Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

Rezi

Ei ollut paljoa jännityksiä rungossa. Toki alakehtoputket muutaman millin hyppäs kohdiltaan, mutta ei paha.

Pitkää ja koposta springeriä ajattelin tuohon tehdä. Se katkaisemani risu olis ollut tähän about 15 tuumaa lyhyt. Tässä pyörän speksit:

Tuusulan T-Bone

No nyt on oikea ote hommaan... ;D 8)
Long John Stroker

rodchop

Muista ottaa tuleva rungon keuliminen huomioon, kun reikkaat & Rezaat. Hjuva jättö, älä pidennä sitä yhtään.
Edit. Tuollahan uskaltaa lähteä Tuusulaan🍻
HOG Forever Forever HOG

013

Kyllä kyllä, täälläkin painetaan tykkäys nappia!
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Spöke

Uuuuunhhhh!! ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JuhaP

Komeeta tulossa, tässä ehkä ensi talven seuratuin projekti?  :D
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

VK-spezial

tykkäystä ja peukutusta :D


Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 31 lokakuu 14, 18:16:15
Muista ottaa tuleva rungon keuliminen huomioon, kun reikkaat & Rezaat. Hjuva jättö, älä pidennä sitä yhtään.
Edit. Tuollahan uskaltaa lähteä Tuusulaan🍻
Runko keulii 2". Rungossa stretsiä 6" ylös ja abouttiarallaa 3" eteen. Tuo mun jigi liikkuu rungon mukana ja rungon keulimista ja maavaraa voi säätää mielin määrin. Säilyy visuaalinen tatsi ;D


Rezi

Selkäputken lähtö valukappaleessa oli sen verran huonossa hapessa, että leikkasin sen pois. Alakehtoputkien ja selkäputken kulman muutos helpottui huomattavasti.




Emäputken saranalla alekehtoputkien lähtökulma piti täsmätä kehtoputkiin.


Tässä se ei vielä täsmää.


Rezi

Nostin koneen runkoon, jotta näkee miten kauas kehtoputket jää rokkerboxista.




Alakehtoputkissa on muutama milli kaarevuutta ja rako koneeseen kasvoi vain 10mm. Kettoputket on 27x3,2 hydrauliikkaputkea.


Välillä teippimallailua.

Rezi

Emäputken rake on 51 astetta. Olin onnesta soikeana, kun löysin iPoneen appsin, jossa on kalibroitavissa oleva vatupassi ja kulmamittari. Muuten hyvä, mutta se näyttää kolme astetta väärin tuolla about 50 asteen tienoilla. Olis tullut 10cm lyhempi pyörä, jos tuohon olisin uskonut ;D


Tuosta kuvasta ehkä näkee kehtoputkien kaarevuuden.


Kun saranan kulma on kohdillaan ja kehtoputket lähtee oikeean kulmaan, niin sitten tigillä sarana lukkoon. Teräsharjalla maalit pois silloin kun kappale on hitsauksesta kuuma. Runko on joskus ollut myös vaaleansininen.

Kapteeni sika

Eikö tuon emäputkesta lähtevän valuosan olisi voinut jättää kokonaan pois.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 01 marraskuu 14, 14:47:55
Eikö tuon emäputkesta lähtevän valuosan olisi voinut jättää kokonaan pois.
Olis toki, mutta halusin säilyttää valuosasta niin ison osan kuin mahdollista. Ja kun runkonumero on tuossa kehtoputken jatkeessa, niin eipä tarvi alkaa konttorilla hyppäämään lupia kyselemässä.

Tuon valukappaleen rälläköinti ja hitsailu on kyllä työlästä puuhaa. Paljon helpommalla pääsis, jos ostais uuden emäputken johon vaan hitsais runkoputket kiinni. Valukappaleen säilyttäminen on tyylikysymys ja chopperin rakentelu on tyylilaji ;D

Rezi

Valukappaleen kimpussa:















Rezi

Jatkuu..







Välillä mallaillaan, että motivaatio säilyis ;D Red Hot Chili Bobberista otin tankin irti ennen talvisäilytykseen vientiä.