Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nx650 Matkaenduron vanhennusta

Aloittaja Luisu, 20 lokakuu 14, 07:35:32

« edellinen - seuraava »

Luisu

Laitellaampas tällekin oma topic pystyyn.

Uutta projektia pukkaa.
Oma mieltymyskin on isoihin yksimukisiin aika vahva.

Tuossa on vuoden verran painittu että ostanko enkö osta jne. Noh nyt tärppäs ja päästiin taasen edullisella aihiolla liikenteeseen.
Rumahan se on kuin rullatuoli mutta ei se haitta.
Kohta jaska laulaa ja alkaa osat vaihtumaan.

Ihan täydellistä visiota ei vielä ole mitä tuleman pitää, mutta jotain matalaa ja siroa tiedossa.

Tästä lähetään liikkeelle.
Pientä käyntivikaa on, mutta eiköhän siintäkin eroon päästä.






Ja perinteisesti kaikki kuvat löytyy tuolta, mutta kyllä niitä tänne foorumillekin upataan http://luisu.kuvat.fi/kuvat/

Kikkareesta purettu roskat irti.

Hyllystä löyty jo alkukäppyrä jolle tulee joskus jonkin moinen vaimennin kunhan perän sopiva korkeus on löytynyt.

Tankkilaiteltu tulemaan ja sen jälkeen pääsee mälväämään.



Ja tuolla voi seurailla mitä muuta meillä saattaa tapahtua ja olla tapahtumatta https://www.facebook.com/koyhatrytarit

Mallailua, sovittelua ja ihmettelyä.

Liinoilla madallettu ja kohtuu hyvä moottorin korkeus ja asento saavutettu.

Sitten pitäisi teettää tai tehdä pienempi etuvanne ennenkuin aletaan pätkimään ja holkittamaan keulaa.
Taakse ajattelin tehdä stereo perän ja koko takatungon uudestaan. Mallailin hieman flattracker takakatetta, mutta ei se ainakaan vielä iskenyt.

Maavaraa jäi vielä putkesta reipas 10cm joka pitäisi riittää vallan huvin kadulla ja soratiellä. Metsään tällä ei olla menossa.






Pikku hamottelua uudella tankilla.



Sittenhän ei muuta kuin kyytiä pyörälle. Jaska laulamaan ja takarunko irti.



Hetken putken vääntelyä ja  pikku sovitusta.



Taidan tehdä vaan ihan perus penkin ja unohtaa kaikki kate viritykset kokonaan.



Vanteiden kanssa nyt speksaillut monta iltaa ja postinut tulevaa toteutusta.
Näillänäkymin eteen ja taakse tulee 18x2.50  Kovasti on tullut etsittyä dunlopin k180 renkaita, mutta ei oikein ota löytyäkseen kuin 130/80 18" koossa niitä.
Taakse oikein sopiva rengas, mutta eteen vähän leveä.

Tuolta http://www.j-mart.biz/j-parts/index.php?main_page=index&cPath=1_2081_2083_2102 löytyy 120/80 18" Uskaltaako tilata ja kauankohan mahtaa toimitus kestää?

Näitä pohdiskellessa luukusta sataa uutta osaa :D





Ja niinkuin iskareiden määrästä voi päätellä. Mono jousi saa kenkää ja tilalle tulee stereo perä.

Vaimenninta ja kahvaloista saapui. Vielä odotellaan vanteiden kehiä.
Kehiksi valikoitui 18x2.50 eteen sekä taakse.



Luisu

Domin keskiöt soodapuhallettu ja maalattu.
Eiköhän sitä maanantaina saada keskiöt liikenteeseen ja kuun lopussa jos olis taas pyörillään.




Takarunko uusiks.

Stereoperän iskareiden alapään kiinnikkeet 3mm latasta.




Tähän peliin vedettiinkin magilla saumat jotta saatiin vähän vanhemman näköinen ja paremmin alkuperäisiä saumoja muistuttava jälki.


Vannekehät 18x2.5" excel takasago



Putkenkin sain ährättyä



Oikea lämpömittarikin saapui.



Ja tietysti ne parhaat... Renkaat. Ilman oikeaa kuviota se ei ole mitään. DUNLOP K180 <3



Eilen sain puuhattua jo penkillekin pohjan ja muotoiltua sen.



Ja aivan tuurilla löytyi eurokankaasta aitoa nahkaa juurikin sopivassa värisssä. Tumman ruskeata ja riittävän paksua.



Ensiviikon loppuna pääsee toivottavasti oikean ompelukoneen ääreen ja saa loihdittua nahkasta päällisen penkille.

Tankki on honda cg125.ta

Purku hommia...

Patti irti rungosta. Olipahan paskainen ja ketjurasvassa + muussa mähnässä. Vaikkakin ennen talliin tuloa pesin rajulla liukkarilla.



