Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 96":n ketjunkiristimet -08 ->

Aloittaja Das Fette Sau, 23 elokuu 13, 23:39:43

« edellinen - seuraava »

Das Fette Sau

Twincam 88":n (-00...-06) ketjunkiristäjistä onkin jo statistiikkaa olemassa, mutta onko tietoa kuin paljon tuommoset uudemmat hydrauliset kiristäjät kestää? Onko sen rakenne siis samanlainen kuin vanhemmissa japanialaisissa, eli mäntä työntyy pykälittäin ulos pesästä kiristäen ketjua, mutta hammastus estää männän palautumisen? Vai minkälainen?


"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Kokkonen

Minulla ei ole muuta tietoa, kuin eräs netistä noukittu ja sille pitää antaa sen arvoinen paino:

LainaaEven the new hydraulic system can fail at 40,000 miles or less and those nasty little shoes need replacing at 40,000 miles due to its inherent weaknesses.

Alleviivaukset ovat minun tekemiä. Siis VOIVAT hajota alle 40 000 mailin, ja pitäisi vaihtaa 40 000 mailin välein. Eihän mikään ole ikuista... paitsi ratasvälitys  :)

Mun käsittääkseni näissä uusissakin on jousi pitämässä esijännitystä kiristäjässä kohti ketjua, mitään hammastuksia palautumisen estämiseksi ei liene. Korjatkoon hän, ken paremmin tietää.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

ss454

Kunhan kausi loppuu, niin kerron statistiikkaa. Hammaslääkärin peilikin hommattu tarkistusta varten.

Das Fette Sau

Ainakin semmonen sivusto ku http://www.jamesrussellpublishing.biz/beforeyoubuyharley.html suhtautuu hyvin negatiivisesti TC:iin, siellä oli vähän samanlaisia kauhukuvia.

Tää kysymys juontaa juurensa semmosesta jutusta, ku että miun -08 Nigthtrain mittarissaan 53 000 km alkoi pitää omituista kilinää. Ääni kuului vaan vaihde päällä kierroksia nostaessa/korkeilla kierroksilla, ei vapaalla. Pyörä pantiin tehopenkkiin, että pääsis kuuntelemaan veto päällä että mistä ääni tulee, koska en ajaessa sitä saanut paikannettua. Sitten ku sitä tehopenkissä ajettiin eri vaihteilla ja kuulosteltiin, nii mitään kilinää ei kuitenkaan kuulunut vaikka kierroksia nosti rajoittimeen asti, ja mikä mystisintä, sen jälkeen ääntä ei ole kuulunut ajossakaan... Ja tää ei ollut miun päänsisäinen ääni 99%:n varmuudella :D Tehopenkkimies sanoi, että joskus joissain japanilaisissa on ollut tapauksia, että nokkaketju on pitänyt rilkatusta jos kiristäjä ei jaksa siirtyä seuraavaan pykälään ja ääni loppuu kun kiristäjä vaan saa riittävästi öljynpainetta. Mietin vaan oisko tuossa voinut käydä samoin tai oisko kiristin voinut olla jumissa tms...
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

ss454

Kai tämä kysymys aiheeseen jatkoksi sopii, kun kuitenkin uuden mallin ketjunkiristimistä kyse.
Eli onko joku löytänyt uuden mallin kiristäjiä marmoritiskiä halvemmalla. Näyttää tuo kahden setti orkkisosina maksavan yli sata euroa hankki sitten mistä vain. Ei talous siihen kaadu, mutta kun säästämisestä tehnyt elämäntavan niin kuitenkin jostain kuvittelee nuo halvemmalla saavan. Vai olisiko pelkät kulutuspalat vaihdettavissa? Eli se runko-osa hyödynnettäisiin vanhasta.

Das Fette Sau

Joko ss-miehellä on data murskattu ja ketjunkiristäjästatistiikka valmiina jaettavaksi? :)
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

JKKo

Kurkkasin '09 Dynan sisälle. Etummainen kiristäjä oli kulunut sen verran, mitä ketjun lenkit ovat rullia ulompana, vajaan millin. En hoksannut, mistä takimmaisen näkee, joten päätin sulkea tapauksen vuosiksi. Levittelin silikonit kopan tiivistepintaan ja laitoin kopan takaisin. Tiiviste nääs oli mallia täysin kiinni palanut lohkoon, laiskuuttani jätin raapimatta pois. Etupakoputken mutterit olivat ruostuneet täysillä kiinni, mutta kopan ruuvit ja kopaankin saa auki pallopääavaimella putkea irroittamatta. Kilsat 60tkm ja öljyt sisiliskoista keiteltyjä wanhanajan Revtec ja Kendalla tuotteita.

Kuudenkympin "huollossa" meni molempien päiden pyörän laakerit, takahaarukan laakerit, enskan irroitus, koska siirtäjävivun boorit on moro, em jakopään avaus, jarrunesteet (toholla lämmittäen irtosi) ja mä oon vasta aloittelemassa...
883/1200/turbo

ss454

Lainaus käyttäjältä: Das Fette Sau - 04 marraskuu 13, 00:00:29
Joko ss-miehellä on data murskattu ja ketjunkiristäjästatistiikka valmiina jaettavaksi? :)

Maan rajojen ulkopuolella käyminen on estänyt projektin etenemisen. Mahdollisesti jo tulevana viikonloppuna jotain tapahtuu tai sitten tammikuussa. Ennen vuoden 2014 ajokautta kuitenkin.

ss454

No nyt on tsekattu etummainen, ei aihetta vielä operaatioon. Mopossa kilsoja melkein 140tkm joka maileina 86tm -08 FLHX. Takimmaisen kanssa olisi kiva saada endoskoopin omistavaa sälliä tontille. Lupaan hakea tässä Lahden talousalueella ja tarjota lounaan mikäli vilkaistaisiin tuon takimmaisen tilanne. Hammaslääkärinpeilillä ei näe riittävän selkeästi tilannetta. Sivulta omin silmin katsoessa ei näytä pahalle, mutta mielellään jonkin varmistuksen tuosta saisi.

Viimeiset 40tkm mopossa käytetty redlinen öljyjä ja tälle kesälle öljynvaihdot vielä tuolla huuhtelumenetelmällä.


Merimies-Toni

Paljonko sulla oli milleissä kulumaa siinä? Kuvasta päätellen 0,5-1.0mm ?
Pikkuvikoja, heleppo korjata

ss454

Lainaus käyttäjältä: Merimies-Toni - 16 marraskuu 13, 13:52:43
Paljonko sulla oli milleissä kulumaa siinä? Kuvasta päätellen 0,5-1.0mm ?

2 milliä maksimissaan omalla silmällä katsottuna. Ajattelin, että tuo kyllä ainakin sinne 130t mailin kohdalle kestää eli yli 200tkm.

ss454

Työkaverin borescope ja hampilääkärin peili joilla huono kuva napattu. Endoskoopissa ei saa kameraosa olla noin pitkä ~5cm niin kääntyminen mahdotonta.  Mutta en paina paniikkinappulaa kulumisen suhteen.