Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

Blower1

Onnittelut Norrtäljen voitosta!

kimmo

Erittäin Hieno saavutus.
Voitto Old School Chopperilla, jossa oman työn osuus hipoo korkeinta mahdollista tasoa.
Onnittelut Rezi.

shoveltimppa

Loistavaa, onnea Rezi!

PVonJerf

Mahtavuutta Rezi...

Spöke

Onnea tätäkin kautta!
Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

tase

Siis onnea, unohtu toivotella siin Naantalin bensiksellä kun törmättiin. Ollaan asialinjalla kun näyttelyn luokkavoittaja lähdös ajeleen Naantalista kohti Oulua, pidetään ne renkaat maata kohti.

mista

Onnea nyt täälläkin. Lähdettiin kohtuu ajoissa pois paikalta eikä enää jääty ihailemaan :)
Löyty tälläinen (en tie toimiiko linkki) https://www.instagram.com/p/BGOjMttg4Af/ 

Oli kuvaa ja videokin pyörästä
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Kokkonen

Syvä kumarrus  ja
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lycanth


Tuusulan T-Bone

Onnea myös Suomen Tuusulasta!
Long John Stroker

Rezi

#536
Kiitos kaikille onnittelusta. Pakko sanoa, että voitto tuntuu tosi hyvältä. Puolentoista vuoden puurtamisesta sai mukavan tunnustuksen.

Pöyrän "roudaaminen" paikalle muuttuikin ajereissuksi. 1400 kilsan rykäisy vasta valmistunella chopperilla Oulusta Naantalin kautta Norrtäljeen oli toki riskialtis homma. Yksin ja ilman huoltoautoa suorastaan kaivoin verta nenästä.

Menomatka sujui täysin ilman ongelmia. Säkki selkänojana queenin paikalla teki ajossennosta mukavan. Myrskynopeuksilla puhaltanyt sivuvastainen tuuli teki hommasta hiukka haastavaa. Etupussukka piti siirtää tangosta alemmas keulaan tuulen ripottelun vähentämiseksi.


Monen tankkauksen ja 680 kilsan jälken Naantalissa.


Mopo tontille ja rensselit alas.


Suomalaisia prätkiä oli muitakin.


Panoraamakuva iPhonella.


Palkintojenjaossa riittää porukkaa niinku Skansenin lauluilloissa ;D


Ja kuulutettiin se munkin numero 8) Tässä vaiheessa ei vielä tiennyt minkä pytyn pokkaa.


Käsittämätöntä, että mun numero huudettiin viimeisenä :) Sattui vaan niin, ettei luotettavasti koko kesän käynnistynyt pyörä suostunut käynnistymään kun olis pitänyt ajaa lauteille. Akku sippas siihen hetkeen. Miksi just nyt!!!!!!! Työntämällä lavalle. Mutta tuulettaminen oli siitä huolimatta mukavaa.


Jannulta uusi akku ja paljon muutakin supporttia ja pääsin takas lautalle. Aamulla Naantalissa rensseleiden uudelleenjärjestelyä ja keula kohti Oulua. Taas aakkosasemalla ::)


Kotimatkalla pyörä alkoi pätkimään reilummassa vauhdissa. Kahdeksaa kymppiä sillä pääsi. Kone kävi laihalla, etukäyrä paloi siniseksi pitkältä matkalta.
Sata kilsaa satamasta pyörä sammui. Vasemmalta sivulta kuului laahaavaa ääntä ja uusi akku slaidas piuhojen varassa tiellä. Akku oli vanhaa isompi ja pidikejousi tais katketa. Jarrutin teinposkeen, akku irtos ja jatkoi matkaa alamäkeen vielä kymmenkunta metriä. Sinänsä hauska näky, mutta meikäläistä ei naurattanut. Akusta tuli vainaa. Paikalle pysähtyi Ismo ja muutamu muu jyväskyläläinen motoristi. Naapurikylästä haettiin uus akku ja matka jatkui. Sitten haettiin vikaa pätkimiselle, mietittiin ja värkättiin tuntikausia. Pyyteetöntä ja kiireetöntä auttamista koko porukalta. Suuuuurkiitos ja syvä kumarrus!!!!


Kotimatka kesti reilut 11 tuntia. Satoi vettä ja rakeita, mutta myös aurinko paistoi. Jäätävän kova vastatuuli ja 9 astetta lämmintä. Sadehaalarista hajos vetoketju ja siitä tuli sade- ja tuulitratti. Oli helvetin kylmä. Ja prätkä ei ladannut, vaan sammutuksen jäkeen se vaati lisävirtaa jostain toisesta akusta. Niinpä en sammuttanut pyörää viimeisen 400 kilsan matkalla kuin kerran, kun piti korjata rajuhkoa öljyvuotoa.

Kotimatkan tohinassa unohtui öljytä enskaketjua ja kotipihassa se kirskui erittäin äänekkäästi aivan kuin sanoakseen "gimme some oil tai leikkaan kiinni ihan justiinsa".

Mutta äijä ehjänä kotiin, saunaan ja vaimon viereen. Kannatti käydä reissussa :)


Jarna

Kerrassaan hienoa,onnittelut!!!

Kiwi

Ajetaan ne viat sisään, joku vois sanoo et lyhyempikin reissu olis saattanu olla hyvä mut sehän vaati just tollasen taipaleen hajotakseen. Huoltoo ja kovaa ajoa 8)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 25 huhtikuu 16, 22:44:28
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 25 huhtikuu 16, 16:47:33
Monenko ampeeritunnin laturi sulla on ? Tuo 3,2Ah akku muuttuu nopeasti potkupalloa muistuttavaksi roskaksi. Cycle Elektric inc myy kallista Low voltage regulaattori joka vois hyvällä zäkällä pitää tuon kokoisen akun ehjänä.  itse rikoin aikoinaa parikin pikku akkua jotka olivat oisko ollu joku 7 Ah tai jotain.
Johonkin tuo akku on pakko tunkea, enkä parempaakaan paikka löytäny. Remmin keskelle se ei mahdu, kun remmiä ei ole vaan enska jää ketjulle. Mulla on RHCB:ssä samankokoinen akku samalla regulaattorilla ja hyvin kestää.

Tämä. Meinasin tässä aiemmin jo kommentoida, että ei kestä noi pikkuakut, ei edes sillä Low Voltage regulla. Mistäkö tiedän ja miksikö ryhdyin magneettomieheksi?  :P

Vaan onpa aivan mahtavuutta, että ajamalla jostain huitsin Kajaanista paukutetaan vastavalmistuneella chopperilla pokkaamaan Norrtäljen ykköspytty. Ja ajamalla takaisin. Tienvarsiremontti on läksy, joka chopperimiesten pitää oppia; ei chopperihommia oo helpoiksi tarkoitettukaan. Isosti respectiä!

Minkäslaista marssivauhtia tuo muuten tykkää mennä?

Ja ens viikonloppuna ajat sitte Helsinkiin, eikös juu?
Long John Stroker