Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

jannu

No juu, totta, meni ohi ettei sulla olekaan itsarikytkin, kyllä kaikki onnistuu kun vaan saa liikeradat syöpymään jäseniin....  :)

Käyttömukavuus ja turvallisuus eivät kulje näissä laitteissa prioriteettilistan kärjessä....
Kyykkypuolella kun lisätään tehoja ja vauhtia, niin täällä meillä saadaan ihan sama vaaran tunne aikaiseksi paljon pienemmillä nopeuksilla.

Hillitön onnistumisen tunne, kun on suoriutunut kurvista läpi kaatumatta ilman jousitusta, paskalla ajoasennolla, ohjausgeometria korkeemman kädessä ja jarruilla joiden kaikki teho menee laahaavan äänen aikaansaamiseen.... :o

Moottoripyöräily on hieno laji...., tulis vaan kesä äkkiä...  ;)

Blower1

Lainaus käyttäjältä: jannu - 22 helmikuu 16, 13:43:23

Käyttömukavuus ja turvallisuus eivät kulje näissä laitteissa prioriteettilistan kärjessä....
Kyykkypuolella kun lisätään tehoja ja vauhtia, niin täällä meillä saadaan ihan sama vaaran tunne aikaiseksi paljon pienemmillä nopeuksilla.

Hillitön onnistumisen tunne, kun on suoriutunut kurvista läpi kaatumatta ilman jousitusta, paskalla ajoasennolla, ohjausgeometria korkeemman kädessä ja jarruilla joiden kaikki teho menee laahaavan äänen aikaansaamiseen.... :o

Moottoripyöräily on hieno laji...., tulis vaan kesä äkkiä...  ;)

Suoraan asian ytimeen!!!!!!!   :)

AMi

Lainaus käyttäjältä: jannu - 22 helmikuu 16, 13:43:23

Käyttömukavuus ja turvallisuus eivät kulje näissä laitteissa prioriteettilistan kärjessä....
Kyykkypuolella kun lisätään tehoja ja vauhtia, niin täällä meillä saadaan ihan sama vaaran tunne aikaiseksi paljon pienemmillä nopeuksilla.

Hillitön onnistumisen tunne, kun on suoriutunut kurvista läpi kaatumatta ilman jousitusta, paskalla ajoasennolla, ohjausgeometria korkeemman kädessä ja jarruilla joiden kaikki teho menee laahaavan äänen aikaansaamiseen.... :o

Moottoripyöräily on hieno laji...., tulis vaan kesä äkkiä...  ;)

Loistavasti kiteytetty  ;D

Rezi

Vanteiden kromaus otti takapakkia. Puolien pulttiliitos vannekehään aiheutta sen, että kromi ei tietenkään mene sinne rakoon ja sauma ruostuu. Hioin 280-paperilla vanteet himmeiksi ja laitan pintaan pulverilakan.

Tässä rinnakkain hiottu ja hiomaton vanne.


Ei nuo hiottuna huonolta näytä. Saapa nähdä miltä ne näyttää sitten pulverilakattuna.


Runkoa valmistelin myös pulveriin. Hitsailin saumoja siistimmiksi ja koloja umpeen.


Takajarru vaati runkoon korvakkeet, joiden väliin jarrukilpi lukittuu. Muotoilin samalla emäputken tienoota linjakkaammaksi. Ennen pulveria rungosta hiekkapuhalletaan maalit pois.


Tekasin myös vaihtoehtotangon 22mm putkesta. Viskaan tuon samaan kuormaan kun vien kamat pulveriin.

Rezi

Palikat on pulveroitavana. Bensatankin hitsaushomman välttämiseksi keksin muuta tekemistä ja päätin uskaltaa splitata rocker boxit.

Vähän hirvittää...


Split. Uutukainen 125mm laikka yltää lävitse ja koppa halkeaa minuutissa. Millin paksuinen laikka uppoaa alsaan vaivattomasti


ja leikkaa kuin jyrsinkone. Olis mulla mahista käyttää jyrsinkonettakin, mutta en oikein ole sinut sen käytön kanssa ja rälläkällä työstäminen on lystikkäänpää. Jyrsinkone on tietysti must jos haluais säilyttää öljykanavan.


Halusin splitata kopat kokonaan ulkonäkösyystä ja siksi, että pääsee kerrankin helposti kiillottamaan koppien keskiosat. Nyt pitää vain funtsia minkälaista muotoa noihin keksisi.

