Finnbikers

  • 28 Toukokuu 2020, 07:48:00
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)  (Luettu 85778 kertaa)

TNy

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #120 : 15 Tammikuu 2018, 21:22:54 »

Ok, kiitos vastauksesta. Tarkennuksena vielä, että pyörässä on (toistaiseksi) orkkis sytytysjärjestelmä, ei aftermarket moduli monipuolisine säätöineen.
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #121 : 16 Tammikuu 2018, 23:28:12 »

Se aftermarket sytkä auttaa kun niissä on yleensä "deadrevs" 2 tai säädettävä. Eli pyörittää hetken ilman kipinää.

Mulla on nyt kasiparissa 95 pytyt, mutta kaikesta päätellen vakionokat. Nostaa ruttua siis turhankin korkealle.

Vakiostartilla ja Dekan akulla jaksaa Compufiren 10/84 välitetyllä pinionilla just heittää yli. Veikkaan että ilman S&S IST sytkää detonoisi eikä liioin jaksaisi pyöräyttää yli.

Mahdollisuudet on vielä kasvattaa starttia, hyllyssä olisi yksi käyttämätön 1,7 kW AllBalls. Tai laittaa sössön easystart nokat, ne on ihan huiput.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

TNy

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #122 : 17 Tammikuu 2018, 22:39:10 »

Joo - kahdella vaiheilla edelleen tämän asian kanssa. Pahin skenaario on se, että uusilla palikoilla kasattu kone ei sitten jaksa pyöriä kunnolla startatessa. Kustannustehokkain vaihtoehto tällä hetkellä olisi varmaan laitattaa ne mekaaniset puolipuristajat kansiin. Eihän niistä ainakaan haittaa ole ja tarvittaessa niillä helpottaan koneen starttaamista.

Elikäs saa suositella paikkaa/ tekijää puolipuristajien asennukselle (asentaminen vaatii ymmärrykseni mukaan asianmukaiset porausjigit ja muut aiheeseen kuuluvat työkalut).
Kirjattu

etelahelsinki

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 175
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #123 : 18 Tammikuu 2018, 18:10:04 »

Jeh,
Oma 88 -> 95 -> 96 (isoin ylikoko) Käynnistyy miedolla SE
viritysnokalla kuin palmun alta, ei siis ongelmaa +4 asteen
lämpötiloissakaan.
Ja laadukkaalla sportster akulla (pieni) varustettuna ja synteettisillä
öljyillä.

Aikoinaan väsyneellä vanhalla akulla pyöritti (+7), mut karvan verran
niin hitaasti ettei kipinää tullut.

Jos jännittää, laittaisin puolipuristin rahat viritysnokkaan, jos pyörittäis
helpommin?

Kuka tietää onko HD:n 110" koneissakin sama startti?

Ile
Kirjattu

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1325
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #124 : 18 Tammikuu 2018, 19:31:43 »

Ääneni annan sössön easystart nokille, ei tartte kansia turhan takia koneistaa.
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #125 : 18 Tammikuu 2018, 21:13:20 »

Niissä painettavissa napeissa on se huono puoli, että nousevat ylös samointein. Eli pata ei ehdi kerätä vauhtia kun alkaa jo paukkumaan.

Mulla oli alussa 124" kanssa sellainen sytkä, joka ei tunnistanut kuumaa konetta. Sen kanssa oli myös puolipuristimet, sössön sähköiset sössön kansissa. Ongelma oli se että vaikka puolipuristimet oli päällä (laitoin ne loppuvaiheessa käsikytkimen alle) alkoi pata potkimaan takaisin vaikka täysiä puristuksia ei ollutkaan. Ei auttanut vaikka lisäsi sytkään dead rewsejä. Pari startin pinionia hajosi ja yksi starttikehä. Kokeilin myös kookkaammalla startilla, seurauksena että se startti antoi periksi. Oli myös kaksi akkua ja paksut kaapelit sen vuoksi että startilla olisi hönkää pyörittää vastaan hangoittelevaa konetta.

Myöhemmin asennettu sössön IST sytkä tunnistaa kuuman koneen ja se muuttaa ennakkoa jos startataan kuumaa pataa. Loppupeleissä kaikki ratkesi kun vaihdettiin easystartit. Sai laittaa takaisin vakiostartin ja lisäakkukin oli tarpeeton.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

TNy

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #126 : 21 Tammikuu 2018, 13:42:21 »

Puolipuristin asia ratkaistu, pyörään tulee sähköiset "Kiljuvan Kanan" ACR:t (Saksasta löytyi palikat ja johtosarjat tarjoushintaan). Mopossa on em valmistajan cnc-portatut kannet, joissa on valmiit paikat sähköisille puolipuristimille. Tarkoitus on kytkeä ne joko starttinappulalla ohjattavaksi tai erillisen kytkimen taakse.
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #127 : 21 Tammikuu 2018, 14:48:47 »

