Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin öljykorkki????

Aloittaja juppe66, 01 kesäkuu 11, 20:07:37

« edellinen - seuraava »

Spöke

Hyvä se kait olisi pysyä alle 220 asteen, mulla ei mittaria ole eikä tule. Tuossa männä viikolla kun ajeltiin pitkin Puolan teitä kohti superia, kone kävi kuumimmillaan ruuhkassa ulkolämpötilan ollessa 32 astetta selssiusta. Yllättävän viileenä kävi, kun vauhtia oli se normi reissuvauhti 80mph. Ei tollasia pidä tuijotella, hanaa vaan.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Titus

Mulla lämmöt ollu 180 F. molemmin puolin. ennätys lämmöissä kans noteerattu 225 ihan normi ajelun jälkeen. Lauhduttimen poiston jälkeen alkoi kyllä vähän syömään öljyäkin.mittari kun näyttää n.200 alkaa Valvoline savuamaan.Taitaa sit olla takapytyn kannessa kuitenkin jotain häikkää.Niin kauan kun lämpö pysyy alle 180 ei mitään ongelmaa. Vaimokin sanoi että nyt on kyllä tapahtunut jotain kamalaa mistä et halua kertoa. Taisinpa mennä puhumattomaksi pariks päiväks. Eihän tän vakavampaa voi ollakaan..

shoveltimppa

Mulle on erääseen suomalaisen työkonemoottoriin liittyen sanottu, että kun öljyn lämmöt pysyvät alle 130 celsiusasteessa, niin kaikki hyvin. Kun noita dieselpuputtimia tulee penkissä ajettua, niin kyllä täydellä teholla mennään öljyn lämmössä helposti 110-120 asteen. Joten ei tuo 220 F vielä pitäisi liikaa olla öljylle. Tiedä sitten mitä mieltä nää ilmajäähdytteiset muuten on asiasta.

Titus

Joskus tutun kovasti viritetyllä kuplalla piti tarkkailla että lämmöt pysyy 110-120 c. Kaverin mukaan rupee käymään kalliiks kun lämmöt nousee yli 140 c. Se oli kyllä jo aika häijy pirulainen kuplaksi .

Spöke

Näille on pahinta, kun on vi**n kuuma ja seisot tyhjäkäynnillä esim. ruuhkassa. Öljy kiertää hitaasti ja jäähtyykin hitaasti, kun ei oo ajoviimaa. Kierroksilla ölppä kiertää rripeästi jäähtyyn öljysäiliöön ja viileämpänä koneeseen. Eli vauhdissa näitä on paha saada kuumeneen liikaa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

masa

LainaaNäille on pahinta, kun on vi**n kuuma ja seisot tyhjäkäynnillä esim. ruuhkassa. Öljy kiertää hitaasti ja jäähtyykin hitaasti, kun ei oo ajoviimaa. Kierroksilla ölppä kiertää rripeästi jäähtyyn öljysäiliöön ja viileämpänä koneeseen. Eli vauhdissa näitä on paha saada kuumeneen liikaa.
-Spöke-
Tässähän se koko homman idea lyhyesti,tyhjäkäynti paikallaan helteellä on myrkkyä,tietty mitä isompi öljytilavuus sen viileenpänä pysyy

seppo

Ei täällä pohjolassa useinkaan tartte tuota cooleria öljylle. Paras vaihtoehto olisi jos löytyisi edukas ja luotettava termostaatti jonka voisi nakata tuohon coolerin linjaan, sitten ei tarttisi ressata kuumallakaan ilmalla jos tuo ölppä lämpiää liikaa. Tietääkö kukaan mistä tuommottisia termareita saa? Omassa sohvissa on tuo öljynsuodatin tuossa edessä moottorin alapuolella, sateella öljy jäähtyy ihan mahottoman alhaisiin lukemiin, jäähtyy tuonne jopa +40 asteen tienoolle. Ei siis ihan paras paikka suodattimelle kun lokariton värkki syytää vettä ihan mahottomasti suoraan suodattimeen. Itse olen kötöstänyt siihen aina jotain liimattavaa eristettä. Mutta tuo termari olisi hyvä homma - vinkkejä otetaan vastaan. Pikkuisen menee sivuun aiheesta.....

Rautahauli

Näkyy hikoilevan minunkin pärrästä öljytankin korkin tiiviste läpi. Mahtaako siihen saada tiivistettä erikseen? Mielummin korjaisin vanhan kun laittaisin kiinankuraa tilalle, tosin niitä 7â,¬:n korkkeja ei näytä olevan Stormilla hyllyssäkään.
FXEF-81

juppe66

Löytyy pelkkä tiiviste:Harley-Davidson of Helsinki.
www.hoghaus.fi/ - VälimuistissaHarley-Davidson of Helsinki / Ulkoniitynkuja 6 01660 Vantaa / Vaihde: 020 71 81 550 Fax (09) 7741 811 / HUOLTO: 020 7181 553.

juppe66

Stormille laitoin kyselyn niistä 7e korkista ja sieltä vastattiin,että niitä ei saa enää.Ei kuulemma tule enää niille.

Rautahauli

Moorella oli hyllyssä korkkitiivisteitä, 3â,¬/pala, otin toisen varalle.

Kuinkas korkki kiristetään oikein? Vanhalla tiivisteellä siipimutteri kiristyi heittämällä tappiin asti mutta uudella siipimutterissa tuntuu vastus paljon aikaisemmin että siellä tosiaan on jotain välissä. Kyllä se tappiin astikin kiristyy mutta tarviiko sinne asti kääntää?
FXEF-81

juppe66

Kyllä mä käänsin loppuun asti.

Kapteeni sika

...ja jos ei vuoto lopu korkkitiivisteen vaihdolla niin siipimutterin alla on o-rengas joka saattaa olla paistunut lättänäksi ja vuotaa. Taisin löytää mystisen öljyvuodon alun omasta mopetista.

Kapteeni sika

Jep. Nyt pysyy enskan takapää kuivana.

Piti ottaa perstaina öljytankkia irti ja siinä huomasin että tankin takaosa on öljyinen, pohja kuitenkin aivan kuiva. Öljy on valunut tankin pokkauksen kautta startin ja enskakopan päälle. Ja mä vaihdoin kopan tiivisteen kertaalleen ja olin jo hommannut tartillekin Jamesin tiivisteen. Sen verran on paska värinäkö et en näe eroja jollei sit ole aivan puhdasta öljyä. Pitää ilmeisesti  pyytää aina vuodon sattuessa joku paikalle joka erottaa värejä edes jonkinverran.

Kapteeni sika

....ja jos silti vuotaa,  ;D , niin korkki purkuun Ja paukuttaa ne siivekkeet suoriksi mitkä kiristää korkin öljytankkiin. Mun tappaukses ne oli taipunut liki 45 asteen kulmaan. Nyt tuntee että korkki kiristyy 2-3 kierrosta ennen kuin kierre loppuu siipiruuvista. Prkle.  ;)