Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rikrakin 4.vaihde

Aloittaja Karvanaama, 12 lokakuu 14, 21:12:24

« edellinen - seuraava »

Karvanaama

Joopajoo, tuo laittamani o-rengas oli syyllinen vetorattaan välykseen. Se oli aivan liian paksu tähän paikkaan. Otin o-renkaan pois ja välys asettui sopivaksi.
Ohuempaa ei ollut tarjolla, joten en laittanut mitään. Laatikko on nyt kasattuna ja rungossa hollillaan.
Liitteenä taas kuva, nekun on niin kivoja.

Kapteeni sika

Olis varmaan hyvä rapata nelosrattaan boorien ja speicerin väli silarilla. Voi snadisti pimpittää jos rempattu loota vuotaa het kättelyssä.

Karvanaama

Juu silsaa on laitettu, joskaan eikai tuo kumminkaan toimi ja jos toimii niin varmana vuotaa.

Karvanaama

Varovainen testilenkki tehty, vaihteet meni nätisti päälle, tosin reippaat kiihdyttelyt jäi vähälle.
Marinoin vielä kytkinlevyt ATF:ssä yön yli, kytkin tuntui toimivan jotenkin jouheammin kuin ennen.
Vuotoja ei vielä näkynyt, laatikossa on sisällä suoraa 50:ä testauksen ajaksi, kun sitä sattui olemaan sopiva määrä. Joku tiplu oli ilmestynyt tallin lattialle, mutta arvelin se tulleen öljyleilin asennuksen aikana, kun valumajäljet näkyi laatikon päällä ja kyljessä.
Laatikkoon tulee kait RedLinet kunhan toimivuus on todistettu. Muuten ei mulle ole öljyllä väliä, mutta on helpompi diagnosoida vuoto, kun lootassa on punaista. Enskahan on remmillä.

Kapteeni sika

Mä en oo enää niin vakuuttunut Redlinen ylivertaisuudesta ehjässä askissa. Sehän "kalkkeuttaa" öljykanavat ja vaikka ei kyseisessä askissa niitä juuri ole niin ainakin mulla oli käynyt niin että nelosrattaan puslan urat oli punasessa jankissa ja puslassa/pääakselissa palamisjälkee. Ei kyllä vuotanutkaan. Sit kun paikat kuluu ja alkaa taas vuotaan niin sitten ehkä koitan rapata Redlinellä.

Lisäksi jos jotain matskua irtaantuu rattaista tms niin sinne jää, tuskin tulee öljynvaihdossa ulos. ....kun ei meinaa tulla öljytkään.  ;)

Karvanaama

Tänään vetäisin testilenkin, vaihteet meni päälle niinkuin pitääkin, klik,klik,klik,KLIK.
Jopa kolmosella pitkän vedätyksen jälkeen nelonen päälle normaalisti.
Remontti katsotaan täten onnistuneeksi.
Öljyäkään ei vielä ilmaantunut lattialle.
No kytkin kaipaa pientä säätöä, ryömii hieman enemmän kuin tavallisesti.

Summa summarum:
Pääsyynä katson olleen nelosen rattaassa ja siirtäjätähdessä olleet kulumisjäljet.
Asiaan myötävaikuttivat varmaankin myös ihan inan verran väärässä ollut räikän ajoitus ja siirtäjähaarukoiden kulumat.
Samalla tuli venkuloitua polkimelta räikälle menevä varsi, otti mutkasta kiinni sisempään enskakoppaan ja kalisi hieman.