Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pääakselin koottava laakeri

Aloittaja taikuri, 22 tammikuu 14, 14:53:28

« edellinen - seuraava »

taikuri

Näyttää skooli olevan sen verran huonossa kunnossa että tarttis tehdä sille jotain.Kumpaa suositellaan; vanhan hoonaus vai vaihto uuteen? Toiselta foorumilta luin että uus pitää myös joka tapauksessa hoonata oikean kokoiseks joten siltä ei vissiin voi välttyä. Toinen kysymys on että onnistuuko hoonaus moottori paikallaan kotioloissa jos hankkii sopivan kokoisen hoonaustyökalun?

Hessu

Moottori kiinni ollessa? Onks kyse sporsterista? Siitä en tiedä mitään, mutta bt:n vaihteistossa kyseisen skoolin voi hoonaa ylikokoon ja laitaa ylikokorullat. Joka tapauksessa uusikin pitää hoonaa. Mutta se LINJAhoonataan samaan linjaan pääakselin toisenpään laakerin kanssa siihen hommaan tarkoitetulla laitteella joka maksaa satoja euroja. Ei millään pilteeman jarrusylinterihoonilla. Tämä siis bt:n nelilovisessa lodjussa.
Viislovisissa ei oo enää hoonattavaa laakeria. Luulis ettei viispykäläisissä sporstereissakaan.

Niin ja kun sellasta hoonataan, tarvii oikean kokoiset mittavälineet. Eli kaarimikron ja sisämittalaitteen. Hommassa on kyse millin sadasosien tarkkuuksista.
Ja jos tässä on tosiaan kyse nelilovisesta, samalla vaihdetaan myös nelosrattaan ja pääakselin välinen pronssihela. Myös se honataan samanlaisilla tarkkuuksilla.

taikuri

Joo on se 4-lovinen rautapää. Mittalaitteet kyllä löytyy mutta täytyy varmaan tutustua aiheeseen vielä lisää.  ;)

Make

Lainaus käyttäjältä: taikuri - 23 tammikuu 14, 09:48:25
Joo on se 4-lovinen rautapää. Mittalaitteet kyllä löytyy mutta täytyy varmaan tutustua aiheeseen vielä lisää.  ;)


Parhaiten asiaan tutustuu viemällä sen pyörän/moottorin voimansiirto irroitettuna johonkin jossa on laitteet valmiina.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave