Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kicksi shovel kuumakäynnistys hukassa..

Aloittaja eekoo, 19 huhtikuu 13, 21:13:56

« edellinen - seuraava »

Spöke

Tuntuma. Kun kiksissä tuntuu kaks "tyhjää" kohtaa puristusten välillä, sen pidemmän "tyhjän" jälkeen on etupytyn puristus. Tulee muutenkin vertailtua jalkatuntumalla ovatko puristukset kutakuinkin samanmoiset. Potatopotato.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Joe Cool

Sotketaan sen varren urheilupyörää tähän, että siitä ryhdyin kerran rautiksella kokeilemaan, kummalla lähtee helpommin, etu vai takapytyllä. Liimasin eriväriset teipit kärkisytkässä siihen kärkiä aukovan nokan päähän ja pistin videokameran pyörimään. Lopputulosta katsellessa kävi ilmi, että ei ollut mitään eroa kuumalla koneella käynnistymisessä, olipa kumpi pytty tahansa puristuksilla. En jaksanut jäähdytellä konetta katsoakseni, miten toimisi kylmänä.

Noilla Hemulin menetelmillä olen rautista polkenut suht' menestyksekkäästi käyntiin. Kaasarina on ollut Bendix ja nyt läppä Keihin. Mutta eipä sotketa enempää rautista shoveliin ja mennä OT:n puolelle.

leafhill

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 huhtikuu 13, 21:45:21pidemmän "tyhjän" jälkeen on etupytyn puristus.
Kiitoksia infosta, pitääpä tutkia.. öh, siis potkia.

prätgäng

Toi Hemulin ohje toimii mullaki,jos laite on kunnossa.Viime kesänä poljin paita märkänä pyörää käymään,Syy oli kakkospytyn pakovenan kantaminen,venojen säätö ni rupes lähteen.Kylmänä ekalla lämpimänä pari potkua ni pyörii.Puolilämmin kone siinä pitää vähän kikkailla;)

Tuukka

Mun panshovelissa cv kaasarilla, parhaaksi havaittu systeemi kylmänä: virrat päälle, ryyppy ylös, kolme, neljä potkua ja pitäisi olla tulilla. Kuumana virrat päälle ja polkaisu, yleensä lähtee ekalla.
Suurimman kiitoksen hyvästä käyntiin lähtemisestä voin antaa tolle kaasuttimelle. Mitä tässä on vertaillut tuttujen ja omien vehkeiden käyntiin lähtevyyttä,  cv:llä varustetut yleensä on ollut sieltä parhaimmasta päästä.
C.O.G.

masa

LainaaKylmä kone:
- Virrat pois, pari kolme pumppausta kaasukahvasta ja ryyppy päälle.
- Kolme polkaisua ilman virtoja.
- Virrat päälle, kaasu kiinni ja reipas polkaisu.

Lämmin kone:
- Virrat päälle, kaasua pari milliä auki ja reipas polkaisu. Yleensä lähtee.
- Jos yskäisee kaasariin niin ei enää yhtään polkaisua virrat päällä. Virrat pois, kaasu hitaasti aivan auki ja 4-5 huuhtelupolkaisua ilman virtoja. Sitten virrat päälle, kaasu sen pari milliä auki ja polkaisu. Yleensä lähtee.

Yleisin virhe mitä nään jengin tekevän on jatkaa potkimista sen jälkeen kun motti on yskäissyt kaasariin. Ei tuu lähtemään.
   
Näinhän se mullakin menee osittain :bensahana auki noin kymmenen minsaa ennen rituaaleja ,kylmänä kolme neljä potkua ryyppy päällä ilman virtoja,sitte virrat päälle ,lähtee ekalla tai kolmannella jos pitempään seissy ni pari pummppausta kaasulla.
No sitte lämpösenä ,käsi venakoppaan jos tuntuu yli käsilämpöseltä  ni pari kertaa ilman sähköä ja sitten virtaa ilman ryyppyä kylä lähtee useinmiten ekalla tai sitten kolmannella ,1200 -77 Lapio Sössön super e kaasari ;)