Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

super E suutinkoot rautis

Aloittaja Mika_P, 19 heinäkuu 12, 10:32:32

« edellinen - seuraava »

Mika_P

Moro. Mulla oli sisäänajossa käytössä .28 ja .66 suuttimet rautikseen, mutta tulppia katsellessa olivat silti lähes mustat, pientä ruskean sävyä seassa. Laitoin nyt .265 kiinni, ja tuntuisi toimivan edelleen yhtä hyvin, kylmänä vaatii vähän ryyppyä, ennen toimi suoraan ilman. Vetoja on ihan yhtä hyvin kuin ennenkin.

S&S sivuilla oli rautiksen suosituskoot välialueen suuttimelle .29-.31? Minkälaisilla suuttimilla muut ejelee, noi kuulostaa vaan julman isoilta noi S&S suositukset, mulla on viri evossakin pienempi?? Olen hieman vainoharhainen kun ei haluaisi sulattaa juuri rempattua malmikasaa.. :)

Hemuli

Pääsääntöisesti rautapää haluaa vähän isompaa suutinta kuin vastaava 1200cc evo. Paljon on tekemistä putsarin ja putkiston mallilla, S&S luultavasti pelaa varman päälle kun siellä päin rautapäissä näyttää olevan enempi sääntö kuin poikkeus suorat dragpipet ja joku heppoinen putsari jos ollenkaan.

Mulla nyt ei sössön kaasaria ole, mutta oman rautiksen Keihin CV toimii vaimennettujen putkien ja pienehkön Goodsonin putsarin kanssa 50/180 suuttimilla. Moni pistää paljon isompaa välialuetta mutta toi on osoittautunut mulle sopivaksi. Bensaa kuluu se viitisen litraa sadalla mitä voidaan pitää yli 40-vuotiaalle moottorille ihan hyvänä lukemana eikä tulppiakaan ole nyt kahdessa kesässä pimentynyt vielä yhtään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

Kiitti tiedosta, omaa kulutusta en oo mittaillut, mutta toi mun tyyli ennen kaikkea kapee spora tankki imee alle 6 litraa eli pumpulla saa käydä. Päädyin sittenkin pitämään .28 ja tiputin pääsuuttimen .64:seksi. Ensimmäistä kertaa on tulpat mun väriset kuin mustat, eli ilmeisesti motarivauhdissa kierroksia on sen verran että kaikki bensa tulee pääsuuttimesta ja .66 oli liikaa.

Raatis

Itella on omassa kaasarissa valmiina paikallaan olleet suuttimet (mitkähän ne sit onkaan.?)
ja hyvin toimii, tosin tulpat on aika mustat. Vetää hyvin kylmänäkin ilman ryyppyä.
Putsarina pisaramalli ja putkina melko suorat. Kultusta en ole suuresti mittaillut mutta oisko 7 litraa sataselle aika lähellä. Tulppa palaa sillön tällön eli olisikohan apua jos laittaisi vähän pienempää tilalle?

Smokie

No sehän on selvä merkki jos kylmänä ei tarvi ryyppyä niin on varmasti rikkaalla.

Raatis

Joo onhan se rikkaalla, lyötiin aikoinaan suoraan paketista kiinni ja säätötulpalla seos kohdilleen.
Ei taida ihan kohdillaan kuitenkaan olla..mikähän lie suutin super e:ssä on valmiina paikallaan vai saisiko tuon seosta laihentamalla kohdilleen?