Finnbikers

  • 29 Toukokuu 2020, 20:30:03
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)  (Luettu 85825 kertaa)

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« : 29 Syyskuu 2014, 20:21:08 »

2002 TC 88 FLHR jolla ajettu ~50 tonttua. Tehty jakopääkonversio SE osilla, samalla vaihdettiin alhaalta vääntävät Anteron 27 ketjunokat. SE:n säädettävät cromomoly tönärit. K&N vapari ja Keihinissä suutinkitti. Putkina Vance&Hinesin ovalsit. Noilla muutoksilla piristyi yllättävän paljon.

Nälkä kasvaa syödessä. Mielessä kummittelee konversio 88 -> 97. Valmiita kohtuuhintaisia kittejä on saatavilla eikä asennuskaan ole kummoinen homma. Samalla voisi tietty käydä läpi kannet, tässähän on se ahtaampi kansikonstruktio.

Onko Sössön kitti hintansa arvoinen? Revtechin settiä saa pari sataa halvemmalla. Säästääkö väärässä paikassa? Kestääkö näiden alakerta (tietty käyttö ratkaisee, mutta jos ei vedetä tuppi nurin)? Kuitenkin pyörä on tarkoitus pitää touringhenkisenä.

Toinen vaihtoehto on halkaista lohko jolloin kuutioitakin saa sitten enemmän, mutta menee siinä jo massiakin sitten niin paljon että joku valmis kokonainen mörkömosa alkaa olla vaihtoehto.

Järkeähän tässä ei ole, mutta ei tuo kromin pulttaaminenkaan ole kovin kaksista.  ;D
« Viimeksi muokattu: 04 Lokakuu 2014, 00:02:44 kirjoittanut ranze »
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Mr Smith

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 202
Vs: TC 88 -> 97
« Vastaus #1 : 30 Syyskuu 2014, 20:25:15 »

http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/1902387
Jätä oma lohko halkaisematta ja rakenna tästä.
Kirjattu

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1325
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: TC 88 -> 97
« Vastaus #2 : 30 Syyskuu 2014, 21:18:10 »

Toi moottori on kyllä hieno, ja ihan hyvän siitä saa tehtyä, itellä ei oo tuohon sataseen mahkuja nii pitää körötellä vakio dynalla... Kulkeeha se vakioki kahtasataa ;D
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97
« Vastaus #3 : 01 Lokakuu 2014, 19:29:06 »

Huomasin ilmoituksen, vähän jäi epäselväksi millä iskulla se irrallaan oleva kampura on?
Sainkin tähän vastauksen.

Mahtaa olla niin että tämän hetken kokoonpanossa tehon suurin este on matala puristussuhde. Big bore kitillähän se keskimäärin nousee, mut arveluttaa että kestääkö alakerta. Koneessa on kyllä käytetty hyviä öljyjä eikä ole vedetty tuppi nurin.

Yksi vaihtoehto on tietty porauttaa omat mukit, liekö kannattavaa ja missä onnistuu?

Voi olla että pikkasen saisi pistää lisää kakkua koneelle, koska joskus kovasti kiihdytettäessä pikkasen haukkaa ensin tyhjää. Joko kiihdytyspumppu ei ruikkaa tarpeeksi tai pääsuutin/neulan asento. Kalvo pitää kyllä tarkistaa sekin
« Viimeksi muokattu: 01 Lokakuu 2014, 21:05:04 kirjoittanut ranze »
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97
« Vastaus #4 : 03 Lokakuu 2014, 18:42:26 »

Näyttää siltä että vakiokampura ei välttämättä ole kestävän ja vääntävän koneen lujin komponentti.

Nyt oon kallistumassa Sössön 106" stock bore stroker -kittiin. Isku olisi 4 1/2 tuumaa ja mäntien vaihto stroker -mäntiin. Varmaan pitää porata ensimmäiseen ylikokoon samalla. Toki hinta on kaksinkertainen ja mosa pitää halkaista, mutta olisko sittenkin parempi vaihtoehto.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97
« Vastaus #5 : 03 Lokakuu 2014, 23:29:15 »

Jatkan tätä yksinpuheluani.. Satakuutosella saatetaan mennä yli sadan hevosvoiman. Muistelen jostain lukeneeni että siinä kulkee Keihinin raja. Onko kukaan penkittänyt CV:llä yli sadan hepan? Jotenkin tuo CV on yksinkertainen ja toimiva.. en lähtisi vaihtamaan ellei ole pakko.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

marCo19

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #6 : 27 Lokakuu 2014, 14:24:40 »

Moro. viime talvena hommasin 88 tuon sössön 106. kaikki muut vaihdettu sössön osiin paitsi koneen lohko alkuperäinen että pysyy vak maksut kohtuullisena. + feulingin race öljypumppu kitin+ super trapp + keihin mihin oli kaikki sisuskalut vaihdettu niin 92 / 159.

