Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

hydra keulan asteet

Aloittaja hoodee, 11 marraskuu 12, 12:32:08

« edellinen - seuraava »

hoodee

paljonkos pumppu keulaan voi täräyttää asteita et jousitus vielä toimii oikeassa suunnassa eikä jousto tule taipumisesta? no syndikaatin pojat nyt ainakin tietää ;)
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

hoodee

#1
onko kysymys tyhmä vai paha?? tottakai jousituksen ym. laatu ratkaisee paljon mut jos nyt puhutaan tollai ihan yleisesti...
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Hemuli

Ei saa hätäillä jos ei vuorokauden sisään tule vastausta... Ihmiset potee vielä viikonlopun jälkeisiä.

Riippuu ihan sitä mitä tavoitellaan. Jos jousituksen pitää toimia ihan tien epätasaisuuksien mukaan eikä pelkästään jarrutuksissa niin kovasti paljon ei kyllä yli viidenkympin voi mennä edes Tollen laatuosilla. Eikös noissa tämän maan toimivaksi kehutuissa koptereissa oo aika maksimi joku 57 astetta ja silloinkin keula toimii lähinnä jarrutettaessa.

Kertokoot ne tarkemmin joilla on omakohtaista kokemusta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 marraskuu 12, 14:27:06
Eikös noissa tämän maan toimivaksi kehutuissa koptereissa oo aika maksimi joku 57 astetta ja silloinkin keula toimii lähinnä jarrutettaessa.

Mulla on orkkis 49-77 pumpuilla 57 astetta ja ihan hyvin toimii. Tai no ok, en mä toiminnasta nyt tiedä mut ihan hyvin pysyy tiellä  ;D
A.K.A. Rambe

Jussi

Paremman puoliskon pyörässä on 52 astetta orggis alaputkilla (2000+ alaputket) ja se ainakin sivusta seuraten näyttää vielä hyvin joustavan muutenkin kuin jarruttaessa. Mutta vastaako se sitten enää lyhyen keulan jositusta, kun putket liikkuvat sisäkkäin enemmän pyörän pituussuunnassa kuin ylös-alas -suunnassa.

hoodee

#5
no niin kiitos! oli vaan tota luomisen tuskaa ja mallailua niin rajusti ettei malttanu odotella....sen verran pitäis keulan toimia et sais jarru/käsittely kokeesta läpi ;) muulla ei väliä koska 3 rengasta,jäykkäperä ja n.210 akseliväliä on jokatapauksessa kamala ajaa ;D,mahtaako moinen laite vielä läpäistä kääntökokeen??? no tolla mitalla se näytti hyvältä mut katotaan uudestaan kun saan keulaputket,voi olla et akseliväli lyhenee ettei keulakulma kaadu ihan sentään tonne 60...
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Skippy

Ja kolmioihin reilusti asteita jättö max 5cm mieluummin alle niin ehkä saat siedettävän ajoltaan  ;D

hoodee

kaikista varoitteluista huolimatta tulee sit kuitenkin jäykkä ;D,se vaan on niin kaunista...mites muuten tollasessa trikessä toi jättö pitäis olla? päteekö samat jäykkäperä säännöt vai kannattaako hakea jotain ihan muuta kun sitä 10 senttiä?
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: hoodee - 12 marraskuu 12, 16:34:24
kaikista varoitteluista huolimatta tulee sit kuitenkin jäykkä ;D,se vaan on niin kaunista...mites muuten tollasessa trikessä toi jättö pitäis olla? päteekö samat jäykkäperä säännöt vai kannattaako hakea jotain ihan muuta kun sitä 10 senttiä?

jäykkäperä tietenki  ;)
jättö trikessä lähelle nollaa ni sillä voi vielä joskus ajaakkin.

aihetta sivuten, tarviiko trikessä olla etujarru? onko vuosimallimerkinnällä tähän mitää merkitystä?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Ilman etujarrua aika mahdoton päästä testistä läpi, se kun suoritetaan molemmilla erikseen ja yhdessä. Ja nykylain mukaan kaikki kaksipyöräisistä muutetut traikit testataan vuosimalliin katsomatta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Jotenki jääny huomaamatta tää...

Tollen palikoilla 60 astetta toimii ja tuntuu myös kestävän aika hyvin. Omalla oon vetäny nyt kolkyt donaa eikä keulalle oo toistaiseksi tarvinnu tehdä yhtään mitään. Öljyt aattelin nyt talvella vaihtaa. Ei tommonen tietenkään ole mikään crossipyörän jousitus, mutta eipä ole tarviskaan. Ei se lapasesta lähde vaikka olis vähän routamonttujakin.

Hydran saa kanssa toimimaan aika loivassakin kulmassa, mutta saattaa olla melkoinen jumppa eikä yleensä ole kovin pitkäikäinen keksintö. Vaatii ainakin progressiiviset jouset ja yleensä keulaöljyjen viskositeetin kanssa lotraamista. Orggiskeuloja on kanssa monenlaisia, jossain vuosikerrassa on semmoiset huopatiivisteet, joilla ei ainakaan toimi.

Trikekopteri menee kääntymistestistä läpi, jos stonga pääsee kääntymään tarpeeksi. Mitä loivempi ja pitempi keula, sitä enemmän stongan pitää kääntyä. Kesällä testattiin yks muistaakseni 225 akselivälillä, olin jopa vähän yllättynyt kun se menikin läpi.
Long John Stroker

hoodee

muistelin joskus lukeneeni jostain just noista teijän 60 asteisista mut alko kuitenkin epäilyttämään toi toimivuus. no mulle ei kyl tollea tule valitettavasti ja nyt alko just toi kulma loivenemaan kun tuli puhetta triken jätöstä :)... mites multa on menny ohi tollanen pitkä trike :o,lisätietoja,kuvia ym. infoa palstalle!!
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Tuusulan T-Bone

En laita asiakkaan pyörästä kuvia julki. Mutta tsekkasin, niin se akseliväli oli peräti 233 ja keulakulmaakin aika tavalla. Pitkä ja matala kapistus. Stonga kääntyi kuitenkin sangen paljon, joten kääntymiskoe (joka sinänsä on trikelle aika typerä koe) meni juuri ja juuri läpi. Jättöä oli 11 senttiä, olis joutanu olla lyhyempi. Mutta toimi se tollakin jätöllä.

Tässä keulahommassa kandee muistaa, että jossain määrin jengi tottuu ajamaan huonoillakin vekottimilla. Joskus 1990-luvun alussa kopterimiehet veteli sangen pitkillä pyörillä, eikä niissä pumppukeuloissa ollu mitään mummorautoja ja tuskinpa muutenkaan olivat erityisen hyviä (vanhat herrat korjatkoon jos olen väärässä). Oon mäkin kokeillu myös todella paskoja pitkiä keuloja, eikä se ajaminen enää semmoisilla mitään mukavaa ole. Mutta kukin tyylillään.

Testiin ei kumminkaan kannata tulla huonosti toimivalla keulalla. Joutuu vaan tulemaan uudestaan.
Long John Stroker

hoodee

ajattelinkin et jos joku tuntis kyseisen kapistuksen omistajan,ei kai se oo korrektia laittaa asiakkaitten vehkeitä näytille. sen verran keulan pitäis toimia et sais testit läpi ja viittis vielä ajellakin ;)
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Skippy

Mulla oli trikessä +20 over vanha hydra Kallen kolmioilla ja 54 astetta. Vedettiin välillä sinkki kireellä keula toimi hyvin mutta 10 sentin jättö oli liikaa mutkateillä, sai tosissaan vääntää.