Mulla olis ollut ne sössön sähköiset johtoineen ylimääräisenä. Mulla oli aluksi ne starttinapin takana, kunnes siirsin kytkimelle. Veikkaan että sama kierre kuin sössönkin kansissa. Nykyään se paikka tulpataan kun käytetään Easystart nokkia.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Dude

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #128 : 21 Huhtikuu 2018, 10:13:53 »

Ihan kiinnostuksesta, miksi pienensit moottoria? Minulla on sössön 111 motti omassa rukissa sisäänajossa ja mietin miten enska ja vakio 5-v laatikko kestää isompia kuormia.
Kirjattu

flhx

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1095
  • Florida - the gunshine state
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #129 : 26 Huhtikuu 2018, 19:28:56 »

...

Kuka tietää onko HD:n 110" koneissakin sama startti?

"Hiukan" myöhässä, nyt vasta huomasin tuon. Mutta jos joku tuota tietoa vielä kaipaa niin katoin just duunissa että esim 2016 CVO Breakout TC110 on sama startti kuin TC96 kiukaissa.

HDn varaosaohjelma on siitä hyvä että ei anna mitään tietoa osien mitoista jne joten en esim näe onko startti saman tehoinen  kuin TC88.
Kirjattu
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Mauri H.

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 115
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #130 : 27 Huhtikuu 2018, 06:11:06 »

Onko teillä starttiongelmaisilla ollut paksummat akkukaapelit vai vakiot?
Kirjattu
Fat Bob 2008
XR1200 2009

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #131 : 09 Toukokuu 2018, 12:22:13 »

Ihan kiinnostuksesta, miksi pienensit moottoria? Minulla on sössön 111 motti omassa rukissa sisäänajossa ja mietin miten enska ja vakio 5-v laatikko kestää isompia kuormia.

Vanhempi touringin runko ei vaan toimi nopeuksissa. Hittoako tekee paketilla jossa on voimaa, muttei sillä pysty oikeasti vetämään tuppi nurin. Ainakin mulla alkoi tuntua +180 nopeuksissa ettei tää kovin kaksinen ole. Laitoin takaswingiin sellaisen paketin jolla kumiripustusta jäykennetään, mutta ei se silti ollut sitä mitä toivoisi. Lehmä ei oo suunniteltu koviin nopeuksiin, eikä pysty ajoasentokaan sitä mitenkään tue.

Lisäksi letkassa porukat alkoi näyttämään kovin pieniltä peileissä. Valittelivat että ajat kovaa. Ja kamerat räpsyi. Kortti kai siinä olis kohta lähtenyt. Ja matkanteosta katosi se letkeys mikä siinä aiemmin oli. Siksi downgreidasin. Kaveri osti mosan Dynaan, siinä se onkin varmasti parempi. Plään B olis ollut ostaa joku FXR runko ja istuttaa tekniikka siihen.

Mullahan oli ekan kauden alkuperäinen 5 lovinen. Kyllä se siinä meni, mut ykkösestä tuli kovasti harva touring käyttöön. Rutkussa on edelleenkin Bakerin OD6. Piti tihentää enskavälitystä että heiveröinen pata jaksaa noilla välityksillä kiskoa. Kuutosta tarvii harvoin, sitä ei viitsi pistää päälle alle satasen vauhdeissa.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

TNy

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 12
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #132 : 10 Kesäkuu 2018, 18:39:22 »

Laitetaanpa päivitystä omasta projektista, elikäs TC/A 88 muunto 98:si saatu maaliin. Pyörä kävi torstai iltana penkissä Kotkassa ja takaselta saatiin lukemiksi 94,6hv (5463rpm) ja 165,7Nm (3300rpm).

Hevosissa jäätiin omasta tavoitteesta (100+hv) jälkeen, mutta vääntöä koneeseen tuli yli odotusten. Pitää varmaan syssyllä mennä nokka- ja kaasutinkauppaan ... :D
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #133 : 16 Kesäkuu 2018, 17:34:31 »

On kertynyt noita kasiparin osia melko kasa. Sattui kohdalle kohtuuhintainen lohko ja "sain halvalla" -tyyppinen S&S 106" pikkustrokerin kampura. Ajatuksena pitkäiskuinen mylly maltillisilla osilla. Jospa siitä tulis tällä kertaa hieman lauhkeampi versio.  :D
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #134 : 31 Lokakuu 2018, 14:25:31 »

Tämmöinen siitä sitten sattui tulemaan. Kaikkeahan pitää kokeilla, paitsi anoppia ja kansantanhuja.  :D

Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.