Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

VIN numerot

Aloittaja annek, 25 lokakuu 09, 19:02:41

« edellinen - seuraava »

annek

Siis nyt kyllä luovutan! Puoli päivää olen pöyhinyt erinäisiä sivustoja etsien tietoa vin-numeroista. Olen saanut selville että 1970-1980 2 ekaa on malli, sitten on se valmistenumero ja 2 vikaa on valmistusvuosi. Hyvä tähän asti, ja helppo homma.

Osaatteko viisaammat vinkata löytyykö mistään noita valmistenumeroita, netistä? Jollain sivuilla luki että valmistenrot löytyisivät tehtaan manuaalista?

Ja mihinköhän osioon tämä kysymys edes kuuluisi..?
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

janne63

annek

^No tuo oli se sivusto jossa eniten oli tietoa (mm että 4A=XLCH 8)), muutamalla muulla sivustolla oli vain BT-mallinumeroita. Löysin sellaisen "vin-code breakerin", tyyliin pistä tähän mopedisi vin, me kerromme sinulle mikä malli se on, mutta mokoma toimi vain 17 merkin pituisilla numeroilla, ilmeisesti uusimmilla..
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Tuusulan T-Bone

Juoksevista numeroista ei taida olla tietokantoja netissä. Olen antanut kertoa itselleni, että aukotonta tietokantaa ei ole tehtaallakaan...

Mihinkä moista tietoa tarvitset? Mallin ja valmistusvuodenhan olet jo vissiin löytänyt?
Long John Stroker

annek

Lähinnä uteliaisuuttani, josko tässä mopoa vaihtaisi :P. Jostain taisin minäkin lukea että virheitä ja poikkeuksia numeroinneissa on, tyyliin ei löydy "kirjoista eikä kansista" mutta silti ihan sieltä tehtaan linjalta tullut.

Ehkä tässä uskaltaa kaupat tehdä jo näilläkin, tulee ehkä vaan ylireagoitua sattuneista syistä...
-Be

Tuusulan T-Bone

Täydellistä kuuman kaman listaa tuskin missään on, mutta tommosta oon joskus itse käyttänyt:

https://www.nicb.org/cps/rde/xchg/nicb/hs.xsl/vincheck.html
Long John Stroker

F 48

Tällainen on kans tullu joskus vastaan:

http://www.american-v.co.uk/technical/dev/vin/body.html

Jos vaikka olis jollekin jotakin apua...

Hemuli

HD on kautta aikain käyttänyt joitain erikoismeistejä valmistenumeroissaan, asiantuntevan kaverin pitäisi suurella todennäköisyydellä pystyä kertavilkaisulla sanomaan onko numero aito vai ei.

Dekooderit ei sinänsä juuri auta väärennetyn numeron havaitsemisessa, "ihan ite" meistetytkin kun on yleensä jostain kopioitu - eihän siinä muuten olis mitään mieltä meistellä jos ko. numero ei löydy jostain paperista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Siinä mielessä Annek on oikeilla jäljillä, että tyypillisesti väärennetty numero on muodoltaan oikea ja ilmaisee sinänsä oikealla tavalla mallin ja valmistusvuoden. Ainoastaan juokseva numero on stetsonista.

Helsingissä päin vaikuttaa yks poliisi, jolla on numeroiden suhteen absoluuttinen silmä. Sille voi varmaan soitella... ;D
Long John Stroker

annek

^Joo, pitäiskö heti huomenna kysäistä.

No, eipäs ko "gurusta" enempää, mutta tuo nicb-sivu oli kyllä ihan jackpot, kiitoksia. Sieltä se löytyi! Tai siis tietenkin ei löytynyt...

Niinhän se tosiaan taitaa olla, että jos joku ihan tosissaan haluaa numeron väärentää, se varmaan onnistuu melko aukottomasti, mutta että saisi edes karsittua nuo tökeröimmät omatekeleet sekä laittomasti käytteenotetut.

Jos ihan 100% varman ostoksen haluaa tehdä, pitää varmaan tyytyä hakemaan diileriltä uutukainen, mutta ajattelin että ei siitä varmaan haittaa ole jos vähän yrittää pöyhiä taustoja.
-Be

janne63

annek

^Tuo olikin parempi kun kelpaa myös 9 numeroiset vinit. Itse löysin vain tämän http://www.motoverse.com/tools/vin/harley.asp , tarttee 17 numeroisen.
-Be

Natking

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 lokakuu 09, 20:17:21
Täydellistä kuuman kaman listaa tuskin missään on, mutta tommosta oon joskus itse käyttänyt:

https://www.nicb.org/cps/rde/xchg/nicb/hs.xsl/vincheck.html
Jos nyt oikeen ton mestan ymmarsin niin siella nakyy vaan laitteet mikka on hukassa tai salvage osastolle menneet lahimman 5 vuoden ajalta?
Just trying to be different (like everyone else)

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 lokakuu 09, 23:12:14
Helsingissä päin vaikuttaa yks poliisi, jolla on numeroiden suhteen absoluuttinen silmä. Sille voi varmaan soitella... ;D

Liekkö juuri sama joka keväällä osasi suoraan sanoa että mun pannun koneennumero ei oo oikeaa kirjasintyyliä ja sarjanumero ei ole kuulemma mahdollinen. Muuten hyvä mutta kyllä se fontti ja numerosarja on niin oikein kuin olla ja voi.
A.K.A. Rambe

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 28 lokakuu 09, 21:46:49
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 lokakuu 09, 23:12:14

Liekkö juuri sama joka keväällä osasi suoraan sanoa että mun pannun koneennumero ei oo oikeaa kirjasintyyliä ja sarjanumero ei ole kuulemma mahdollinen. Muuten hyvä mutta kyllä se fontti ja numerosarja on niin oikein kuin olla ja voi.

Oivallista! Kerro lisää! Mistä tiedät, että fontti ja numerosarja todella ovat niin oikein kuin olla ja voi?

- Ei sen puoleen, että uskoisin kyseisen poliisin juttuja alkuunkaan. Tiedänpähän vain pari keikkaa, joissa sokea kana on löytänyt jyvän. Toisen kanssa piti tapella viis vuotta ennen kuin se saatiin rekisteröityä. Ilman muutostoimenpiteitä...
Long John Stroker