Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Skin 'n' Bones

Aloittaja Jack, 01 lokakuu 14, 20:32:14

« edellinen - seuraava »

Spöke

Eikös tuollainen tasajako 24/48 ole huono valinta? Laita Jack 47, tykkäät kuitenkin vauhdista  ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

en mä oo huomannu et tasajako söis rattaita enempää, mut katotaan mitä ratasta lähimarketista löytyy. Ja joo, vauhti on aina hyvä, tosin ei toi 1 piikki juuri mitään muuta.
Flatheads!!!

Jack

#62
patti kasassa  ;D  ja nostettu runkoon.

muoks, kuvassa Landström Foundryn rivotettu nokkakopan kansi. Aito asia.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Kaunista.

Tulipas mieleen (ei sil taval) et käytitkö kohdistusruuveja nostajapesien kohdistukseen, tämmöttii.  -77 vanhemmissa on keskittävät ruuvit, uudemmissa ei. Kohdistus onnistuu kyllä senkkikantasilla ruuveillakin, mut paremmin loivemmalla kartiolla.

Jack

enpä käyttänyt, manuskan ohjeen mukaisesti lykkäsin yhteen kulmaan ruuvin jonka tarkoitus oli kohdistaa. eiköhän se ihan kohdilleen osunut. Jotenkin noin... ;D
Flatheads!!!

Kapteeni sika

En mä tiiä onko se niin perkeleen tarkkaa. Nostajapesässä on hahlot joissa rullat liikkuu ylös-alas, nostajat ei siis pääse juurikaan liikkumaan akselinsa ympäri. Sit jos keskittämätön nostajapesä nostetaan ylös ja laitetaan takas pikkusen eri asennossa niin rullat osuu eri kulmassa nokka-akseliin. TEORIASSA.  ;)  Suattaapi siis kulua eri kohdista.

Kapteeni sika

Kone näyttää niin hyvältä että jotain pitää keksiä vastapainoksi...  ;)

Mulla oli tollaset 2 osaiset pannat imusarjassa. Katoppas lähteekö ne elään kun oot ajanut muutaman satkun. Mun mielestä niitä ei saa kiristettyä riittävästi kun ne törmää toisiinsa ennen kun kireys on sopiva. Muljahtelee ihmeellisesti, liian jäykkä rakenne. 1 osaset on paremmat.

Motonetti/pilikka myy 2" silikoniletkua pikkupätkissä, siitä saa hyviä gummeja imusarjaan. Tehdastekoset oli mun mopoon aavistuksen verran lyhyet, lisäks ne kovettuu aika nopsaan.

Jack

KS, sössön kannet ja sössön imusarja, Kumit perfecto, ja sit gyssäri, Kumpi ensin, startti vai kytkin? vai onks välii?
Flatheads!!!

Kapteeni sika

#68
Jos valita voi niin tartti ekaks. Etummainen starter housingin pultti on kytkimen takana ja se ruuvataan siis enskan puolelta. Onnistuu kyl kytkin paikoillaankin jos on varttituumanen hylsysetti, nivel ja lyhyt hylsy. 7/16" tai 11mm.

11mm on oikeestaan parempi koska se on snadisti tuumakokoista pienempi ja pysyy paremmin pultin kannassa. Tästä syystä mainitsin sen...

Jack

mulla kyllä molemmat starter housingin pultit ulkopuolella...mikäli ymmärsin oikein mitä tarkoitettiin ku nää startit on jotenkin kummallisia....ei oo niitten kans tarvinnut pelata aikasemmin, paitti kerran, mut se oli voortti.





....niin ja kerran letukassa....
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Kun ei ole kuvatusta niin arvataan ettei solkkukaan ole enskan päällä pitkittäin....

Jack

on se....mut startti pultataan ulkopulelta kiinni,täs on nyt jotain mitä mä en tajuu, mut annetaan mennä tunteella.... ;D
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Niin startti pultataan oikealta puolelta starter housingiin, mä puhuin starter housingin pulttaamisesta enskaan.  :) 



On se startin akselikin jossa on pendiksit hyvä laittaa ennen kytkintä kii. Muuten sitä joutuu vääntään pikkasen että sen saa kytkinkehän taakse. Enskan ja s.housingin välinen oil deflector voi saada siinä vähän kipiää, mut sullahan tais olla remmienska joten ei se vuotoo aiheuta.

Jack

Joo, kattelin kuvia ja taidan ymmärtää mistä pultisa sä puhut.

mulla toisessa enskassa starter housing oli askin puoleinen ruuvi ulkopilelta ja taempi pinnapultti, nyt tulevissa kopissa molemmissa pinnapultti, vaihdan askia lähempänä olevan normipulttiin. Kummassakaan tapauksessa ei mitään tuu enskan sisäpuolelta.
toinen kopppa joku tarvike ja toinen vanhempi... siinä vissiin syy ;D

ja joo, taidan nakkaa sen startin ensin paikalleen
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Jos se etummainen on pinnapultti niin siinä tulee sellasta kivaa että jos sun tarvii ottaa sisäenskaa pois syystä tai toisesta niin homma alkaa öljytankin irrotuksella. Oikealta puolelta et saa sitä etummaista mutteria pois, taaemman saa, pitkällä jatkovarrella. Voipi olla että sille on syynsä että se etummainen avataan enskan puolelta... orkkiskokoonpanossa.