Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Supertrapp race muffler

Aloittaja Timppa62, 07 maaliskuu 12, 10:09:15

« edellinen - seuraava »

Timppa62

On tarkoitus rakentaa uudet putket. Hankin änkkäreiksi Supertrappin alumiiniset race mufflerit.
Pitääkö pöntöt vetää kiinni jonnekin, vai riittääkö pelkkä panta joka on lukitettu sillä mukana tulleella niitillä? Ja käyrät kunnolla läheltä änkkäriä kiinni runkoon, lootaan tms. Itse änkkäripönttö ei paljoa paina.

Laatikossa oli mukana alumiiniset kiinnikelaipat (?) (2 kpl / pönttö), muttei mitään ohjetta mihin niitä tarvitaan. Vai onko tarkoitus hitsata ne änkkärin kuoreen? Kuvassa samanlaiset lätkät oikeassa yläreunassa.

Hemuli

Kyllä mä pistäisin sen pöntönkin kunnolla kiinni runkoon, pelkkä klemmari ei jaksa kovin pitkään noin pitkän varren päässä olevaa painoa kannatella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Timppa62

Ok, niin se vissiin pitää.  Ja ilmeisesti noilla lätkillä? Oon kattonut koko interwebin race muffler kuvat, mutten ole löytänyt noille lapuille mistään käyttövinkkiä.

Hemuli

Noissa mun Kiiskeltä ostamissa alumiinitrapeissa ripustus on tehty näin:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Timppa62

Kiitos, toi selittää ne kaksi kiinnityslätkää / pönttö.

Timppa62

Tähän liittyen pitää mainostaa Marteliusta http://www.martelius.com/ putkien vääntäjänä.

Kasasin käyrien mallit putken jämistä, lähetin Laitilaan, takas tuli 1 3/4" rosterista taivutetut hienot käyrät erittäin kohtuulliseen hintaan. Taivutuksissa käytetty lestiä, joten käyrät on kurveissa ja suorissa osissa samaa mittaa.

Suosittelen todella lämpimästi.