Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Single Shot

Aloittaja kimmo, 06 marraskuu 14, 17:26:39

« edellinen - seuraava »

Rezi

Juttua Kopterissa.

kimmo

Juu. Mikko teki mukavan tekstin Kopteriin ja otti hyvät kuvat. Hieno homma.

Kovimmat pakkaset tuijjottelin huonekaluputkesta pikaisesti väsättyä demostongaa ja väsäsin rosterista jotain samantapaista.

Putkeksi löysin romiksesta 22mm rosteria.
Kiillotus, pilkontaa, hitsausta:







Muoto ja malli, jota tavoittelin oli yllättävän vaikea löytää ja putkihäkkyröitä kertyi nurkkiin muutamia.. ;D

Lopulta malli löytyi kohdalleen:



Muistuttaa lähinnä potkukelkkaa... hehe.  ;D

Gripit paikoillaan näyttää jo stongalta.



Välipuomia hitsatessa apuna oli 2kpl tuollaiset puupalikat, joissa sopivat reiät ja lukitusruuvit.
Noilla sai kelkan jalakset tällättyä haluttuun asentoon kaikessa rauhassa.

kimmo

#302
Hitasasin stongaputkien sisään M12 kierreholkit. Pultin + prikan avulla prässäsin putkien alapäähän paksummasta rosteriputkesta tehdyt Muhvit.





Monenlaista pikku puuhaa:

Vanha vilkkujen kiinnike on nyt 30mm liian leveä.
Tekaisin uuden ja samaan kappaleeseen tuli nyt lampunkiinnikekin, joka aiemmin oli erillinen osa.



Jarrukahvana on palvellut joku mönkkärin tai crossimopon 12mm sylinteri.
Tuota en en aikoinaan löytänyt kiillotettuna. Ainoastaan mustana.
Lisäksi modasin tuon jarrukahvan 7/8" stongakoosta 1" kokoon.

Nyt piti siis hankkia uusi, koska uus tanko on 22mm putkea.
Ja taaskaan en löytänyt kuin mustana.



Kiillottaminen oli työläs homma. Kappale on aika monimutkaisen muotoinen. Hiekkapuhalsin ensin maalin pois. Muuten maalia olisi varmasti jäänyt noihin lukuisiin koloihin. Sitten kiillotin valupinnalla olleen käikäleen ja hilut.



Edit..
Edit ögen... :)

kimmo

Kaasukahvaa.

Kiillotin pätkänmatkaa rosteriputkea ja tein rälläkällä pari viiltoa.
Kaasuvaijeriaihioksi valitsin 1.2mm polkupyörän vaihdevaijerin (biltemalta), jossa on valetut nippelit päissä.



Sorvilla uraa vaijerille ym.









kimmo

Lisää osia, jotta kahva pysyy stongassa ja kaasun liikerata täytyy myös olla rajoitettu.



Vasen kanki on stongan jatke, jossa M6 kierre kiinnityspulttia varten ja oikeanpuoleinen holkki hitsataan kahvan sisään.

Tälläviisiin:



Stongan jatke on ohuempi mitä tankoputki. Kahvan sisään hitsattu holkki törmää tuohon tankoputken tarjoamaan olkapäähän, eikä kahva pääse meneen liian syvälle.

Kiinnitystarvikkeet:





Liikerajoittimen voi pultata haluttuun asentoon ja se pitää myös kahvan paikoillaan.



Kiwi

On kyllä hieno kahva, sopivan simppeli. Kuusiokolopultilla kun laitat vielä kasaan niin ei tarvii tuppea aina ottaa pois tieltä ;)

ezmo

Mihnä tossa tulee kaasuvaijerin kuori kiinni?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 16 maaliskuu 17, 08:44:19
On kyllä hieno kahva, sopivan simppeli. Kuusiokolopultilla kun laitat vielä kasaan niin ei tarvii tuppea aina ottaa pois tieltä ;)

Joo. ehdottomasti 6 kolopultilla, niin voi tupen reiän kautta kiristää.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 16 maaliskuu 17, 14:34:41
Mihnä tossa tulee kaasuvaijerin kuori kiinni?

Kuori tulee kiinni jarrupuristimeen samaan tapaan niinkuin edellisessä systeemissäkin.
Kuvia sivulla 15.

kimmo

Nyt laitoin näin.



Siis tuohon peilinkiinnityspylvääseen kyljestä läpi reikä. Vaijeri läpi ja Päältä M8 pultilla lukitus.

kimmo

Photobucket on näköjään toteuttanut uhkailunsa ja deaktivoinut kansion kaikki kuvanjakamiset.

Noh... jatketaan kuitenkin ja kokeillaan kuvanjakoa toisesta osoitteesta.





Pari kuvaa menneen kesän reissaamisesta. Uusi keula ja stonga ovat saaneet kuskin siunauksen.
Keulassa on uutta siis kapeat T-palat.

kimmo

Kuvien jakaminen näyttää onnistuvan.

Pyörän istuin on mustaksi maalattua peltiä ja kuulemma vois olla paremman muotoinen ja pehmeämpi.
Mattamusta maali on kait kuivunut jo liian kovaksi.  ::)

Otin penkin työnalle. Muokkasin hieman muotoa, hitsasin toisen pellin siihen päälle jäykisteeksi ja lisäksi pehmustetta + nahkaa.









Noita sisarniittejä on jokaisessa puodissa myynnissä eivätkä maksa juuri mitään.
Muistikuva niistä oli että menevät mitensattuu linttaan, mutta tuo niitin pituus kun on oikea, niin homma kyllä onnistuu. tossa kuvassa tuo lyhempi on just hyvä. Tuo pitempi menee vinksolleen.



On olemassa sisarniitipihditkin. En löytäny kaupasta. Naputin vasaralla.

kimmo

Tekaisin 12mm vaneerista työkalun, jolla muotoillaan reilun 2mm:n tuppinahka oikeaan muotoon.





Shovelin penkkiä varten oli jo leikattuna nahkanpalanen. Jäi laittamatta Shoveliin. Laitetaan nyt Suzukiin.
Tuppinahka ei ole läpiparkittua, vaan nahkan keskellä on "raaka kerros".
Se tekee siitä jämäkkää ja märkänä muotoiltavaa.
Liotin nahkaa haaleassa vedessä puolituntia ja laitoin muottiin.





Parin päivän päästä pois muotista.


Jack

sisarniititi vedetään kasaan pro-malliin ns. nakkelilla. sillä jää kupukanta kuperaksi eikä mene littuun niinkun vasaralla naputellessa
Flatheads!!!

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 helmikuu 18, 11:38:34
sisarniititi vedetään kasaan pro-malliin ns. nakkelilla. sillä jää kupukanta kuperaksi eikä mene littuun niinkun vasaralla naputellessa


Minkälainen tuo nakkeli on? löytyykö kuvaa mistään, saatikka itse vekotinta?

Tekaisin kovasta puusta niitin kannan muotoisen alasimen ja niittaaminen onnistui suht hyvin.
Silti mielellään seuraavalla kerralla käytän jotain kehittyneempää metodia.