Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

"The Wheels Of Confusion" 60's style Triumph Kustom... Tai jotain sinne päin...

Aloittaja MaTriu, 09 joulukuu 11, 14:23:02

« edellinen - seuraava »

Redneck

Jep .. kiiltävä alumiini on komeeta  :)  kun kokoat koneen, kiinnitä huomiota työntötankojen suojaputkien tiivistyskohtaan; ovat joskus turhan viimeistelemättömiä.
Kansipahviksi suosittelen blöijattua kuparitiivistettä. Pari kertaa kannattaisi jälkikiristää ja nimenomaan momenttiavaimella. Jälkikiristyksessähän pulttia/mutteria avataan ensin n. vartin verran ja sitten kiinni .. sinä varmaan osaat nämä, mutta on ehkä jollekin uutta  :)
Hyviä fiiliksiä Trumpan parissa.

Tässä vielä pieni teaser, vaikka onkin jäykkis:

1961 Triumph TR6C Custom Chopper Bobber
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

MaTriu

Terve,
jatketaanpa tämänki osion päivitystä taas pitkästä aikaa...  ::) Uusia osia on löytyny ja kuten kaikki varmaan tietää, niin ne suunitelmatkin tahtovat aina vähän elää projektin mukana. Ebay:sta löyty vanha ja aika huonokuntoinen girder keula, josta nyt kumminki saa hyvät mitat uudelle. Jyväskylän rompemarkkinoilta löyty bsa:n öljysäiliö, johon joku oli jälkiasennuksena laittanu suodattimen kylkeen. Jousiperä tulee vaihtuun jäykäksi, eli siltä osin homma tulee muuttuun - mutta eiköhän alla olevat kuvat kerro paremmin.


MaTriu


MaTriu

Sen verran pitää korjata tuosta öljysäiliöstä, että kyllä taitaa olla ihan tehtaan jäljiltä se suodatin, koska nyt on tullu vastaan aika monta vastaavanlaista leiliä. Oppia ikä kaikki  :D

MaTriu

Swingi ja vaihdelaatikko irti. Runko ja keula lähtee huomenna Roihin, jossa ne istutetaan jigiin jatkotyöstöä varten.

MaTriu

Hyvä ratkaisu, jota ajattelin myös soveltaa tässä omassa laitoksessa: "Amerikan Joe", J-journal foorumilta oli leikelly latasta hyvin alkuperäis henkiset taka-akselin kiinnikkeet.

http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=78680

MaTriu

Hämmennyksen pyörät jatkavat pyörimistään, eli tämäkin projekti on ottanut taas askeleen eteenpäin. Peräpää sai aika passelit mitat - ei tullut liian lyhyen eikä liian pitkän näköinen. Taka-akselin kiinnikkeet ovat softailista: olivat sen verran tyyliin sopivat, että päädyin käyttään niitä. Keula ja renkaat ovat nyt alla ja öjlysäiliötäkin tuli jo käytettyä paikoillaan. Keula tulee toistaiseksi olemaan sama mikä oli alunperinkin paikoillaan ja girder jää jonnekkin hamaan tulevaisuuteen. Oli nimittäin niin huono kuntoinen, että parempi kun ottaa vain mitat/mallin ja rakentaa ihan uuden tilalle.

MaTriu

Rungosta tankin, öljysäiliön ja lokareiden kimppuun. Mustangista lähti tunneli veke ja posket kääntyivät nurinpäin. Pienenä lisämausteena molemman puolen syvennyksiin tulee peräkkäin kaksi puoliympyrää/pallon puoliskoa. Tovin mietin, että mistähän sitä moiset keksii  - ja eipä mennyt aikaakaan kun vanhempi konkari joka mukana projektissa, keksi leikata tyhjistä spraypurkeista pohjat pois! Hyvältä vaikuttaa ja mahtava nähdä kuinka omassa pääkopassa muhinut ajatus on ottanut ihan fyysisen muodon.

MaTriu

Tänään tuli jatkettua tankin hipistelyä. Yksi hanan paikka pois ja reikä umpeen migliimalla ja tinalla, sivuposkista parit lommot suoriksi englanninpyörää apuna käyttäen ja sitten heftiin. Lopullisen hitsauksen suorittaa alan ammattilainen ja meikäläinen seuraa vierestä silmä kovana miten se homma hoidetaan. Tavoite olisi niinkin kova tämän suhteen, että pakkelia käytetään mahdollisimman vähän  :D