Ei riittänyt cvssä potku joten juuri tilasin sössön super g kaasarin. laitan uudet lukemat kunhan saan asennettua ja dynottua.
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #7 : 02 Marraskuu 2014, 11:04:14 »

Eli kaasari menee vaihtoon. Miten akselin laakerivälyksen shimmaus? Mulla on se vanhemman mallinen lohko (2002). Joissain yhteyksissä laittavat jotakin sovitekooleja lohkoon. Oonko jäljillä, kun kuvittelen ettei vanhempi lohko sitä tarvitse sössön strokeakselin yhteydessä? Shimmaus vaatii kaiketi ulosvetäjän, onko akseli valmiiksi laakeroitu vai miten tää oikein menee?
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #8 : 02 Marraskuu 2014, 11:10:32 »

Eli suunnitelma on tällä hetkellä seuraava:  FLHR 2002 TC88

Vakiokannet, avarretaan vähän röörejä
Mikuni tai S&S + putsari + imukaula,  ehkä kallistun sössöön
Sössön 106 stroke akseli 4 1/2 iskulla
Andrewsin 26 tourinkinokat (on paikoillaan jo nyt)
SE:n jakopääkonversio (on paikoillaan jo nyt)
Omat pytyt porataan S&S strokemännille (kellä lienee stressilevyjä, ne kai vaaditaan)
Vance & Hines ovalsit

Vääntävä matkapyörä haaveissa, olisko tää toimiva kombinaatti?
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #9 : 14 Marraskuu 2014, 21:29:28 »

Jatkan tätä yksinpuheluani, tässä tekniikkapainotteisessa foorumissa suosituin puheenaihe tuntuu olevan "päivän sporster".  ;D Twincam on täällä niin ikään himppasen sivuraitella.

No, suunnitelmat muuttuivat kun Lambergilta löytyi S&S 124" hot set up kit. On kannet, pytyt, männät, tönärit, nostajat, strokeakseli.. oikeastaan starttia ja laturia lukuunottamatta kaikki. Kaasari on S&S superG putsareineen päivineen. Nokat 640 hammas.

Entisestä jää nyt jotain yli kun SE:n jakokonversiota ei voi käyttää hammasnokkien kanssa.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

rimppa

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #10 : 28 Joulukuu 2014, 14:07:33 »

Onko kukaan nähny / kuullu että TC 88 mosasta olis jätetty tasapaino vehkeet pois ?
S&S :n 106 " kampura 4,5" iskulla odottelee pöydällä + muita tarpeita. :o
Kirjattu

ss454

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 355
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #11 : 28 Joulukuu 2014, 15:50:56 »

Eikös touring ja dyna motit ole noita tca ja softikset tcb malleja. Korjatkoon viisaammat.
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #12 : 28 Joulukuu 2014, 16:30:22 »

Joop, dyna & lehmät on ilman tasapainokilkkeit oleval tca:lla ja softailit, joissa ei kumiripustusta, on tasapainotetulla tcb:llä. Eli ei ne tasapainokilkkeet ole mikään välttämättömyys tc-koneessa.
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rimppa

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #13 : 07 Tammikuu 2015, 10:21:39 »

Olikos se niin et ei saa TC n kampiakselin oikean puolen laakerille sisäkoolia sitä holkki tyylistä? Alkuperäisenä ilmeisesti ainakaan ei saa .
Kirjattu

ranze

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 104
  • FLHR -02 106" Baker OD6, S&S SuperG + IST, SE Exh.
Vs: TC 88 -> 97 (tai 106 stroker)
« Vastaus #14 : 11 Tammikuu 2015, 11:50:01 »

Olikos se niin et ei saa TC n kampiakselin oikean puolen laakerille sisäkoolia sitä holkki tyylistä? Alkuperäisenä ilmeisesti ainakaan ei saa .

Vanhemmissa (1999-2002) TC:ssä on vetopuolella kartiolaakerointi. Sama laakeri Big Twinit 1969-2002, kertoi Timkenin paketti.  ;D Muuttui 2003 rullalaakeriksi.

Tuo vanhan mallinen systeemi on hyödyllinen myös uudemmissa jos viritellään. Siihen saa insertin esim. Jim's:iltä. Vaatii koneistusta ja oliko peräti joku öljykanava porattava.
Kirjattu
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.