Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lisää tehoa jarruihin

Aloittaja Spöke, 03 heinäkuu 12, 22:08:05

« edellinen - seuraava »

Spöke

Nonni, olisi ajankohtaista kilvittää tuo Noskoolfab. Sitä ennen pitänee jarrutella. Takajarru on mielestäni ok, käytännössä tismalleen samat osat löytyy BMW GS:stä. Samaisesta moposta on peräisin myös etusatula, kaksimäntäinen kelluva brembo, muistaakseni 32mm männillä. Levy takana on 240mm, edessä 11,5" harrikan oma levy. Takajarru toimii hyvin, menee lukkoon asfaltilla ja on tunnokaskin. Etujarru....soralla saa lukkoon kun helvetisti tempoo kahvasta, asfaltilla lähinnä vauhdinhidastin. Pääsylinteri etuarrulla on 1/2", mielestäni tuntuma on hyvä. Ei kova, vaan progressiivisesti koveneva. Ihan niinku kitkaa olisi vaan liian vähän. Palat on monessa öljyssä ja paskassa uitetut alkuperäiset brembot. Miten mä teen tohon vehkeeseen jarrut. Satulaa en mielelläni vaihda, tilaa ei pinnapuolella ole männille, tollanen kaksimäntäinen on ainoa vaihtoehto. Olisiko sintratutu palat tie onneen?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/bmw/f650/1994/ebc-sintteriset-jarrupalat-73/
Häh? Kestääkö fättärin jarrulevy sellasia? Jotain muuta, mitä? Hjälp!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Sintteripalat on enempi racemeininkiä, toimii vasta tarpeeksi lämpiminä eikä kaikkien levyjen kanssa sittenkään. Jospa koklaisit uusia keraamisia paloja?
Long John Stroker

Hemuli

Jos toi öljyssä uittaminen ei ollut spökemäistä hirtehishuumoria niin ihan ensin aloittaisin palojen vaihdolla. Mulla oli aikoinaan Buellissa vuotava keulan stefa joka valutti öljyt suoraan jarrulevylle ja siitä paloihin. Jarru oli äkkiä niin huono että vaikka kaikin voimin puristi, ei meinannut saada pyörää pysähtymään. Edes brakleenilla huuhtelu ei tehnyt niistä uudenveroisia. Ja kyseessä siis orkkisosat, kuusimäntäinen satula Nissinin kahvalla - normaalisti toi on kahden sormen jarru.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Joo, ostetaan palat. Laitetaanko keraamiset vaiko tavalliset ekologisesta kananpaskasta kuumapuristetut? Onko noista keraamisista kokemuksia?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Kaverilla on R1100GS, eli jos jarru on samaa sukua, niin kuulemma ylivoimaisesti paras pala on joku EBC Extreme, jota myrskymoottori myy kalliilla. On kuulemma ainoa jolla pysähtyy, ainakin sen möykky-Bimmeri pysähtyy.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Mutta Spökelläpä oli ainoastaan jarrusatula siitä bemarista, jarrulevy taas Harrikasta. Levyn materiaali määrää palan tyypin, ei satulan malli.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957