Tuli puuhasteltua alumiiniset kylkipeite hässäkät ja tehtyä akku kotelo taakse


Uusi pesu luikkarilla puhallus soodalla ja johan alkoi tulemaan puhdasta. Tuli vaan pirun pimeetä ja ei nähnyt ihan kaikkea fikkarin valossa puhaltaa niin tarttee jatkaa vielä valosan aikaan.



Sittenhän se taitaa olla patin leväytys aika. Jotain pientä virittämis yritystä saattaa tapahtua ;)

Keulaa alemmaksi.
Enskakeula kun on niin purullisen pitkä että vekotin on ihan harakkana varpaillaan.
Joustoa oli alun peri keulassa 210mm
Haluttu madallus mitä oli 110mm Niimpä puhelua kaverille ja sorvi pyörimään. Ei mennyt kauan kun jo tuli viestiä että holkit on valmiit.





Tuumasta toimeen ja holkit paikoilleen ja rojut kasaan.



Lyhenihän se 110mm. Jousen yläpäästä jätin esijännitys holkit ja prikat pois jotka olivat yheensä 42mm Vielä jäi aika raju esijännitys että voi joutua jousta vähän lyhentämään. Tarvii sitä ihmetellä sitten kun peli on takaisin pyörillään. Ja jos putosi liikaa niin holkkia on helppo lyhentää.

Penkin teko hommia.
Eilen illalla hieman väsyneenä kaavojen vääntämintä.. Meinasi se taas hermo mennä kun ei ajatus meinannut oikei kulkea.

Aamulla kaavat uusiksi virkeänä ja johan alkoi homma luistamaan.





20mm vaahtomuovia ja vanhaa kauluspaitaa hyväks käyttäen alkoi salmiakit muodostua.





Ja tikkaus hommat pulkassa.. Tänään jos vielä iltasella saisi kiristelyä tuohon penkin päälle niin voisi olla taas tyytyväinen itseensä



Majavan häntä kuvaa kyllä hyvin tuota penkkiä :D

Sain vielä myöhään yöllä penkin kokonaan valmiinki.





Sunnuntain ratoksi pikkuisen taas soodalla puhaltelua.



Keulaputket puhtaaksi pakkumaaleista.



Ennen ja jälkeen.


Rezi

Mielenkiintoista nähdä miten katuendurosta syntyy caffe. Hienoa työnjälkeä. Äänenvaimentaja on huikea!!

Don Quijote

Nyt on kyllä tekemisen meininki, tätä seurataan mielenkiinnolla  8) 8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

-väiski-

Mä olenkin vähän odottanut tätä projektialbumia! Kuis paksua tuo penkin nahka on?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Luisu

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 20 lokakuu 14, 19:43:18
Mä olenkin vähän odottanut tätä projektialbumia! Kuis paksua tuo penkin nahka on?

1.5mm nahkaa

ma^ko

Söpön kompakti unitti tollasen pata kyllä on.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Smokie

Täytyy kyllä peukuttaa. Ihan helvetin hyvää jälkeä!

Luisu



Sitten sähköhommien keskellä tapahtui pikku harhautuminen ja rälläkkä iski yläkolmioon.




Tarakka aihiokin saapui.


ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jauhoparta

Kaunista katteltavaa. Rajua peukutusta lähtökohdasta, vastaavaan projektiin olisi ehdokkaita maailma pullollaan. Itellä pyöriny samansuuntainen toteutus K-bemarista

Luisu

Uuh. Pikku poika joulu aattona. Vanteet vihdoinkin kasassa ja paketti koti ovella.
Koita siinnä sitten olla töissä malttamattomana loppu päivän :D



Luonnollisesti heti tallille vanteiden kanssa ja rengasta päälle.



Ensimmäisenä etuvanteelle kumi päälle ja sovittamaan. 130/80 18" rengastus pitäisi mittauksien perusteella olla melko tarkalla. No sovituksessa voi todeta että ehkä siintä iskarista pitää ottaa pikkuisen pois. Molemmilla puolilla 1mm verran tilaa.




Hemuli

Jos on milli rakoa niin siinä on jo puolet liikaa ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Luisu

Koneeseen kajoamista.

Pelihän vähän pölläytteli sinistä. Tai oikeastaan aika paljonkin.
Kilometreistä kun ei ollut mitää tietoa niin odotuksetkaan kovin ehjästä koneesta eivät olleet korkealla.

Hattu auki ja sieltä paljastui kulunut nokka ja kuluneet keinut. Melko lähellä roskis kuntoa.

Sylinteriryhmä ylös ja hoplaa. Siellä oli reippaampia kiinnileikkaamisen jälkiä. Mäntä ja sylinterin seinämä sipulina.

Positiivista oli kuitenkin se ettei alakerrassa ollut töhnää juuri ollenkaan ja se oli muutenkin hyvässä kunnossa.



Pitihän sitä vähän tässä välissä päästä hahmottamaan, että miltä se pyörä oikein näytää renkaiden kanssa.



Talven projektit rinnakkain

Nuppe

Ha haa - aivan törkeen hieno vedos!
On se hiano!