Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Limppuhen rihtauksen vaikeus

Aloittaja Eddie, 30 maaliskuu 13, 20:16:31

« edellinen - seuraava »

Eddie

Tässä tekee jo mieli hakata päätä seinään, ei meinaa asettua limput millään  ???
Toisen puolen kun saa kohdalleen niin toinen heittää vielä 0.07mm ja sitä kun yrittää korjata niin toinen puoli hyppää. Olen käyttänyt vain keskitapin kiilapuolen auki, ristiin eivät harota kun molemmat ylimmät kohdat ovat samalla kohdalla hieman keskitapin ohi. alapuolen levittäminen saa siis molemmat puolet heittämään.

Olen lukenut jo tältä fooumilta löytyneen ohjeen mukaan, tehdasmanuaalin ja erään ameriikan foorumin keskutelut.

Kertokaa nyt juurta jaksain tyhmälle mitä teen vai lyönkö lohkot läjään ja kasaan jos akseli pyörii nätisti?!

pyörä on siis -72 1000cc rautis jos sillä mitään merkitystä tässä asiassa

Eddie

Niin ja oudolle tuossa tuntuu kun pinion puolen ylin kohta on tasan 180 toisella puolen kuin vetopuolen. Vai enkö vain tajua tässä jekkua? Tämän hetken tilanne on pinion 0.08mm ja veto 0.13mm

Lyytinen

Eikös se tuolleesti elehtisi jos sivuakselit ei ole suorassa limppuihin. Toinen vaihtoehto, että se auki käyttämätön puoli on naittanut itsensä niin tiukkaan, ettei pääse siitä elämään tarvittavissa määrin. Itse tekisin silleesti, että löisin ihan päreiksi, irrottaisin siis akselitkin. Sitten katsoisin kaikki kartiot läpi, mahdolliset jäysteet pois dremelillä ja sitten kartioitten läppäys akseliinsa. Sen jälkeen sivuakselit suoraan limppuihin ja sitten keskitapin kanssa kasaamaan. Kannattaa kattoa, että se kiila tosiaan mahtuu kunnolla sinne koloonsa eikä kampea koko pakettia ties mihin suuntaan, itellä parikymmentä vuotta nuoremmassa about kaikki kiilat aina liian isoja. Eipä siinä minusta mitään sen kummempaa oikotietä ole. Mutta ei ole mitään järkeä kasata ennen kuin se on kohdillaan.

Eddie

Ei tässä pian muukaan auta, toista päivää jo tappelen tuon kanssa ja ei meinaa tulla hevonh*lvettiä  :(

Eddie

Ei sinulla Lyytinen sattuisi olemaan sopivaa hetkeä neuvoa ihan kädestä pitäen tuota operaatiota ensikertalaiselle kun tässä ei hyvin etäälläkään majailla?

Autojen moottoreita oon viimeset 10 vuotta ropannu mutta pyörät on uudempi tuttavuus  :)

Lyytinen

No itse asiassa töihin joutuu hajoamaan vasta 9. päivä, että ei se niin mahdotonta ole. Jos ei rupea tokenemaan niin pistä sähköpostia niin katellaan.

Raimo-Raato

Tuo rihtaus on välillä aina henkimaailman juttuja. Joskus ei vaan saa millään asettumaan jolloin parasta räjäyttää rojut pöydälle, läpätä hieman kartioita, viilata kiiloja matalammaksi ja uutta yritystä. Tässä oli eräskin tapaus että alle kuuden satkun ei saanut heittoa millään. Toisen puolen kun sai lähelle niin toinen puoli heitti sitten. Limppujen purku, läppäsin kartioita lisää vaikka ne olikin jo läpätty, viilasin kiiloja lisää vaikka ei ois pitänyt ainakaan kantaa. Uus yritys ja kas kummaa, kahdella pikku levityksellä heitto alle satkussa. Eli ei niitä limppuja kannata tuntitolkulla mätkiä jos alkaa näyttää siltä etteivät asetu.
A.K.A. Rambe

Eddie

Räjäytin nyt koko paketin, ja vetopuolen sivuakselin kiila näy olevan väärinpäin laitettu. Löytyiköhän rihtausongelman syy nyt  :o 

Ja voiskohan olla näin että edellinen seppä on jättänyt rihtauksen väliin, nimittäin viime kesänä ei nopeutta kärsinyt nostaa yli 75kmh kun silloin alkoi semmoinen tärinä ettei enää oo hd:llekkaan normaalia.

Noh, kopastaan läpätä ja katotaan menikö vaan huonompaan suuntaan ;D

Eddie

Noh, pääsin lopulta parin tuhannesosan päähän tehtaan toleranssista laitoin lohkot kasaan ja hyvin tuntuu pyörivän  8)

Purin koko paketin siis atomeiksi uudelleen läppäykset ja viilailin kiiloja, vaan silti joutui paukuttamaan ihan kunnolla että sai paketin kohilleen.

Kiitos kaikille avusta/tuesta/neuvoista!

113 cid

Itse rihtaan 5 osaisissa akseleissa aina ensin sivutapit limppuihin ja sitten vasta alan murjomaan keskitappia. Joskus on niin että meinaa usko Jesseen loppua kun on kartiot venyneet. Se on mielestäni se seikka joka vaikeuttaa suoran akselin tekemistä.
If it don't thump hard enough, give it more C.I, put more fuel in it or just put a big ass blower on