Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

millä tekniikalla maalattiin -60-70 luvulla HDt rungot

Aloittaja ezmo, 03 helmikuu 14, 22:26:30

« edellinen - seuraava »

ezmo

Olettanen, että rungot maalattiin silloin märkäruiskuilla...... Tahtois saaha semmosta autenttista vanhanliiton pintaa..
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Uskoakseni HooReenkin rungot maalattiin tuohon aikaan kastamalla. Uppomaalaus kotioloissa "hieman" haastava.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Olet nyt tämän "vanhanliiton pinnan" perään huudellut varmaan kymmenessä eri ketjussa ja viimein postasit sille ihan omansa. Totuus on kuitenkin se, että noi 60-70 lukujenkin pyörät ovat silloin uutena näyttäneet ihan yhtä hienoilta ja kiiltäviltä kuin vuoden 2014 malli diilerin marmorihallissa.

Se mitä haikailet on patinaa, ja se tulee ajan kanssa. Toki voit himmentää kiiltävää maalipintaa karhunkielellä tai erinäisillä kemikaaleilla mutta se on edelleen feikkiä. Aito vanha pinta tulee vain iän kanssa. Toki feikkikin näyttää vanhalta parin metrin päästä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Harrikoita en ole maalannut kuin 5 kpl ja en niin niistä tiedä mutta luulen että ei niitä upottamalla ole tehty. Japseja olen maalannut ittelle ja muille abouth 30kpl niin niissä on ollut rungossa  halpa paskin alkydi ilman pohjamaalia. Kiilto on ollut aika nahju ja ei täysin kiiltävä. Erittäin ohut maali.

Ruisku jättää jäljen ja jos upottomalla on tehty niin maali on paksu . Akryllimaali tuli tuossa 50 luvulla..Sitä ennen oli sellu ja alkydi.

ma^ko

Valtaosa prätkän rungoista maalattiin ennen vanhaan upottamalla, japsit kai kaikkki pitkälle '70-luvulle. Japsit dippas ohueen ja kuumaan alkydiin. HooReest en ole varma, mut AMF Aermachin(HD SS350) runko on ainakin dipattu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Kiitos, ja sori Hemuli... Ymmärrän turhautumisesi täysin.. Syy kysymykselle juonsi kollegasta, joka sanos, että pulverilla kun maalaat, on se 10v päästäkin uudenkarhea... Niin ja samaahan se todistaa mun 10v vanha pulverimaalattu fillari. Kesät talvet ajettu, suolassa, kurassa ja pashassa... pesun jälkeen kuin uusi.... Eikä oo tarvinnu ees vahata...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

PVonJerf

Eikö tuossa pulverimaalauksessa ole aika iso ero keston kannalta tuleeko siihen lakka päälle vai nou. Ja eikös nämä motukat ole melkeen joka vuosi erivärisiä. Ainaki mulla... ;D