Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapään lataus ?

Aloittaja Leksa, 25 huhtikuu 12, 20:41:17

« edellinen - seuraava »

Leksa

Eipäs lataa vieläkään :-\  Viikon verran olen paininut asian kanssa eikä vika löydy millään , mutta eiköhän se vielä toimimaan lähde .

Laturille olen tehnyt kaikki testit mitä manuaalissa neuvotaan ja kaikki toimii kuin pitääkin ? esim ,kun mittaan F-navalta moottorin käydessä 2000rpm  , mittari näyttää 20-30V ja vastaavasti A-napa antaa lukeman 2-2.5V , eli oikeilla lukemilla ollaan ?

Eikös elektroninen jännitteensäädin maadoita runkonsa kautta? Poistin kiinnityskohdasta kaiken maalin ja kontakti runkoon on hyvä mutta edelleenkään ei lataa  :-\ Säädinhän on uusi , mutta voiko olla että sekin on hajonnut?

Loppuun vielä kuva säätimestä . Onko tuo pieni reikä kiinnityksen vieressä maadoitusta varten?

maick

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 06 toukokuu 12, 14:27:31
Onko tuo pieni reikä kiinnityksen vieressä maadoitusta varten?

Juu. Mulla jännitteensäädin on maadoitettu erillisellä piuhalla just tuosta reiästä, koska ei sijoituspaikkansa takia muuten maata saisi.

Make

Koitas nykiä sen 3-napaisen liittimen piuhoja,  kumpiakin, ettei vaan olis irti.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Leksa

Tässä ei ole tuota 3-napaista liitintä , ainoastaan kolme erillistä johtoa .

mielikuva

Mulla on ollut kanssa samankuuloisia onkelmia rautiksen laturin kanssa. Ekalla kerralla tajusin että vakiohärvelissä akkuteline on kumipuslilla rungossa, eli tartti erillisen johdon runkoon. Toisella kerralla tuollainen kuvassanäkyvä lataussäädin oli uutena rikki ??? Vaihdoin takuuseen ja sitten toimi. Tämän hetkinen tilanne on se että säädin taitaa taas olla rikki... 1500 km menty. Mikähän sen hajottaa. Eräs vanhempi autosähköasentaja sanoi että jonkun vanhanmallisen saksalaisauton Bosch säädin toimii samalla tavalla. Olen miettinyt että jos sellainen kestäisi paremmin.

Minä epäilisin että tuo sun säädin on rikki. 

Leksa

Hommasin pyörään uuden laturin(taiwan) reilu viikko sitten ja lataus rupesi toimimaan niin kuin  pitääkin .
Sunnuntaina kun olin palaamasa jarrutestistä , laturi lopetti taas toimintansa  :-[  En tiedä onko tällä mitään vaikutusta mutta takavalokin oli kärvähtänyt matkanvarrella .

Kaikki johdot olen käynyt kertaalleen läpi ja sillä puolella kaikki on ok . Ainut mikä tulee mieleen on , että en ole laittanut pyörään valorelettä , voiko sillä olla jotain vaikutusta?

Jack

Siis taiwaallinen tasavirtalaturi.  ;D

Kato ekaks että hiilet pääsee liikkumaan vapaasti pesissään, ja ottaa kiinni kommutaattoriin.

Se, että ne näyttää ottavan kiinni, ei oo tae. Eli se levy irti missä hiilet on, ja sitten pitää hiilten pullahtaa ihan itestään pihalle. Pienikin kanitus saattaa aiheuttaa latauksen loppumisen, kun hiili on kulunut niin ettei enää ota kontaktia kommutaattoriin.
Flatheads!!!