Rezi

Rockerien splittaus jatkuu. Öljylinjat vois tietysti tulpata hitsaamalla, mutta mun DC-tigillä ei hitsata alsaa. Siispä tulppasin öljylinjat rosteriruuveilla. Tein M6 kierteet öljyreikään ja laitoin reikiin ruuvit kierrelukitteen kanssa.


Pyöristelin koppien linjoja rälläkällä. Porasin uudet öljylinjat ja tein 3/8 UNF kierteet keinuvipuakselien alle.




Koppien kiillotus ympäriinsä on juhlaa kun kopat on splitattu


Rosteritulpan nippanappa huomaa. Orkkis Shovelin valut on harmittavan huokoista matskua




Vielä toinen koppa työstettävänä. Shovelin koppien splittaus ei ole kustannuskysymys. Öljylinjojen rakentaminen uusiksi vie pari pari kymppiä, mutta kopat halkeaa rälläkällä lähes ilmaiseksi.

Lycanth

On kyllä huomattavasti tyylikkäämmät.  8)

räkä


ma^ko

Makuasia noiden tyylikkyys. Jos mun shovelissa olis spilatut kopat, ni olis vaihtoilmoitus kyllä saman tien et ne vaihdetaan raiskaamattomiin. Moni kuitenkin tykkää palotelluista kopista ja se heille suotakoon kaikin mokomin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

PVonJerf

Toiset tykkää mistä tykkää, mutta mun mielestä muotoilu on onnistunu nyt rezillä nappiin. Hienot tulee.

Motomatti

Sulla on mun luonto. Tykkään myös lankatusta alumiinista. Tosin tolkku pitää siinäkin olla. Itselle tein kilowatin tehoisen kiillotuskoneen kolmella vaihteella ja pölynpoistolla. Nyt voi kiillottaa sisätiloissakin. Eikä kone puudu. Ennemmin alumiini sulaa tai laikka palaa. Toinen suosikkipinta on lasikuulapuhallettu alumiini. Pienellä paineella että kuula pysyy ehyenä.

rapula

Kyllä minäkin tykkään, minusta nuo orkkikset näyttää lähinnä leivinuuninluukuilta.

Rezi

Kauneus on katsojan silmässä ja tyylikkyys katsojan mielessä. Makuasioita molemmat. Se mikä jollekin toiselle on kaunista ja tyylikästä, ei sitä toiselle ole. Menneinä vuosikymmeninä kommunismin haikailijoiden mielestä Lada oli kaunis auto. Tai jos ei nyt ihan kaunis niin ainakin tyylikäs. Aatteellisuus taisi muokata mielipidettä. Jos joku sanoo, että Shovelin splitatut kopat on tyylittömät, niin hänellä on oikeus sanomiseensa. Hänen mielessään asia on niin.

Mutta jos joku tosissaan sanoo, että Shovelin kantikkaat orkkiskopat on kauniimmat kuin pyöristetyt splitut, niin kai sen tyypin täytyy olla sokea ;D ;D

Tästä aiheesta voi keskustella sivukaupalla, koska se on makuasia eikä siitä löydy faktoja.

Mun mielestä splitat kopat on sekä kauniit että ennen kaikkea tyylikkäät :)

Kapteeni sika

Minäkin; On noi palotellut ihan siistit mut lapioistaan soveli tunnetaan.  ;)

Noistakin ulkonäkö muuttuu kun teet niihin öljyputket. (lisää potentiaalisia vuotokohtia  :)  )

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 13 maaliskuu 16, 09:30:30
Mun mielestä splitat kopat on sekä kauniit että ennen kaikkea tyylikkäät :)

Eppäilematta, koska ei kai sun pyöräs muutoin niit olis. Shoveliin vaan mun mielest kuuluu venakopiks lapion kannat ja ne on sopivan rujon komeat sellaisenaan, tollaiset pyöristelyt ja pienentelyt on ihan turhaa hinttailuva joka huonontaa ulkonäköä moottorin osalta. Tosin olen paljon rumemminkin muokattuja nähnyt, mut yhtä kaikki, täydellisiin venakoppiin tarvitse kuin valita pintakäpistely niin tulos parhautta, sievistely sukkaa.

;D :D ;D

ps... Eikä oikeasti ole edes vaikea löytää vertailuryhmää jossa se Ladakin on oikeasti ihan kaunis auto, Samaran suhteen on jo vaikeampaa löytää kauneutta...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.