Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pitempi on aina parempi, Sportster -98

Aloittaja -väiski-, 27 syyskuu 14, 18:44:16

« edellinen - seuraava »

rodchop

Ei kai sitä jättöä lasketa. Äkkijarrutus / Routakuoppa yms. Ylättävän tilanteen mukaan jossa joustot maksimeissa, vedä kyykyllä etujouset pohjaan ! (Aika pienellä jätöllä mennään) samalla tiukan paikan ketteryys lisääntyy jne…  (Noissa tilanteissa kun läheltä pitää, niin ihan-sama mikä vehe, niin yhtä lähellä se silti oli)
Sama homma: Väännät hanaa, niin keula vastaavasti kevenee jolloin jättö kasvaa, kun takarenkaasi painuu tiukemmin asfalttiin, samalla samalla keula pyrkii nousemaan ylöspäin, jolloin mahdollinen keulan painauma on poissa & Jättö kasvaa kovien nopeuksien vaatimaan rauhallisuuteen…  ;D ;) ::) :P
Mutta joo laskuri kuvaasi katsottuani, niin itse pistäisin 45 Astetta = hjuva jättö 8)
Toi laskuri pirun kiva mutta ei ota kaikkia rungon keulimisia,perän lyhennyksiä  jne huomioon.

Virittele se sun runko siihen kulmaan, kun haluat sen valmiina tulevan renkaiden kanssa, sitten mallailet ton sun keula-paketin siihen niin että jättö joku 8 cm  niini rupee olee hyvä ajaaa jne ::)
HOG Forever Forever HOG

PVonJerf

" Väännät hanaa, niin keula vastaavasti kevenee jolloin jättö kasvaa, kun takarenkaasi painuu tiukemmin asfalttiin, samalla samalla keula pyrkii nousemaan ylöspäin." Totta, mutta vaan niin jotenkin humoristista näitten vehkeitten kans... ;D

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

-väiski-

Pitkä päivä aherrettu.

Tässä Rodchopin pyytämä kuva, virittelin rungon keulimaan haluttuun asentoon ruuvitunkeilla, keula siihen etupuolella moottorinorsulla ja takakumi näön vuoksi kuvaan. Maalarinteipillä vähän osviittaa kuvitteellisista runkoputkista.



Tässä sama mutta nostin keulaa sentin pystympään ja laitoin tankin köllöttämään selkäputken päälle.



Kyllä se sieltä muovautuu. Emäputkea liikutellaan 5cm ylös, 4cm eteen ja karkeesti ykstoista astetta takakenoon.

Huomenna pääseekin tekemään toisen pitkän päivän.
Tässä vielä kuva tilanteesta kun totesin että eiköhän se riitä yhdelle päivälle.



Kiitos ja hyvää yötä!
If it has tits or wheels, it will give you problems.

rodchop

Pystympi on parempi (Kysy vaikka muijaltas) 45 Asteen kulma = Paras suoritus kyky tai jotain sen suuntaista::) Mene ja tiedä. Ehkä kuva hieman hämää mutta ei näytä noilla teippilinjoilla olevan tuota mainitsemaasi 2" Stretsiä.
Ihan mielenkiinnosta mittasitko mikä sulla noissa kuvissa oleva emäputken & keulan kulma & rezit yms. & Vertasitko niitä tuohon keulakulma laskurin kuvaan ? Jos niin pitikö miten kutinsa.
HOG Forever Forever HOG

-väiski-

Kuva varmaan hämää, kyllä siinä oli 2" retsiä kuvassa.
Vertailin juu keulakulmalaskurin näyttämiä ja omia mittailuja. Hyvin pitää kutinsa kunhan vain on tarkkana että tiedot syötetään oikein, huomasin tuossa elektronisen kulmamitan kanssa että mun 6 asteen t-kappaleet ovat sittenkin 6,4 astetta.
Minimalistinenkin virhe laskuriin syötettäessä antaa heti hyvät heitot lukemissa, esim tässä tapauksessa tuo 0,4 astetta on jätössä 1,2cm.
No se ei nyt haittaa, huomasin asian hyvissä ajoin.

