Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

-väiski-

Asiallista settiä!
Vanteet näyttää makeilta, ihmeen vähillä vehkeillä ja viitseliäsyydellä saa paljon aikaiseksi!

Thumbs up!
If it has tits or wheels, it will give you problems.

nostokurki

On kyllä kerrassaan upeaa työn jälkeä :)
-99 fat boy evo, -08 xl883

Rezi

Kiitos jälleen kannustuksesta :)

Sain viimeinkin urakuitua takavanteen nippuun.

Tässä vaiheessa tuli ajatusvirhe ja laitoin jarrurummun puoleiset natsojen lukitusruuvit ja puolien hitsausreiät väärälle puolelle. Ne piti laittaa jarrurumpua vasten, mutta tulivat pentele keskelle vannetta, josta vanteen kasauksen jälkeen hitsaujälkiä ei olis siistinyt millään opilla.


Eiku reiät hitsaten umpeen, hitsauste siistiminen ja kiillotus ja uudet reiät jarrurummun puolelle. Puolien natsat jää puoli senttiä irti jarrurummusta.


Sitten vanteen linjauskommiin. Tässä vaiheessa puolien päissä on vielä pitkät väliaikaispultit. Sain vanteesta suoremman kuin etuvanteesta. Selkäheiton sain paremmin pois kun älysin pyöristää vanteen ennen linjausta. Vanneaihio oli noin 5mm soikea ja tällä menetelmällä soikeuden poisto on aika hankalla. Perinteisellä pinnavanteella se onnistuu helpommin.


Rengaslinja osui aika lailla keskelle.


Siinä se nyt viimeinkin on. Vielä viimeiset kiillotushommat ja se on valmis kromattavaksi.



PVonJerf

Kyllä tuossa on taas oiva esimerkki siitä että toiset tekkee mitä ossaa ja toiset mitä nyt sattuu innostuun tekkee.. ;D

Kiwi

Hyvältä näyttää! Pieni veikkaus että takavanne helpompi suoristaa kun on 2 in pienempi halkasija?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 18 maaliskuu 15, 13:02:30
Pieni veikkaus että takavanne helpompi suoristaa kun on 2 in pienempi halkasija?
Voipi olla että silläkin on merkitystä. Ehkä etuvanteen tekeminen myös opetti jotakin ja oppia pystyi hyödyntämään takavanteessa.

Kaiken kaikkiaan tällaiset toistot on pyörän rakentelussa hanurista. Ensimäisen kappaleen tekeminen on aina jännää, mutta sitten se alkaa olemaan toistoa ja puurtamista. Onneksi on nuo vanteet nyt tehty ja pääsee tekemään jotain muuta. Springeriä varten on materiaalit tilauksessa.

Rezi

Loppukiillotuksia ja gummi paikoilleen. Kromaus siis vielä puuttuu, mutta teetän sen vähän tuonnempana.

Takavanteen keskiö on vähän siromman oloinen kuin etunen. Sais olla toisin päin.


Jarrurumpu paikoilleen niin sitä ei enää huomaa.


Rengas ON iso. Iso takarengas vaatii isot linjat. Reilusti keulintaa, korkea hoijakka, reilu sitsi ja piiitkä akseliväli.





Kiwi

Ton takarenkaan kanssa ehkä ihan hyvä että et löytäny sitä pienempää eturengasta, olis ollu urpon näkönen jos tossa pyörässä olis pieni eturengas ;)

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 18 maaliskuu 15, 23:03:49
Ton takarenkaan kanssa ehkä ihan hyvä että et löytäny sitä pienempää eturengasta, olis ollu urpon näkönen jos tossa pyörässä olis pieni eturengas ;)
Eturengas on nyt sentin takarengasta korkeampi. Takavanteelle olis saanut pingotettua Avon SM 4x19 renkaan, mutta päädyin 3.5 tuumaisen just sen vuoksi, että se on puolitoista senttiä matalampi.

Rezi

Takkalokarin tein kahdesta joutilaasta etulokarista. Lokarin tekeminen on mukavaa, mutta aika työlästä. Aloitin homman laittamalla uuden toisioketjun paikoilleen. Ketjun kireys kohdilleen ja rengas niin suoraan kuin saa.


HD:n orkkis etulokarin nokka sopii hienosti takalokarin pyrstöksi.




Onneksi tuli tehtyä rungon poikkiputkesta kaareva. Muuten olis tullut ahdasta. Kumityynykiinnikkeet ja lokarin jatkosauma sitsin alle.


Alapäähän yksi kiinnike keskelle loksua. Runkoon kiinnikkeeksi vanha astinlaudan korvake.


Vielä puuttuu kiinnikkeet hoijakkaan. Sitsin ja lampun mallailu on antoisaa puuhaa.

ma^ko

Hautakivivalo helikoptereille? Stringien lailla istuva satula?  8) :P 8)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Rezi ravistelee tapoja ja niin niitä pitääkin... Mitäänhän ei ole kiveen kirjattu..... ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kiwi

Takavalo on oikeessa asennossa, ei kyllä välttämättä sovi tohon tyyliin, tai mistäs mää sen tietäsin. Jossain vanhassa Easyriderissä oli kuvaa pyörästä jossa oli lamppu tolleen, syöpynyt hyvin mieleen. Tästä syntyy kyllä hieno pyörä!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 25 maaliskuu 15, 08:12:59
Rezi ravistelee tapoja ja niin niitä pitääkin... Mitäänhän ei ole kiveen kirjattu..... ;)

Pakko olla samaa mieltä. En tekisi itselleni montaakaan asiaa noin, mutta mielestäni on silti hyvä asia, että joku tekee.
Long John Stroker

Rezi

Vanha hautakivivalo roikkui seinällä ja heitin sen lokarin päälle hetken mielijohteesta. Just tuossa asennossa se näyttää yllättävän hyvältä. Lampun runko on aivan liian massiivinen tuohon lokariin ja se vaatii lujasti rälläkkää. Pitää tuota jonkin aikaa tuijotella josko se siihen jäis.

Sitsi on vain sivuprofiilimallailua varten ja näyttää siksi vähän stringiltä.

K&Q toki tähän pyörään istuis ja se saattaa vielä tähän tullakin. Pitää kuitenkin mallailla muutamia vaihtoehtoja. K&Q vaatii melkein pukinsarvet joka taas tuo takakenon ajoasennon, johon en oo (vielä) oppinut.

Takaloksun joutuu jäykistämään jollakin opilla. Tuo on millin peltiä ja aika rimpula. Korkean hoijakan väpätys repii sen taatusti rikki ekana kesänä.