Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun ongelmia

Aloittaja M, 11 elokuu 13, 11:43:44

« edellinen - seuraava »

M

Tervehdys,

Pannun moottori läpikäytiin joku vuosi sitten (ammattilaisen toimesta). Käynnistyminen oli mielestäni huonompaa kuin ennen mutta annoin asian olla. Nyt käynnistäminen oli todella surkeaa. Potki takaisin ja tussahteli kaasariin. Lisäksi kovassa ajossa alkoi välillä tussahdella ja voima katosi. Selvästi pienemmällä kaasulla jotenkin toimi
Selvitin asiaa ja imusarjan vuoto lötyi, o-rengas poikki. Uusin sen ja käynnistyminen edelleen tosi huonoa samoin oirein. Siirsin sitten sytkää myöhäisemmälle ja käynnistyvyys parani ja takaisinpotkut loppuivat. Mielestäni ei käynnisty kuitenkaan vielä aivan normaalisti.
Tuntuu käsittämättömälle, että sytkä olisi liikunut aikaisemmasta (elektroninen jakaja). Logiikasta tietämättä kysyn voisiko olla niin, että pienempi imuvuoto olisi ollut jo remontin jälkeen ja se olisi aiheuttanut "väärän" ennakon tarpeen? Mitä vielä voisi epäillä?
Toinen ongelma. Lohkojen välistä pohjasta vuotaa REIPPAASTI öljyä seisonnassakin. Kuula ei siis ilmeisesti pidä. Voiko ongelmalle tehdä mitään? Onko lohkoon valuvasta öljystä ongelmaa?
Entä voiko vuotokohdalle tehdä mitään konetta purkamatta? Voisiko jokin uretaaniliimamassa vuotokohdan päällä pitää? Ensimmäisellä yrittämällä ei toiminut, onko kokemuksia?

nim. turhautunut tampio

jyrggä

#1
Haisee kyllä sille että venttiilien säätö ois tarpeen.
Oon omasta pannusta lohkojen välisen vuodon onnistuneesti kesken ajokauden korjannu tiivistesilikoonilla niin, että "raotin" lohkoa puolisen senttiä. Vaatii vaan kunnon putsauksen. Mutta tässä varmaan kysyjä tarkoitti lähinnä sitä, että saako sen vuodon tilkittyä purkamatta konetta rungosta..? Mä en kyllä oikein usko että onnistuu.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Aina siellä kampikammiossa snadisti on öljyä vaikka pumpun kuula olisikin ihan kunnossa. Eikä sen pitäisi lohkon saumasta vuotaa vaikka kuula falskaisikin. Onhan noita tilapäisvirityksiä tehty vaikka millä sikamassoilla sauman päälle mutta ei ne kauniita tai pitkäikäisiä ole. Puhtaus siinäkin asiassa puoli ruokaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika


Sovelivoorumilta:

"Took the bike for a ride,when case are hot enough,bring the bike in the garage,stop the engine then use some brake or contact cleaner,and make sure everything is perfectly clean,this is mandatory

Then spray area with Loctite primer(7649),then use some green Loctite wicking grade 290 from top of leaking area and let the gravity took care of the rest,you will see that when engine case are hot and clean and with the use of Loctite primer,instant sealing is achieve.

Your engine is now ready to run again ,only takes a few minutes and sealed for good,you can use some touch up engine enamel since the Loctite is green and you can see it on bare aluminum,you can use it everywhere where there is a leak of some kind,hope this would help some with similar problem,Ray"

M