Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel Chopper

Aloittaja Rezi, 28 lokakuu 14, 22:24:57

« edellinen - seuraava »

twinspeed

Tästä pyörästä on tulossa mahtava ilmestys. Nuo valot sopii kans ihan kympillä.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Kapteeni sika

Pahasti törröttää kaposessa pyörässä kicksi, jakopään tötterö ja kytkin.  ;D

Tuna

Rezin projeketit on kyllä mukavaa luettavaa. Tästäkin tulossa komee pyörä.

Rezi

Kiitos kommenteista :)

Jalkakytkin on must juttu chopperissa ja erittäin toimivaksi todettu lukkiutuva jalkakytkin työn alla.

















ezmo

Mut eikö toi käsivaihde ota kii öljytankkiin??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 31 joulukuu 15, 11:50:41
Mut eikö toi käsivaihde ota kii öljytankkiin??
Joo ottaa se, tai otti. Syynä nostettu vaihdelaatikko.

Mulla tämä homma karkaa käsistä. Aloittelin putkijumppaa ja solvittelin putken kulkua laatikon alta. Laatikon öljyproppu on pahasti tiellä ja päätin nostaa lootikkoa ylemmäs. Yritin miettiä syytä miksi sitä ei vois nostaa, enkä keksinyt mitään. Siispä loota nousee 18mm ylemmäs. 


Laitoin laatikon pohjalevyyn kiinni kolme 6mm lattaa.


18 millin noston näkee jo silmällä.


Korkea lehmänläjä-laatikko tulee aika lähelle öljysäiliötä. Just värkkäämäni kytkinkara menee uusiksi ja vaihdekeppiä piti vähän taivuttaa.

Enok

Hyvä meininki.

Laatikon nostamisessa ei minusta ole kuin hyviä puolia; lisää kanttausvaraa kytkimen puolelle, ketjulinja menee parempaan suuntaan, perinteinen kilvanajohenkinen muutos.
Omassa pannussa jouduin mättämään satulaputkeen lisätilaa laatikolle, jotta 1,5" enskaremmin sai tarpeeksi löysälle. Laatikkoa nostin 3/4".

K.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Enok - 31 joulukuu 15, 17:31:36
Hyvä meininki.

Laatikon nostamisessa ei minusta ole kuin hyviä puolia; lisää kanttausvaraa kytkimen puolelle, ketjulinja menee parempaan suuntaan, perinteinen kilvanajohenkinen muutos.
Omassa pannussa jouduin mättämään satulaputkeen lisätilaa laatikolle, jotta 1,5" enskaremmin sai tarpeeksi löysälle. Laatikkoa nostin 3/4".

K.
Piti oikein laskimella laskea, että 3/4" on jotakuinkin 18mm ;D Pidän ketjuenskan ja ainakin tällä orkkisketjulla sitsiputken ja laatikon väliin jää muutama milli rakoa. Vois tietysti ihan vastaisuuden varalle moukaroida sitsiputken lommolle laatikon kohdalta.

Tarkoitus on modata enska 530-ketjulle, mutta voipi olla, että tälle talvea en ehdi millään sitä tehdä. Jospa tuo orkkisketju kestää kuivana muutaman tuhat kilsaa ja yhden kesän ajot.

Kapteeni sika

Avoin ketjuenska on kyrväkkään näköinen. Tuleekos tuohon kiinteä eturatas vai laitatko kompin?

Soveliusa-voorumilla oli juuri joku väsäämässä avointa ketjuenskaa 530 ketjulle, sieltä voi käydä kurkkimassa jos kaipaa vinkkejä.

Spöke

Avoin ketjuenska ajopyörässä on sikahyvän näköinen ja ihan paksa. Hyvä jos tonnin kestää. Just my 2 cents. Happy New Year!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Kestää se, mut pitää tehdä renkaallisesta toisiovitjasta se enskakin, joko sinkkuketjuna tai dualina. Orkkis enskavitja ei kestä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 31 joulukuu 15, 19:27:08
Piti oikein laskimella laskea, että 3/4" on jotakuinkin 18mm ;D Pidän ketjuenskan ja ainakin tällä orkkisketjulla sitsiputken ja laatikon väliin jää muutama milli rakoa. Vois tietysti ihan vastaisuuden varalle moukaroida sitsiputken lommolle laatikon kohdalta.

Tarkoitus on modata enska 530-ketjulle, mutta voipi olla, että tälle talvea en ehdi millään sitä tehdä. Jospa tuo orkkisketju kestää kuivana muutaman tuhat kilsaa ja yhden kesän ajot.

Teet sen nyt heti, nii ei tuu kiire sen kanssa. Parempi et tekniikka on kunnossa kun alkaa muut hommat painaa päälle.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 31 joulukuu 15, 19:35:31
Avoin ketjuenska on kyrväkkään näköinen. Tuleekos tuohon kiinteä eturatas vai laitatko kompin?

Soveliusa-voorumilla oli juuri joku väsäämässä avointa ketjuenskaa 530 ketjulle, sieltä voi käydä kurkkimassa jos kaipaa vinkkejä.
Kiinteällä eturattaalla mennään. Tuo komppi on aika järkyttävä murkula eikä sitä voi jättää näkyville. Laita linkki Shovelforumille niin voin vakoilla mallia.


Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 31 joulukuu 15, 22:24:35
Kestää se, mut pitää tehdä renkaallisesta toisiovitjasta se enskakin, joko sinkkuketjuna tai dualina. Orkkis enskavitja ei kestä.
Ma^kon kanssa oon samoilla linjoilla. Oikeanlaisella ketjulla enskan on pakko toimia yhtä lailla kuin toisioketjukin. Toivessa vaan oli, että tuolla orkkiksella vois yhden kesän vetää.

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 31 joulukuu 15, 23:00:28

Teet sen nyt heti, nii ei tuu kiire sen kanssa. Parempi et tekniikka on kunnossa kun alkaa muut hommat painaa päälle.
Joo varmaan olis parempi tehdä tuo heti, mutta se vaan on lystikkäämpää tehdä chopperiin näkyvämpiä juttuja kuin teknisiä parannuksia ::)

Rezi

Tässä vielä kuvaa, jossa on modattu laatikon kytkinkara enemmän mutkalle ja sitä on pidennetty. Nyt liikkuvat osat toimii nostetulla laatikolla.

Kapteeni sika

Shovelheadusa-linkin pällistely vaatii rekisteröitymisen joten en laita suoraa linkkiä. Sieltä Drivetrain -> Open 530 chain primary.

Yksi kuva kuitenkin, jos toimii sekään:



Ratas Pbi:n aihiosta tehty, huomaa TUKILAAKERI.  ;)