Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel kytkin onkelma

Aloittaja mkoo83, 17 maaliskuu 13, 11:34:49

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Koppa auki. Samalla se laakeri kandee vaihtaa uuteen, (10-20â,¬, noin) ja jos öljynroiskija eli oil slinger on väljä akselille niin se maksaa vitosen.

Puikon päässä on onneton C-klipsi joka ei juuri retuutusta kestä, laitoin just omaan uuden "heavy Duty" laakerin ja uuden slingerin. Samalla laitoin puikon päähän segerin renkaan (snap ring) josta sheivasin korvat veks ettei kytkimen käpälä osu niihin.

Kuvassa perusmalli ja heavy duty. Kuvassa myös C-rengas joka oli mun pyörässä vielä paikoillaan mutta lähti kynsin irti.


mkoo83

Ja ton laakerinko on tarkoitus estää sen tankon liiallinen liikkuminen ulos päin? Kannattaako toi laakeri asetella sitten paikalleen jo ennen ku alkaa ottaa kytkintä irti vai vasta takaisin asennus vaiheessa?

Kapteeni sika

Slingeri ja laakeri lukitaan siihen kytkinpuikkoon kuvan snap ringillä, eli joo, kyl se puikon ulostautumisen kytkimen puolelta estää.

Ei kai sillä kasauksen järjestyksellä väliä ole.

Tuon snap ringin koko on 1/4" jos sen erikseen ostaa, jossain laakeriseteissä sellainen on mukana. C-mallinen tuli mun laakerin mukana mut heitin sen helevettiin.

mkoo83

Jepulis!

Tuli eilen laitettua kytkimen säädöt kohdilleen ja toimii niin perkuleen hyvin.

Kiitokset kaikille neuvoista!

Potsi

Eli mulla taitaa olla vähän sekasikiö malli.
FLH 1984, kun ei ollut muutamaan vuoteen ajettu ja sähköpiuhat vähä huonossa hapessa niin on
tiivisteiden vaitoa yms.

Mutta tälläinen painelaakeri oli tuola kiksin päässä, on vähän vanhemman mallin vehkeestä ainakin HB listan mukaan.

Tai sitten laatikko on vain vanhempi.
FLH-84
XS650-72

Kapteeni sika

Juu pikkulaakeri tuli -75, sitä ennen oli toi iso malli joka kait kestää isältä pojalle. Se ei vaan sovi heittämällä pikkulaakerin tilalle vaan pitää vaihtaa puikko ja snurrata tilaa koppaan että sopii. Aftermarket koppiinkaan ei useimpiin sovi.

Oli mielessä että olisin tuon vanhan mallin vaihtanut mut kun pikkulaakeri oli ehjä vielä 25K:n ajojen jälkeen (+ edellisen omistajan kilsat) niin ei se ihan paska systeemi oo, mun mielestä. Lisäksi mulla on ollut tapana pitää kytkintä pohjassa liikennevaloissa. Peruja siitä kun laatikon vivustot oli alkuun niin väljät ettei tullut mieleenkään valoissa pistää vapaalle. ;D

Painelaakerin rasitusta tosin vähentää mun fillarissa Barnetin Scorpion kytkin joka on kevyt käyttää, eikä ole silti luistanut missään tilanteessa.

Potsi

No toisaalta samapa tuo vaikka olisikin vanhempi laatikko tai ei.
Katsotaan keväämmällä kun on pyörä kasassa ja lumet sulanu miten toimii.

Onneksi tulee pitkä viikonloppu, ehtii tehdä....
FLH-84
XS650-72