Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

jannu

Siroudessaan muistuttaa kovasti Andyn Cloud 9-pyörää, tosi hieno on (peukkuhymiö)

Spöke

On jotain käsittämättömän kaunista ja siroa. Kukahan pitkäsääri lienee ollut ajatuksissa Rezillä?  ;D
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Lycanth

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 25 tammikuu 16, 18:58:44
On jotain käsittämättömän kaunista ja siroa. Kukahan pitkäsääri lienee ollut ajatuksissa Rezillä?  ;D
-Spöke

Puolisohan se aina on mielessä?  ;D

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 25 tammikuu 16, 18:58:44
On jotain käsittämättömän kaunista ja siroa. Kukahan pitkäsääri lienee ollut ajatuksissa Rezillä?  ;D
-Spöke
Jessica Rabbit..?  ::)

Tuusulan T-Bone

Juuh, hieno on rakkine. Ellet onnistu sössimään sitä maalauksella, saatat tällä kertaa saada jopa Oulun näyttelystä jonkun pytyn... ;D
Long John Stroker

Rezi

Kiitos vaan kaikille kommenteista. Jannun vertaus Claud 9:een lämmittää mieltä. Stuukeissa on toki aika paljon samaa, mutta toki Cloud 9 kaikkine hienouksineen painii ihan omassa sarjassa. Hoijakan muotoilussa myönnän kopioineeni Claud ysiä.

T-bonen mainitsemaa maalausta vielä ole päässyt paljoa miettimään. Mutta jotain bling bling flakea runkoa myöden se ehkä tulee olemaan. Se on varmaa, että perinteistä Musta runko ja värilliset peltiosat -linjaa tähän ei tule. Mun projekteissa on aina ollut vaatimaton maalaus. Ehkä siksi, että oon ne lähes aina Tein itse ja säästin -menetelmällä värkännyt.

Tässä on vielä niiiin paljon kesäksi tekemistä, että oon harkinnut vaihtoehtoa ajaa ens kesä mattaharmaalla pohjamaalilla. Siinä näkis samalla mistä pyörää pitää vielä parsia ja muutokset ei tekis kipeää hienoon maalipintaan. Sitten ens talvena ajan kanssa kunnon psykedeliamaalaus pintaa.

Oulun näyttelystä pokaalin saa leveällä takarenkaalla ja billetlookilla, eli melkein parempi, että sieltä pyttyä ei tule. ;D


tuuba

Mitäs vikaa siinä leivässä renkaassa on.
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 26 tammikuu 16, 19:34:38
Mitäs vikaa siinä leivässä renkaassa on.

Miksi ihmeessä renkaassa pitäisi olla leipää?   :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

tuuba

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rezi

Pyörässä on loputtomasti pikku juttuja, jotka pitää jossain välissä tehdä. Työn alla takajarrun mekanismi. Hyödynsin Shovelin rungossa laatikon alla olevan tyhjän vaakaputken mekanismin siirtämiseen rungon toiselle puolelle.

Rosteritangon neliöpäät nysväilin rälläkällä. 


Neliöreikä syntyy sekin rälläkälla ja tigillä.


Pedaalin taivuttelin 12mm rosteritangosta. Mallailin siihen koneeseen istuvia muotoja.


Pakko tehdä säätömahdollisuuksia mekanismiin. Jarrupedaalin liikerataa ja poljinvoimaa on hyvä päästä säätämään, kun vipujen mitat on vedetty hatusta. Ja nuo reikäraudat näyttää mun mielestä hauskoilta.


Rosterisen kvanttiruuvin puolikkaalla voi säätää vivun pituutta.

Rezi

#370
Takajarruvivusto on kiillotusta vaille valmis. Poljin tuntuu asialliselta. Eiköhän tuo toimi.


Runko on sen verran ahdas, että jarruvipu menee väkisinkin ketjulinjaan. Jospa tuossa olis kuitenkin riittävästi tilaa.


