Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)

Aloittaja ranze, 29 syyskuu 14, 20:21:08

« edellinen - seuraava »

ranze

2002 TC 88 FLHR jolla ajettu ~50 tonttua. Tehty jakopääkonversio SE osilla, samalla vaihdettiin alhaalta vääntävät Anteron 27 ketjunokat. SE:n säädettävät cromomoly tönärit. K&N vapari ja Keihinissä suutinkitti. Putkina Vance&Hinesin ovalsit. Noilla muutoksilla piristyi yllättävän paljon.

Nälkä kasvaa syödessä. Mielessä kummittelee konversio 88 -> 97. Valmiita kohtuuhintaisia kittejä on saatavilla eikä asennuskaan ole kummoinen homma. Samalla voisi tietty käydä läpi kannet, tässähän on se ahtaampi kansikonstruktio.

Onko Sössön kitti hintansa arvoinen? Revtechin settiä saa pari sataa halvemmalla. Säästääkö väärässä paikassa? Kestääkö näiden alakerta (tietty käyttö ratkaisee, mutta jos ei vedetä tuppi nurin)? Kuitenkin pyörä on tarkoitus pitää touringhenkisenä.

Toinen vaihtoehto on halkaista lohko jolloin kuutioitakin saa sitten enemmän, mutta menee siinä jo massiakin sitten niin paljon että joku valmis kokonainen mörkömosa alkaa olla vaihtoehto.

Järkeähän tässä ei ole, mutta ei tuo kromin pulttaaminenkaan ole kovin kaksista.  ;D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Mr Smith


Kiwi

Toi moottori on kyllä hieno, ja ihan hyvän siitä saa tehtyä, itellä ei oo tuohon sataseen mahkuja nii pitää körötellä vakio dynalla... Kulkeeha se vakioki kahtasataa ;D

ranze

#3
Huomasin ilmoituksen, vähän jäi epäselväksi millä iskulla se irrallaan oleva kampura on?
Sainkin tähän vastauksen.

Mahtaa olla niin että tämän hetken kokoonpanossa tehon suurin este on matala puristussuhde. Big bore kitillähän se keskimäärin nousee, mut arveluttaa että kestääkö alakerta. Koneessa on kyllä käytetty hyviä öljyjä eikä ole vedetty tuppi nurin.

Yksi vaihtoehto on tietty porauttaa omat mukit, liekö kannattavaa ja missä onnistuu?

Voi olla että pikkasen saisi pistää lisää kakkua koneelle, koska joskus kovasti kiihdytettäessä pikkasen haukkaa ensin tyhjää. Joko kiihdytyspumppu ei ruikkaa tarpeeksi tai pääsuutin/neulan asento. Kalvo pitää kyllä tarkistaa sekin
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Näyttää siltä että vakiokampura ei välttämättä ole kestävän ja vääntävän koneen lujin komponentti.

Nyt oon kallistumassa Sössön 106" stock bore stroker -kittiin. Isku olisi 4 1/2 tuumaa ja mäntien vaihto stroker -mäntiin. Varmaan pitää porata ensimmäiseen ylikokoon samalla. Toki hinta on kaksinkertainen ja mosa pitää halkaista, mutta olisko sittenkin parempi vaihtoehto.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Jatkan tätä yksinpuheluani.. Satakuutosella saatetaan mennä yli sadan hevosvoiman. Muistelen jostain lukeneeni että siinä kulkee Keihinin raja. Onko kukaan penkittänyt CV:llä yli sadan hepan? Jotenkin tuo CV on yksinkertainen ja toimiva.. en lähtisi vaihtamaan ellei ole pakko.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

marCo19

Moro. viime talvena hommasin 88 tuon sössön 106. kaikki muut vaihdettu sössön osiin paitsi koneen lohko alkuperäinen että pysyy vak maksut kohtuullisena. + feulingin race öljypumppu kitin+ super trapp + keihin mihin oli kaikki sisuskalut vaihdettu niin 92 / 159.

Ei riittänyt cvssä potku joten juuri tilasin sössön super g kaasarin. laitan uudet lukemat kunhan saan asennettua ja dynottua.

ranze

Eli kaasari menee vaihtoon. Miten akselin laakerivälyksen shimmaus? Mulla on se vanhemman mallinen lohko (2002). Joissain yhteyksissä laittavat jotakin sovitekooleja lohkoon. Oonko jäljillä, kun kuvittelen ettei vanhempi lohko sitä tarvitse sössön strokeakselin yhteydessä? Shimmaus vaatii kaiketi ulosvetäjän, onko akseli valmiiksi laakeroitu vai miten tää oikein menee?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Eli suunnitelma on tällä hetkellä seuraava:  FLHR 2002 TC88

Vakiokannet, avarretaan vähän röörejä
Mikuni tai S&S + putsari + imukaula,  ehkä kallistun sössöön
Sössön 106 stroke akseli 4 1/2 iskulla
Andrewsin 26 tourinkinokat (on paikoillaan jo nyt)
SE:n jakopääkonversio (on paikoillaan jo nyt)
Omat pytyt porataan S&S strokemännille (kellä lienee stressilevyjä, ne kai vaaditaan)
Vance & Hines ovalsit

Vääntävä matkapyörä haaveissa, olisko tää toimiva kombinaatti?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Jatkan tätä yksinpuheluani, tässä tekniikkapainotteisessa foorumissa suosituin puheenaihe tuntuu olevan "päivän sporster".  ;D Twincam on täällä niin ikään himppasen sivuraitella.

No, suunnitelmat muuttuivat kun Lambergilta löytyi S&S 124" hot set up kit. On kannet, pytyt, männät, tönärit, nostajat, strokeakseli.. oikeastaan starttia ja laturia lukuunottamatta kaikki. Kaasari on S&S superG putsareineen päivineen. Nokat 640 hammas.

Entisestä jää nyt jotain yli kun SE:n jakokonversiota ei voi käyttää hammasnokkien kanssa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

rimppa

Onko kukaan nähny / kuullu että TC 88 mosasta olis jätetty tasapaino vehkeet pois ?
S&S :n 106 " kampura 4,5" iskulla odottelee pöydällä + muita tarpeita. :o

ss454

Eikös touring ja dyna motit ole noita tca ja softikset tcb malleja. Korjatkoon viisaammat.

ma^ko

Joop, dyna & lehmät on ilman tasapainokilkkeit oleval tca:lla ja softailit, joissa ei kumiripustusta, on tasapainotetulla tcb:llä. Eli ei ne tasapainokilkkeet ole mikään välttämättömyys tc-koneessa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rimppa

Olikos se niin et ei saa TC n kampiakselin oikean puolen laakerille sisäkoolia sitä holkki tyylistä? Alkuperäisenä ilmeisesti ainakaan ei saa .

ranze

Lainaus käyttäjältä: rimppa - 07 tammikuu 15, 10:21:39
Olikos se niin et ei saa TC n kampiakselin oikean puolen laakerille sisäkoolia sitä holkki tyylistä? Alkuperäisenä ilmeisesti ainakaan ei saa .

Vanhemmissa (1999-2002) TC:ssä on vetopuolella kartiolaakerointi. Sama laakeri Big Twinit 1969-2002, kertoi Timkenin paketti.  ;D Muuttui 2003 rullalaakeriksi.

Tuo vanhan mallinen systeemi on hyödyllinen myös uudemmissa jos viritellään. Siihen saa insertin esim. Jim's:iltä. Vaatii koneistusta ja oliko peräti joku öljykanava porattava.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.