Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pitempi on aina parempi, Sportster -98

Aloittaja -väiski-, 27 syyskuu 14, 18:44:16

« edellinen - seuraava »

Rezi

Aivan törkeän hieno öljysäiliö. Väiski saa nämä hommat näyttämään helpolta!

-väiski-

Nohnoh, melkoista taistelua tämä kyllä välillä on, tankki kyllä loppuviimeksi tuli aika kiltisti kun oli ensin turannut vajaa parikymmentä tuntia tehden pelkkää jätettä. Tein ensin yhden samanlaisen pytyn ja siihen tunneli pystysuuntaan. Se meni roskiin. Seuraavaksi tein yhden hevosenkengän mallisen pytyn, sekin meni roskiin. Kolmas kerta toden sanoi.

Sen verta reilusti tuli lauantaina saunottua että vieläkin on hikka. ;D
Siksipä vetäsin sorvista vain parit sokeat holkit 5/16 kierteellä, ja 6mm latikasta palanen johon 20mm reikä. Molempia neljä kappaletta ja hyllystä kumiholkit, näistä tulee öljypytyn kiinnitys jahka jaksan.

If it has tits or wheels, it will give you problems.

Spöke

On kyllä mahtavaa seurata hienoa kättenjälkeä. Ei se tosin haittais, että joku muukin mokailis kuin mä. Moka on lahja. Mut mahtava pyörä tulee!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

-väiski-

Hiljaa ja epävarmasti edistyy tämä pyörä. Muuttolaatikoitten kanssa on tarvinnu painia niin siinähän aika on nätisti kulunut. Jotain kuitenkin, öljypytyn sain kiinni runkoon em. latikoilla ja raiserit on loppukiilloitusta vaille valmiit.

Sorvilla sain tehtyä viis holkkia, kaks t-kappaleen alle joihin upotus 1/2" kuusiokolopultille, kaks t-kappaleen päälle joihin kierre ja yhen jossa 25,4mm reikä keskellä. Rosteria.


Alemmat istuu tuollain:


Ja ylemmät tuollain:


Sitte otin 8mm latikasta kaks samannäköstä puikulaa, joihin molempiin kaks reikää, toisen reikiin kierre, ja toiset sopivasti pultille väljäksi. Hitsaten kiinni isoon pötkylään.


Sitten aiemmin nähdyt kaks kierteellistä holkkia pötkylän kylkeen hitsaten.




Ja näin hienosti tuli nopealta vilkaisulta vanhat putkimallin orkkisraiserit kaks osaiselle tangolle. Oli muuten hirvittävä hinkuttaminen jotta sai edes lähelle siistiä lopputulosta. Vihaan rosterin kiillotusta, alsa on kivempaa.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

-väiski-

Ja ainiin. Vielä pitää ottaa kalvaimella tangon reikä oikeaan kokoon ja pyöreäksi. Se kun on kuitenkin muuttunut hitsatessa. Ja viimiseksi rälläkällä latikoiden välistä putki halki.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Rezi

Rosterin kiillotus sucks. Tiedän tunteen. Hienoja biittejä pukkaa!

Lukitsetko tangot jollakin tavalla ettei ne pääse kiertymään vai luotatko raiserin puristusvoimaan?

-väiski-

Ajattelin luottaa puristusvoimaan, ensi viikolla sahailen tangon niin pääsee vähän kokeilemaan pitääkö vaiko eikö. Sellanenkin ajatus kävi mielessä että laittais tiukkaa laakerilukitetta tangon ja raiserin väliin josko se pitäis, saa nähdä.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

-väiski-

Tuumailua, mallailua ja miettimistä.
Sain pitkästä aikaa pyörän sillain että pääsee kattomaan vähän kauempaa kun on vähän tilanahtautta ilmassa...

Tältä näyttää tällä hetkellä, tangot valitsin storehousen katalogista, vetäsin sahalla kahtia ja laitoin paikoilleen. Äkkiseltään väittäisin ettei tarvii mitään kikkailua tankojen paikoillaan pysymisen varmistamiseksi, on niin tiukasti että kestää nostaa tangosta ilmaan eikä käänny.



Ihan hyvä fiilis tällä hetkellä, tulossa aika hyvin sitä mitä oli mielessä kun syksyllä aloitin projektin.