Tappirauta ja poljin muodostaa ihan kivan kuvion. Tuo syntyi vahingossa ;D



Mekaanisen etujarrun vipu tulee tangon sijaan vasemmalla jalalla käytettäväksi. Mulla on toisessa pyörässä lukkiutuvan jalkakytkimen kanssa saman tyyppinen keksintö ja sen käytettävyys on ihan OK. Eipähän tule tankoon vipuja.


Jarruvipuhommien välissä siirsin jännitteensäätimen enskaketjun taakse koneen ja laatikon väliin.




Jarruvaijerille on kolme eri paikka. Polkimen voimaa ja liikerataa voi säätää siirtämällä vaijeria eri kohtaan. Jarrua testatessa sitten näkee mihin kohtaan vaijeri pitää laittaa.

ma^ko

Sillä o punanen ja vihreä väärinpäin... nois jalkatapeissa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuomo

Aika paljon rakennettavaa jäljellä ennenkuin tuolla mennään vettä pitkin, tapit ehtii hyvin vaihtaa.  :D

jannu

Hieman haastava ratkaisu mäkilähtöihin tuo kytkin ja etujarru samalla jalalla....
Mutta elämä on täynnä haasteita, ja pääsee ne mäestä liikkeelle etujarruttomatkin laitteet... 8)

Taannoin ajelin ruotsinlaivaan kaverin perässä ramppia pitkin toiseen kerrokseen, jono vaan otti ja pysähtyi siihen puoleen väliin ja heppu venytti suunnilleen toisen jalan takapyörän alle kun toinen jalka oli kytkimellä, jotta motskari ei valunut taakse päin....., olipahan kaikki tukipisteet ihan samassa linjassa.

Kaverille myönnettiin siitä suorituksesta myöhemmin Norrtäljen pellolla Suomen voimisteluliiton kultainen rintamerkki ja tapahtuneesta viisastuneena laskemmekin nykyään ensin rampin tyhjäksi ennen kuin sinne ajetaan...., tämä pikku vinkkinä ensi kesälle kerrottakoon...   

Rezi

Lainaus käyttäjältä: jannu - 22 helmikuu 16, 11:57:35
Hieman haastava ratkaisu mäkilähtöihin tuo kytkin ja etujarru samalla jalalla....
Mutta elämä on täynnä haasteita, ja pääsee ne mäestä liikkeelle etujarruttomatkin laitteet... 8)
 
Taannoin ajelin ruotsinlaivaan kaverin perässä ramppia pitkin toiseen kerrokseen, jono vaan otti ja pysähtyi siihen puoleen väliin ja heppu venytti suunnilleen toisen jalan takapyörän alle kun toinen jalka oli kytkimellä, jotta motskari ei valunut taakse päin....., olipahan kaikki tukipisteet ihan samassa linjassa.

Kaverille myönnettiin siitä suorituksesta myöhemmin Norrtäljen pellolla Suomen voimisteluliiton kultainen rintamerkki ja tapahtuneesta viisastuneena laskemmekin nykyään ensin rampin tyhjäksi ennen kuin sinne ajetaan...., tämä pikku vinkkinä ensi kesälle kerrottakoon...   
Hauska ja opettavainen tarina :)

Lukkiutuvalla jalkakytkimellä etujarrun voi huoletta laittaa samalle jalalle. Kytkin pohjaan, jalka jarrulle ja sitten vaan jalan siirto salaman nopeudella kytkimelle kun meno jatkuu. Kuten kerroin, mulla on tuo sama keksinto Red Hot Chili Bobberissa ja oon sen hyväksi havainnut.

Eihän tämän käyttömukavuus tai turvallisuus ole tangossa olevan kahvan luokkaa, mutta eipä tule vipuja tankoon ja pyörässä on etyjarru. Tämä on semmosta erikoisuuden tavoittelua ja lakipykälien venyttelyä ;D