? vai et halua ylimäärästä vipstaakkelia stongaan?

Flatheads!!!

selectedgrub

hienoja yksityiskohtia

Kapteeni sika

Mistä muuten pyörän nimi?

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jack - 12 kesäkuu 15, 08:23:36
eiks siihen kävis sellanen brittimallinen puolipuristin vipu? vai et halua ylimäärästä vipstaakkelia stongaan?



Juu ei vipua stongaan.... ajattelin tehdä vivun tuohon akselinpäähän. Vasurilla voi sitten nostaa vipua ja painaa starttia peukalolla.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: selectedgrub - 13 kesäkuu 15, 11:36:52
hienoja yksityiskohtia

Thanks... I've tried to keep everything as simple as possible.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 13 kesäkuu 15, 11:44:58
Mistä muuten pyörän nimi?

Pyörän nimeen ei liity mitään "ihmeellistä".

Savagesta puhutaan nimityksellä "Big Single"(kuten muistakin isoista yksimukisista).
... Single: yksimukinen, yksipaikkainen / yksin ajettava..jne.
... Shot: Yksimukinen papattaja ja lisäksi Savagella on putkessa paukkujan maine jne.

Ei nimessä ole sen kummempaa logiikkaa.

kimmo

Eilen illalla oli totuuden hetki, kun Prätkän varsinainen kuski istahti ensimmäisen kerran puikkoihin ja "väänsi kahvaa."

Tämä projektihan on tehty mittatilaustyönä "paremmalle puoliskolle".



Ensicruisingilla huomasin että ollaan samalla huotoasemalla, kuin mikä jäi viimeiseksi Orkkis Savan etapiksi syksyllä ennen projektin alkua...



Tästä lähdettiin:



Ja Tähän on tultu:



Pitkä matka ja takaisin "kotipesään."

Pientä puuhaa silti riittää vielä....