Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nokkien laakerien vaihdosta kysymys kokenemmille

Aloittaja jty, 21 helmikuu 15, 10:22:39

« edellinen - seuraava »

jty

Mitäs kokeneemmat on mieltä laakerien vaihdosta nokkien vaihdon yhteydessä (uusi Twin Cam)?

Mulla on nokat menossa vaihtoon mutta laakerienvaihtotyökalua ei ole. Esim S&S näyttäis suosittelevan aina laakerienvaihtoa kun nokatkin vaihdetaan mutta huoltomanuaalissa ei tästä puhuta. Koneella ajettu 24000 km joten arvelisin että vaihtaa pitäis mutta olis hyvä kuulla mielipiteitä.

Toinen kysymys että mistä sen laakerinvaihtotyökalun vois hankkia lainaksi ja onko vinkkejä mistä laakerit kannatais hommata kun käsittääkseni HD:n laakereissa on rullat harvassa

ranze

S&S nokkien mukana tuli parempana pidetyt Torringtonin laakerit. Andrewsin mukana taas oli INA:t jota HD on laittanut alkuperäisasennuksena. Eli jos tuosta nyt jotain voisi päätellä, niin kyllä vaihtamista suositellaan kun laakerit on pakattu mukaan.

Varmaan noita ulosvetäjiä on talleilla ja huoltoliikkeillä tietysti myös. Joku tietty väsää itsekin tai soveltaa jostain valmiista työkalusta.

http://www.ebay.com/bhp/harley-cam-bearing-tool

Laakereita saa tarvikeliikkeistä ja tietty laakerikaupatkin tilaavat.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

FXDL

Itse päädyin laakerinvaihtoon nokkien vaihdon yhteydessä. Pyörällä oli ajettu jotakuinkin samat kilsat kuin sun pyörällä.
Omat laakerini toin reissun mukana, mutta kannattaa aloittaa kyselyt vaikka Mannelta/Hot Bikesta.

jape

Moro,
Mä oon kyllä vaihtanut aina nokkien vaihdon yhteydessä ja torringtonia laittanut.

jty

kiitän näkemyksistä, kunhan saan kopan auki niin katson hiukan miltä pinnat näyttää ja sit torrington b-168 tilalle jos kulumaa on ja pitää etsiä sit työkaluja jostain lainaan

proffa

Vakiolaakereissa suunnitteluvirhe, kuluessaan neulat mahtuvat putoamaan kampikammioon ja tuhoavat lohkot. Näitä on maailmalla tapahtunut paljon ja suomessakin useita.
Laita uudet paremmat laakerit ei alkuperäisiä. Jenkki sivuilla paljon keskustelua aiheesta.

ranze

Torrington kuvassa oikealla. Inassa tuo neulojen välihässäkkä voi antaa periksi.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.