Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)

Aloittaja ranze, 29 syyskuu 14, 20:21:08

« edellinen - seuraava »

flhx

#105
En tosin tieda miten haluat tuon 100hp, takapyoralta vai kampuran paasta mutta itella ex-Street Glidessa tuli se 90hp takapyoralta (eli jossain 100hp tienoilla kampuralta, joku viisastelija ny tietty voi tonkin laskea tarkemmin) melko pienella vaivalla.Vaantoa en enaa muista mutta mm. nokat valittiin enemman sen vaannon mukaan kuin tehojen kun kiuas meni touringiin.

TC88 johon lyotiin 95 big bore, Loimaan Atte(suosittelen) hieroi hiukan kansia ja pistettiin Andrewsin ratasnokat, oisko ollu 26? Ei mitaan hiposteluja kytkimeen, ainoastaan ton big boren mukana tullu jaykempi painelevy, hyvin kesti noinkin painavan sontiaisen kanssa. Ainakin sen n. 60 tkm jonka tolla ajoin. PC moottorinohjauksessa kun se siella aiemminkin oli,uudet kartat tietty. ThunderMaxin olisin vaihtanut jos ois ollu rahaa mutta juon liikaa kaljaa joten nekin rahat juotiin.  Vakio oljypumppu joka vaan tarkastettiin, varmistettiin etta oli kampura ja keskitys ok ja vaihdettiin tiivarit (moottorilla oli ajettu joku n.30 tkm ennen konversiota). Toi konversio ei montaa tonnia maksanu, oli kestavyydeltaan kuin vakiopata ja vei ihan kiitettavasti matkalehmaa. Saa tahan touhuun tietty rahaakin lyoda mutta ite en esim kansia menis vaihtamaan, veisin vakiokannet hinkattavaksi  jollekin joka asiansa osaa ja kustannukset murto-osa jostain sosson pipoista. En ihan kasita omien kokemuksien perusteella miks jollain 100hp tehoilla pitais johonkin kevyeen Dynaan kytkimeen lyoda kovin paljon rahaa kiinni kun jonkunkin verran painavammassa touringissa suurinpiirtein noilla tehoilla vakiokytkin jaykemmalla painelevylla kesti hyvin ainakin sen n. 60 tkm. Toki tietty riippuu kaytosta, mutta en nyt mitenkaan erityisemmin kytkinta saastelly.

EDIT: en oo sosson sivuja katellu mutta tuo sun pyorahan oli Dyna? Sillonhan siihen voi lyoda vaikka 00-06 touringiin sopivan sosson kiukaan, samanlainen kumiripusteinen patahan se on.

EDIT2: niin siis kokonaiskilsat tuolla oli myydessa hiukan alle 100tkm, koko tuo matka siis vakiokytkimella, 30tkm kohdalla vain jaykempi painelevy bigboren asennuksen yhteydessa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

HileD

Tuo ei vielä piisaa flhx. Kyse ei ole siitä mikä on tarpeellista. Pärjäishän tuolla ihan vakio 88:kin jos niikseen. Eli +100hepoa takaselta ja +150Nm.
Kustannus tehokkainta ei ehkä, mutta josko jotain oppis tästäkin ja jos kumipalaa ja vehkeet keulii ni onhan se  ;D. Olkoon sekin sitten kuinka järjetöntä ja turhaa tahansa.

Eli vielä sössön pataan... T111 -07 up touringiin pitäis istua -06 dynan raamiin? Muutavaihtoehtoa en löytänyt (poislukien isommat). V sarja näyttäs olevan vanhempiin.

Kiwi

Vai meneekö se kuitenki nii että siihen pitäs laittaa -06 asti olevat, miten ton ikänen dyna eroaa vanhemmista? Laahaimet on jo päivitetty mutta tilavuus on sama? Entäs laatikko? Onko moottorin kumityynyt samat, ei oo tullu katottua että onko vaikka Sputhen positrack sopiva -95-0? Vaiko koko linjan.

HileD

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 15 syyskuu 16, 07:57:40
Vai meneekö se kuitenki nii että siihen pitäs laittaa -06 asti olevat, miten ton ikänen dyna eroaa vanhemmista? Laahaimet on jo päivitetty mutta tilavuus on sama? Entäs laatikko? Onko moottorin kumityynyt samat, ei oo tullu katottua että onko vaikka Sputhen positrack sopiva -95-0? Vaiko koko linjan.

Tuosta olen varma että -06 asti moottorit ei sovi. Se on jopa erikseen mainittu että "except dyna -06". Laatikko on jo mm.6 vaihteinen.

jape


ranze

Ostat tuolta valmiin pyörän. Valmis toimiva paketti, eikä mikään räpellys.

http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/2063480
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

HileD

Lainaus käyttäjältä: ranze - 15 syyskuu 16, 20:13:20
Ostat tuolta valmiin pyörän. Valmis toimiva paketti, eikä mikään räpellys.

http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/2063480

Ai kun on magee! Saman tyylinen kuoriutuu omasta aikanaan... Niin ja en osta koska vaihto on fxr::ään.