Kauheasti sain aikaiseksi kun sai taas rauhassa keskittyä hommiin ilman häiriötekijöitä. Ensin väänsin selkäputkea lämmöllä vähän ylöspäin jotta sen saa emäputkelle oikeaan kohtaa.
Teipillä taas vähän viivoja


Sitten tein 32mm levystä rälläkällä ja hiomakoneella runkonumerolaatan.



Seuraavaksi oli selkäputken vuoro heppaantua paikoilleen.


Sitten alakehtoputkista laikalla kiinnikkeet irti ja lämmöllä aavistus eteenpäin ja vähän lähemmäs toisiaan, hepaten niihin jatkoa, ja edellämainittu runkonumerolaatta.


Siinä vähän hitsisaumaa, vielä vuosi/pari sitten en tiennyt aiheesta juurikaan, mutta nopeasti sitä oppii kun vaan tarpeeksi on halua.


Siinä tämänkertainen päivitys, näyttää vahvasti siltä että laite on rullaava ennen lokakuun loppua...

Ensi viikko meneekin vähän erilaisissa merkeissä, ostin meinaan viikko takaperin vuodesta 2007 seisseen KE20 Corollan. Aika pahasti mätä mutta käyntiin lähti kun vähän antoi huikkaa. Sen suunnittelin hitsaavani ystävien avulla leimakuntoon viikossa.  Saa nähdä miten käy.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

En nyt haluaisi kuulostaa kukkahattutädiltä, mutta kävithän merkkauttamassa runkonumeron uudelleen meistämisen konttorilla ENNEN rungon pilkkomista? Saattaa tulla jälkikäteen ongelmia kun alkuperäinen ohjausakseliputki on metallikierrätyksessä ja rungossa itse meistetty numero...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Et kyllä kuulostanut kukkahatulta, vaan pikemminkin järkevältä. Arvaapas huvikses kävikö mulla ko. asia edes mielenvieressä?  ;D Oon niin intopiukkana laulattanu rälläkkää ettei moisille asioille ehdi uhrata ajatuksia.

Luotan vahvasti tuttuun konttorisetään ja puheenlahjoihini ettei tuosta ongelmia tule, yritänpä kuitenkin varmistaa asiaa konttorilta vielä tämän viikon aikana.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Toivottavasti sulla on kuitenkin se alkuperäinen emäputki tallessa, silloin voi vielä mennä puhumalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Meneepi yleensä niin, että alkuperäisestä palikasta numero pitää meistää I-kirjaimella yli niin, että se on kuitenkin vielä luettavissa. Konttorin setä sitten valokuvaa ylimeistetyn alkuperäisen numeron, ja varmentaa uuden.
Long John Stroker

Hemuli

Kannattaa kuitenkin ehkä ottaa se meisti ja vasara mukaan konttorille ja tuhota vanha numero vasta kun sitä vaaditaan ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Eikäkö elämässä pitää ottaa riskejä! ;D
Long John Stroker

013

Tuossakin on varmasti tyylejä niin monta kuin on katsastajia. Mulla on kans itsemeistetty runkonumero ja oli varuiks leimalla mukana se orkkis emäputken jämä,  mut ei sitä tarvinnu eikä siihen tarvinnu mitään meistää. Uusi numero varmennettiin konttorilla.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

maick

Lainaus käyttäjältä: 013 - 21 lokakuu 14, 17:44:17
Tuossakin on varmasti tyylejä niin monta kuin on katsastajia. Mulla on kans itsemeistetty runkonumero ja oli varuiks leimalla mukana se orkkis emäputken jämä,  mut ei sitä tarvinnu eikä siihen tarvinnu mitään meistää. Uusi numero varmennettiin konttorilla.

Sama täällä. Tämän lisäksi katsuri löi varmistusmerkit (tjsp) uuden numerosarjan päihin. Ja paperissa konttorin leima ja allekirjoitus.

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 21 lokakuu 14, 10:20:23
Eikäkö elämässä pitää ottaa riskejä! ;D


Eli heitän sen vanhan emäputken äkkiä metallinkierrätykseen?  ;)
If it has tits or wheels, it will give you problems.