Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä järkihintaista pulverimaalausta eteläsuomessa?

Aloittaja Hemuli, 19 lokakuu 10, 08:08:27

« edellinen - seuraava »

maick

Lainaus käyttäjältä: JPP - 28 joulukuu 12, 23:39:33
Toivottavasti ei maick tule lämpöjen kanssa ongelmia sylintereissä ja kansissa, kun pulverimaali toimii eristeenä.

Eipä ole tullut. Mun on vaikeuksia päättää kuuluuko tämä osastoon hevosmiesten tietotoimisto, esson baari vai sitkeimmät kaupunkilegendat... Nämä moottorit eivät tiedä hevon vee humpaa onko niillä 0.1-0.2mm paksu maalikerros päällä vai ei. Pulverimaalattuja motteja lähtee tehtaalta uutena päivittäin.

Jos jollain on ihan mittausdataa, niin olen kiinnostunut näkemään. Jos ko. väite taasen perustuu googlaamiseen, niin voin sanoa että Ameriikan Joella on jäänyt pahasti koulut kesken...  :o

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: maick - 29 joulukuu 12, 13:34:51
Eipä ole tullut. Mun on vaikeuksia päättää kuuluuko tämä osastoon hevosmiesten tietotoimisto, esson baari vai sitkeimmät kaupunkilegendat... Nämä moottorit eivät tiedä hevon vee humpaa onko niillä 0.1-0.2mm paksu maalikerros päällä vai ei. Pulverimaalattuja motteja lähtee tehtaalta uutena päivittäin.

Jos jollain on ihan mittausdataa, niin olen kiinnostunut näkemään. Jos ko. väite taasen perustuu googlaamiseen, niin voin sanoa että Ameriikan Joella on jäänyt pahasti koulut kesken...  :o

Kyl se eristää, kundit joskus mittas sekä todellista lämpöä että pintalämpötilaa sekä pulverimaalatulla, normi Horna/Moiranol tms maalatulla ilmajäähykoneella. Ero oli ihka dramaattinen, se siis oli jopa mitattavissa. Pintalämpö laski keskimäärin pulverimaalatussa vajaan asteen ja todellinen lämpö noisi jonkin kymmenyksen. Todella merkityksellistä siis.  :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JPP

shoveltimppa

Onkohan tämä firma vielä ollut esillä:

http://www.khcoating.fi/

Hintatasosta en tiedä mutta eri sävyjen lisäksi saa candya, metallihohtoa jne.

Eihän tää kylläkään Etelä-Suomessa ole...  ;)

jjjupiter

Helsingin Tattiksella, Kytkintiellä Sarja-Maalaus, Softailin runko ja swingi 60â,¬. Puhallus Hiekanjyvässä samalla tiellä 80â,¬. Puhaltaja toimittaa puhalletut vermeet maalaamoon.
Ihan OK jälkeä, runkonumerokin oli teipattu. Hinta-laatu-suhde kohdallaan. Toimitusaika 2 pv.

Hemuli

Onkos toi Sarja-Maalaus sama firma kuin Taximo? Hiekanjyvä on ainakin samalla tontilla. Taximo oli kyllä takavuosina halpa mutta laatu ei ihan vastannut tavoitetta...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Taximo o Kytkintie 31 ja toi Sarja-maalaus Kytkintie 47, ainakin kuukkelin mukaan, et ei ilmeisesti sama lafka.

Taximo on toiminut kauan ja aina ollut "hieman" epätasainen laadultaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

_Juha_

millähän maalilla vois paikkailla pulverimaalattua runkoa josta on pulverimaalia lähtenyt? :-\
too fast to live    too young to die

Hemuli

Alkydimaali on ollu ihan passelia tohon hommaan, sen voi levittää siveltimellä ja kuivuessaan se "kiristää" itsensä niin että sudinjäljet häviää käytännössä kokonaan. Sadolux ja Hammerite on ainakin merkkejä mitä omassa hyllyssä on pyöriny.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jjjupiter

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 helmikuu 13, 23:23:06
Onkos toi Sarja-Maalaus sama firma kuin Taximo? Hiekanjyvä on ainakin samalla tontilla. Taximo oli kyllä takavuosina halpa mutta laatu ei ihan vastannut tavoitetta...
Olen aiemmin käyttänyt Taximoa, mutta oli parin kuukauden jono. Hiekanjyvä on Taximon takapihalla, mutta ei tee puhalluksia enää heille. Ei Taximon pinnassakaan, eikä hinnassakaan ollut valittamista.