Takavalonkin ehdin jo hoitaa kondikseen, irrotin vanhan polttimon kannan lucaksesta, porasin ja viilasin vähän ja sain istutettua isommalle kaksilankaiselle polttimolle olevan kannan lampun sisään, motonetistä löytyi sopiva polttimo joten nyt on siis jarruvalokin hoidettu.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

-väiski-

Jotain on saatu aikaiseksi, huonosti vain netti toiminut ja samoten foorumi ollut vähän tavoittamattomissa.

Ohjausstoppariin meni varmaan kolme päivää, jotenkin kummassa taas tuli tehtyä vain roskakorintäytettä. Tuli se sieltä lopulta.

Rosterisesta umpitangosta sorvilla holkki. Halkaisija 80mm.


Sille porakonetta, rälläkkää, hiomapaperia, jne.


Sitte 15mm levystä tuollanen pieni pala, ja hitsaten kiinni emäputken taa. Alempaan t-kappaleeseen reiät kierteellä tuon rosteripalan kiinnitykseen


Lampullekin tein kiinnityksen, sitä vain en tajunnut kuvata. Näin se kuitenkin istuu lamppu paikoillaan.


Seuraavaks oli vuorossa takajarru, holkit sille on pyöräytetty. Kiinnityksen sain loppuun. 10mm lattaraudasta palanen. Ja siihen kylkeen valmiiksi koneistettu ovaalipalikka. Kuvassa vielä hitsaamatta.


Koneen kiinnikkeetkin sain tehtyä. Tässä etukanteen tuleva. Sorvilla holkkeja ja vähän 16mm pyörötankoa hitsaten toisiinsa. Hitsasin tuon alakehtoputkien välissä olevan holkin tarkoituksella vähän ylemmäs kuin mitä nuo kaksi kansissa kiinni olevaa on, tuossa kohtaa on meinaan alakehtoputkien jatkos runkomuutoksesta. Holkki nyt tukee sitä liitoskohtaa vähän molemminpuolin, en tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta onpahan kuitenkin.


Ja sitten tarvisi mielipiteitä, oon kattellu sitä aiemmin nähtyä tankkia vähän joka kulmasta ja melkein annoin sille jo potkut. On se vaan niin pieni. Kaivoin romuvarastostani ison evosportin tankin josta joskus leikkasin jo pohjan pois. Tuijotin sitä hetken, otin rälläkän käteen ja leikkasin 35mm siivun keskeltä pois. Hitsasin takas kasaan ja tein tunnelia just sen verran että selkäputki peittyy sivusta katottuna.

Tämä sopis aika hyvin tangon kanssa yksiin.

Kumpiko tankeista nyt menis paremmin? Jos se on sportin tankki niin ok, jos se on narrow alien, niin tangot ja raiseirit menee hylkyyn.

If it has tits or wheels, it will give you problems.

Tuusulan T-Bone

Makuasioitahan nuo. Kun kerran mielipidettä kysyttiin, niin heivaa se porsterin tankki Näsijärveen. Samaan paikkaan tuo stongakin... ;)
Long John Stroker

Rezi

Sportyn tankki on mun mielestä parempi siinä mielessä, että se on korkeampi ja tuo ryhtiä pyörään. Tuo puikula on tankkina hienompi, mutta se on matalalla. Koitappas mallata nostamalla puikulan etuosaa pari tuumaa. Ja sitten siitä kuva pliis.

Tangosta oon T-bonen kanssa samaa mieltä.

ma^ko

Kylhä toho Sportyn tankki o ihan ok, ku toihan o kuitenki Sporty... kumpikin vaihtoehto tankeista ihan ok, stonga o kyl aikalailla väärässä paikassa... (ollessaan missään prätkässä)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

hapi

Ensimmäisen kuvan tankki on parempi ja nimenomaan sopii tuohon kapean takarenkaan muokkaamaan tyyliin. Samoin tanko sopii loistavasti ja sen kuuluukin olla tuollain ryöhkeästi eteenpäin kuten "sarvet". Ihan liikaa on jo nähty nyrkit yhdessä ajettavia ja keulaputkien mukaan linjattuja hirvityksiä.
British MCC Vierumäki

Spöke

Sportyn tankki sopii minusta yleensä vain sportsteriin, ei big twiniin. Tässä tapauksessa se ei sovi edes sportsteriin. Enkä kans tykkää noista sarvista.  Ne ei oo kumpaakaan; linjakkaat tahi töykeät.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

#74
Sportin tankin tulee olla 4-vaihteisen aikakaudelta.

Edit: on tuosta uudestakin hyviä sovituksia nähty, mutta ei käy tähän. 
Greatest enemy of freedom is satisfied slave