Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

ultima 113 pakoputkien sovittelu.

Aloittaja bulutaurus, 03 tammikuu 14, 17:11:50

« edellinen - seuraava »

bulutaurus

Eli etummainen istuu hyvin !! takapytyssä ongelmaksi tulee ns. pakoaukolta lähtee ohuempana putki, muutuu " pullistamalla " paksummaksi. paksumpi kohta nappaa sylintriin kiinni eli ei saa tarpeeksi kireällä.

Fiksuja ehdotuksia, kaipaillaan esim ajelenko remelillä pullistukse osittain pois vai leikkaan putken poikki holkki väliin eli tuon ulos putkea.
Mielelläni en ajaisi sylinteriin kourua tosin. sekin olisi mahdollista ..tosin vaikuttaako kestävyyteen..

Kiitoksen sananen etukäteen.

ss454

Jos nyt oikein ymmärsin, niin helpoin olisi etsiä kaveri kunnon kaasuvehkeillä ja kuumennuksen jälkeen hellästi vasaraa. Kylmäkonehuoltajilla noita matkaversioita helpoiten löytyy jos pajalle haluat tekijän tilata. Joskus jenkki V8 peltipakosarjoja noin helposti muokattiin.

bulutaurus

nappaan putken kainaloon ja painelen kaverin luo onniselle =) mietin samaa että onnistuukohan se lämmittämällä tai ..hioo puhki ja naputtelee ja pikku lätkä päälle-
eli tosiaan pako aukosta lähtee noin 5 -10 cm n. 42mm putkea joka muuttuu noi 45 - 50 ? en muista se paksunne kohta ei mee sylinterin laaidan ohitse että saisin putken kiinni..

Don Quijote

Jos tuo alue jää piiloon niin ihan kuulapäävasaralla kevyesti naputtelemalla saat varmaan tehtyä riittävästi välystä putken ja sylinterin väliin. Tuskin tervitsee edes lämmitystä.

Merkkaat putkeen tussilla sen alueen josta ottaa kiinni, putki syliin ja naputtelemaan.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

bulutaurus

siis joo se jää sinne sylinterin ripojen taakse kattelin tänään että aika "rivon kovaa kamaa on putket eli läpöä kehiin.=)

Hemuli

Itse kyllä tutkisin ensin minkälainen homma olisi ajaa vähän sylinterin rivoista pois ettei tarvis turhaan putkia murjoa. Siististi kun silpaisee tarvittavan määrän pois niin se todennäköisesti näkyy huomattavasti vähemmän kuin ruma lontto putkessa. Yhdestä Sportsterin koneesta jouduin kansista vähän ottamaan pois että sain putket paikoilleen, jälkeenpäin ei kukaan huomaa.

Sylinterin ympärillä on aika paljon jäähdytysripaa ennen kuin ollaan varsinaisessa sylinteriputkessa - miten niihin kajoaminen vaikuttaisi kestävyyteen? Ottaako se muuten sylinteriin vai kanteen?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bulutaurus

Kattelin  tossa että ottaa kanteen eli putkenpuoliväilissä pikkasen kinnaa paksunnos jos laittaisin akkuporaan hioma lamellin tai remeliin ja ajaisin sellasen2-3mm syvän puolikuun olisi homma siin ja ennen kun rivoitus alkaa siinä on noin 5 -6 mm polanne eli ei menisi edes ritilöihin asti !!
se olisi siistein vaihto ehto eikä tarviisi murjoa putkia..