Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

HC-arvoista

Aloittaja sulo, 18 heinäkuu 12, 00:03:15

« edellinen - seuraava »

sulo

Käytin pirruuttaan mopoani pakokaasuanalyysissä.
CO 1.0/3.0
HC 100/600
Hieman arvelutti etukäteen että käy laihalla. Oisko etupytyllä ilimavuoto ku hc ei ole tasapainossa.
Kyseessä 88 koneella -01 kaasari versio. Ajettukin tosi vähän (17000).
Ed omistajan toimesta on asennettu eaglen scremin II putket, putsari ja suutin setti yms.
Noissa orkkis putkissa on katti ja yhdysputki, muttei näissä uudemmissa-
Vai onko kyseessä jostain muusta.
Pää on liian pieni, ei ymmärrä mistä on kyse..?

filtteri

noista arvoista ja niiden eroista mitään ymmärrä mutta etusylinteri käy normaalistikin vähän laihemmalla,jos ero ei ole hirvittävä niin sanoisin normaaliksi tilaksi.

sulo

Ei ymmärrä edelleenkkään. Samasta kaasaristahan molemmat imee.
Pöllyyttelin start pilottia imupuolen saumoihin, ilman havaittavaa vaikutusta. Siis ei vuotoa.
Miten hitsi tuo on toteutettu, että seos suhde muuttuis pakokaasuista havaittavaksi..?
Onko järkevää selitystä. Seleväähän on se, että rikkaammalla seos suhtella takapytty saadaan viileämmäksi. Miten tuo on toteutettu.

Tomppa68

Molempien pyttyjen imutahdit on samalla kampiakselin kierroksella peräkkäin, takapytty ekaks. Takapytty saa täyden imusarjallisen hyvin kaasuuntunutta seosta kun taas etupytylle jää jämät jotka kaasari tuoreeltaan väsää ja siis laihempaa tavaraa.
Toi pakosarjojen yhdysputki auttaa vastapaineen luomisessa ja siten parantaa täyttöä. Samaa haetaan 2-1 putkilla joilla saadaankin enemmän tehoa ulos kuin 2-2 putkilla.

sulo

Sepä tuli nopesti, Kiitos.

Itselläni lähti ajatus jo harhailemaan EU päästö direktiiveihin yms sellaiseen, kun se katalysaattoottori oli siellä missä alakujaan on. 
Näin tälläkertaa.