Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapään vaihteistojen erot

Aloittaja 72shovel, 12 syyskuu 12, 08:00:01

« edellinen - seuraava »

72shovel

Kyseessä on 69 vuosimallin rautapää, jossa levällään right side shift laatikko ja korjattua/osia pitäis saada. rattaista menny hampaita yms muuta mukavaa. siirtäjäkin väljä. miten tuota olis järkevin lähteä korjaamaan, onko left side shift lootat kokonaan erilaisia? mitkä on erot? noita rempattuja oikeanpuolen vaihteistoja kun ei ihan joka paikasta löydy.

Hemuli

Ei siinä itse vaihteistossa ole mitään eroa, vaihteensiirtäjämekanismissa vaan. Taitaa loota itsessään olla lähes sama ensimmäisiin evoihin asti.

Rempattuja irtovaihteistoja ei taida löytyä mistään, kyllä ne kaikki joutuu itse korjaamaan.

Mulla on kotikoneella hyvä artikkeli rautapään laatikon remppaamisesta, voin pistää sähköpostilla jahka pääsen himaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miska

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 syyskuu 12, 08:21:01

Mulla on kotikoneella hyvä artikkeli rautapään laatikon remppaamisesta, voin pistää sähköpostilla jahka pääsen himaan.

Olisiko järkevää laittaa toi artikkeli "sticky"ksi omaksi aiheekseen tai johonkin sopivaan ketjuun? Olisi siten seuraavan tarvitsijan saatavilla helposti + muut muuten vaan asiasta kiinnostuneet voisivat sitä tutkailla.  ::)
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Varmaan joo mutta kun mä en ainakaan keksi mihin mä saisin sen ladattua. Kuitenkin sen verran iso tiedosto että tän foorumin liitteeksi sitä ei saa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Puhutaanko nyt siitä Hot XL -lehden artikkelista, joka pyörii tuolla jenkkifoorumeilla aina, kun ko. aihetta sivutaan? Itse käytin sitä jonkin verran, kun omaani remppasin mutta jos jotain muita hyviä artikkeleita löytyy, niin vois ottaa nekin talteen, jatkoa ajatellen.

Hemuli

No just se. Eli kyllähän se varmaan jostain serveriltä löytyy jo valmiiksi, sieltä mistä mä ne latasin niitä ei enää saa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

Onko mitään hyvää nettikauppaa tiedossa, mistä saisi tuon siirtäjämekanismin + kaikki siihen liittyvän tilattua pakettina? sekä rattaat akselit yms. vai pitääkö ne metsästää yksittäisosina? minkälaisissa hinnoissa liikutaan right side shift laatikon täysrempasta jos vanhasta käytetään vain se kasetti missä kilkkeet on kiinni, trap door? vai mikä se oli.

Hemuli

Onko kaikki osat rikki? Näissä vanhoissa on nimittäin sellainen juttu että jos yksikin alkuperäisosa on vielä käyttökuntoinen niin se kannattaa säilyttää - uudet taiwaninosat harvoin on edes vähän kuluneen alkuperäisen vertaisia.

Kyllä varmaan jostain V-Twin Mfg:ltä (kavereiden kesken Taiwan-Ted) löytyy isompiakin kompletteja mutta laatu on sitten mitä on. Rautapään vaihteistoremppa lähtee siitä että heläytetään se vanha loota hilppeiks ja katsotaan mitä pitää uusia ja mitä voi käyttää vanhasta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

Ja lisään vielä omaa kokemusta. Rautiksen lootaan kannattaa laittaa vain uusia alkuperäisrattaita tai andrewssin rattaita. Tollaisista kiinarattaista oli irronnut paloja jo 1500 km matkalla.

Smokie

Jatkokysymys: Onko myös 900 vs 1000 samat vaihteistot? Ryssin oman 900cc lootani ja korjasin sen niin että kukaan ei uskokkaan. En uskonut itsekkään siihen ja ostin jonkun 1000 laatikoston pahan päivän varalle. Näyttäis vähän siltä tai ainakin toivon niin etten sitä tarvi mutta ihan mielenkiinnosta..

Raimo-Raato

Vaihteistot on pääosin samat 58-84. Itseasiassa nelilovisessa evosportyssä on vielä samoja rattaita kuin 58 rautiksessa. 900 ja 1000 suurimmat erot taitaa olla apuakselin ykkösrattaan nopeusmittarin pyörittämiseen matoratas joka poistui -73 ja pääakselista puuttuu läpireikä -71 lähtien kun kytkin uusittiin. Niin ja vaihtuihan se pääakselin nelosrataskin siinä samalla.
A.K.A. Rambe