Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

L+L

Juu,takamutka näyttää nyt hyvältä ja etuputken suora osa jää mukavasti piiloon.awot

Rezi

Pari päivää tuota etuputkea tuijottelin ja hoksasin mikä siinä mun silmään tökkii. Se ei ole pelkästään se suora putki rungon sisässä, vaan kehtoputkien etupuolella töröttävä käyrä. Minusta tässä pyörässä näyttää paremmalta, että kehtoputkien etupuolella ei ole mitään, vaan pyörän runko-osa ikään kuin alkaa kehtoputkista. Hifistelyä, mutta pakko oli jotain tehdä.


Rälläköin putken paloiksi ja kulkemaan L+L:n vinkin mukaan moottorikiinnikkeen takaa.


Nyt etu- ja takaputki kaartuu rungon sisään samalla tavalla.


Tällä mennään.

Don Quijote

Näennäisen pieni (vaikkakin varmaan työläs) muutos ja iso vaikutus ulkonäköön. Hienoa duunia!
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

#333
No nyt rupee olee kohillaan, putkien & Stongien teko on erityisen kivaa, eikä niisdä kannata oikaista. Rosteriset kivoja, kun voi muutella jälkikäteen loputtomasti.
Edit. Muista laittaa riittävästi kiinnikkeitä rungon & Putkien välille, niin pysyy nätisti eikä vuoda mistään.
HOG Forever Forever HOG

L+L

Yes söör,nyt on mahtava.

Rezi

Putkijumppa jatkuu. Paljon noissa on tekemistä.

Seuraavaksi laipat.


Isompi rasiaporanterä oli niin kiero, että päätin leikata ulkomuodot rälläkällä. Eipähän tarvi hitsata korvaketta.


Ekkana putkien ja laippojen kiillotus ja sitten hitsaus laipan yläpuolelta.




Kiinnikkeitä kehiin. Tätä ei piiloteta ;D




Kalanpyrstö lähti veks.

rodchop

Älä vaan missään tapauksessa jätä tuota vaihdelaatikon viidettä kiinnitys kohtaa pois, jos haluat laitteen kestävän.
HOG Forever Forever HOG

Enok

Totta. Mulla on lättäpäässä -36 laatikko, jossa tuota viidettä pulttia ei ole. Fleksaa kikkiessä ihan jonkin verran. Harvinaisin ei aina ole paras.
K.

Kapteeni sika

Vitospultin kiinnityskohtaan on jo sen verran matkaakin rungosta että kiinnityksen pitää olla vähän orggistyypistä vahvempi malli. (mutua)

Paa sähkötartti, se ei retuuta askia niin paljoo.  ;)

Jack

Ja tee tolle suoralle putkelle jotain, laita änkkäri, jaa se kahdeksi tms....tollasena se on vaan....suora putki.
Jossei muuta ni paa sinne päähän sellanen läppä ku traktoreissa on...
Flatheads!!!

Rezi

Oli tarkoitus säilyttää laatikon viides kiinnityskohta. Jatkan vähän tuota vitospultin korvakkoa.

Suora putki ulostulona on minusta hyvä noin. Käyttöpyörässä pitää olla vaimennin ja semmoseksi tungen reikäputken tuonne takaosaan. Mutta Jackin vinkki traktoriläpästä on käynyt mielessä. Joku semmonen pultattava malli, jonka saa tarvittaessa pois, jos sen ulkonäkö tai kilinä alkaa harmittamaan. Tai en tiedä kiliseekö se edes tyhjäkäynnillä.

Jack

Käy Ikh'lla väijymässä niitäm ne taitaa olla kaikki klemmarikiinnitteisiä, helppo poistaa
Flatheads!!!

Rezi

Putkijumppa alkaa olla finaalissa. Järjetön kiillotussavotta on ohi.


Kiillotin putket vain näkyviltä osin. Piiloon jäävät pinat jätin puunaamatta. Viimeisessä kiillotusvaiheessa käytin putkia kiinni varman kymmenen kertaa ja tussilla merkkailin näkyvillä olevia virheitä. Ja sitten taas kiillotusta.


Ei noista täydellisiä saa millään. Isoimmat virheet on hitsaussaumoihin jääneitä huokosia.


Sitten vaan kromattavaksi.


Kapteeni sika

Luks kuud! Mä kiillotin putken duunissa kun siellä on siihen sopivat vermeet. Sen huomasin itsekin että hiomavahaa ei kannata säästää, kiillottui paljon paremmin/nopeammin kun pyyhkäisi muhvin pintaan vahaa useammin. Sit kiillotusta tekevä työkaveri vinkkasi vielä että kappaletta ei kannata päästää jäähtymään välillä, kuumempi kiillottuu paremmin. Ja niinhän se oli.

100 rosenttiseen lopputulokseen en pyrkinyt, eikä sellaista tullut. Laiska.  ;)

rodchop

Hienolta näyttää, itse lisäisin kiinnikkeet vielä tuohon etupukeen & Koneen alla olevaan pätkään.
Suosittelen Amoilaa sieltä saat kolmikerros Cromauksen.
HOG Forever Forever HOG