Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

huohotus ongelmaa?

Aloittaja jerppe, 24 toukokuu 12, 09:44:56

« edellinen - seuraava »

jerppe

Onkos kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan että puskee huohottimesta öljyä silloin kun joutuu polkemaan käyntiin pidempään?

Huohotinletku menee vaihdelaatikon taakse ja päässä on suodatin. Mahtaisko auttaa jos noistais letkua hieman ylemmäs vai onko vika itse huohottimessa? Tai voiko tuo johtua pumpustakin ettei jostain syystä ehtisi pumpata ylimääräistä öljyä takaisin?

Niin ja moottori on tuo 1340 tötterö.
Flathead.

Hemuli

Tuleeko oire aina vai ainostaan silloin jos pyörä on seissyt pidempään? Toihan on suhteellisen normaalia pidemmän seisokin jälkeen kun pumpun kuula falskaa öljyä kampikammioon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Kuula ei pidä täysin, eli koneeseen pääsee valumaan öljyä koneen seistessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jerppe

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 toukokuu 12, 09:46:05
Tuleeko oire aina vai ainostaan silloin jos pyörä on seissyt pidempään? Toihan on suhteellisen normaalia pidemmän seisokin jälkeen kun pumpun kuula falskaa öljyä kampikammioon.

Aina jos pyörä ei lähde heti tulille.

Eli mun kannattais varmaan alkuun vaihtaa ainakin tuo pumpun kuula...
Flathead.

Rautahauli

Niin ja isot pojat on kertoneet että suti siitä letkun päästä kannattaa heittää helevettiin. Öljysumu tarttuu siihen ja maantiepöly/kura tukkii sen lopullisesti, sit se paine tulee jostain muualta, esim jonkin tiivisteen läpi. Siinä ei liiku ilma kun ulospäin eli ei tarvi suodatinta.
FXEF-81

trumpetti

on omassa tötterössä se ruuvi aivan vitun tiukassa jonka alla kuula piileskelee,meni varsi poikki mensselistä ja mieli samantien joten annoin olla

jerppe

Tänään vaihdoin uuden kuulan pumppuun mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Sama oire jatkuu...

Mikähän tässä nyt oikein mättää? Jakopääkoppa auki seuraavaksi ja etsimään vikaa sieltä?

Flathead.

Hemuli

Ei kuulan vaihto välttämättä auta jos sen pesässä on naarmu tms. Itse olen hoonannut pesän aina tiiviiksi evolaisen työntötangolla ja venttiilinhiomatahnalla. Tönärin pää on saman kokoinen kuula kuin mikä pumpussa on. Toinen konsti on pistää vanha kuula pesään ja napauttaa tuurnalla ja vasaralla sellainen terävä napautus. Sitten uusi kuula ja kasaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

....uusi jousikin voi auttaa, kuulanvaihdon lisäksi.
FXEF-81

jerppe

Nyt tuntuis toimivan...

Tiedä sitten mikä tuossa oli... Tulipahan tarkistettua öljypumppu ja laitettua uudet tiivisteet ja stefa.

Samalla siirryin takaisin viime kesänä toimivaksi todettuun suoraan 50 öljyyn, mutta sillä en usko mitään merkitystä olevan tuohon huohottamiseen.
Flathead.