HileD

Laitetaanpas tänne päivitystä mihin sitä on tullut päädyttyä. just ennen lunta ja jäätä kerkes muutaman kymmenen kilometrin heittää...

Eli ei tullu stoukkia eikä edes yli sata kuutiotuumasta. Tuli s&s 98" big bore kitti, vakio kansien porttaus, 575 feuling nokat s&s ratas jakopää ja öljypumppu thundermax yms asiaan kuuluva. Putkena Bassani 2-1 road rage.

112,5hp (6029rpm) ja 154nm (3921rpm)  ;D 8)

Sanotaanko että moottorin luonne on muuttunut eikä huonompaan suuntaan. Kiitos sinne jolle se kuuluu! Itellä tässä ei ollu sormet pelissä ja ehkä juuri siksi lopputulos olikin niin hyvä  :D

Mä jatkan konversio sportti keskustelun lukemista josko jotain myös rouvalle jossain kohdin... tulis jo KESÄ!!!

jelly

Lainaus käyttäjältä: HileD - 03 marraskuu 16, 23:13:40
Laitetaanpas tänne päivitystä mihin sitä on tullut päädyttyä. just ennen lunta ja jäätä kerkes muutaman kymmenen kilometrin heittää...

Eli ei tullu stoukkia eikä edes yli sata kuutiotuumasta. Tuli s&s 98" big bore kitti, vakio kansien porttaus, 575 feuling nokat s&s ratas jakopää ja öljypumppu thundermax yms asiaan kuuluva. Putkena Bassani 2-1 road rage.

112,5hp (6029rpm) ja 154nm (3921rpm)  ;D 8)

Sanotaanko että moottorin luonne on muuttunut eikä huonompaan suuntaan. Kiitos sinne jolle se kuuluu! Itellä tässä ei ollu sormet pelissä ja ehkä juuri siksi lopputulos olikin niin hyvä  :D

Mä jatkan konversio sportti keskustelun lukemista josko jotain myös rouvalle jossain kohdin... tulis jo KESÄ!!!


Kenelle kiitokset meni?

jape

Tarkoittanee kait mua kun sen suunnittelin ja toteutin.

HileD

Lainaus käyttäjältä: jape - 08 toukokuu 17, 15:15:07
Tarkoittanee kait mua kun sen suunnittelin ja toteutin.

Ja juurikin näin  8)

Natking

Tuli tossa yks 100tkm -08 matkalehmä suurenneltua. Eli 105 sylinterit veivattiin paikoileen. Ilmaputsari on KN vapaavirtaus, käyrät orkkikset joista poistin katin ja läpän ja jokku Vance&Hines vaimentimet.
Kansiin pelkkä venttiilityö ilman mitään porttailua, ja kone on vakionokilla.  Loimaalla penkissä säädettiin niin antoi 88hp ja 150nm. 
Just trying to be different (like everyone else)

jape

Joo aikalailla samoihin jäänyt jos kannet ja nokat vakio.
Muutamia hepoja suuntaan ta toiseen riippuen putkesta.

TNy

Nostetaanpa aihetta ylös ...

Elikäs täällä myöskin TC/A 88 muunto 98:si menossa. Staattista ruttua rakennelmaan tulee 9,6 - 9,7:1 (.030 kannentiivisteillä) ja tietämyskoneen "Isojen Poikien" laskurin mukaan korjattuna rutistukset on 9,0:1. Nokat on Crane HTC310-2, jotka on speksien puolesta aika lähellä Andrews 37:aa.

Kysymys kuuluu, onko tarvetta puolipuristajille (tulpan viereen asennettava mekaaninen malli)?

Pyörässä vakio startti ja pari kautta ajettu Odysseuksen AMG-akku. Vakiona / em nokilla varustettuna ei ole ollut starttiongelmia missään olosuhteissa.

Mikäli kokemusperäisesti vastaus on kyllä/ kannattaa laittaa puolipuristimet, jatkokysymyksenä hakusessa osaava koneistamo/ vast joka puolipuristimet kansiin asentaa (saa suositella)?

Kannet on tällä hetkellä pajan pöydällä ja sikäli ne olisi helppo lähettää laitettavaksi ennen ajokauden alkua ...

jape

mo,
tolla staattisella ja noilla nokilla Dynaaminen aika tarkkaa tasan 9.00:1
pitäs pärjää vielä normi startilla kun sytkä ennakko järkevä starttaukseen.