Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tukilaakeri(ko?) ujeltaa

Aloittaja Rautahauli, 29 heinäkuu 11, 21:33:42

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Toisessa topikissa viitattiin vähän samaa mutta avasin oman ketjun.

Eli mielestäni ujellus kuuluu enskan puolelta ja pahimmin juuri silloin kun kääntää kaasun kiinni, moottorijarrutuksissa. Alkuun kuului kolmosella mutta kun kiristin vähän enskaketjua ääni alkoi kuulumaan muillakin vaihteilla, ketju ei ole liian kireällä. Viime talvena vaihdettu aito Taiwanilainen tukilaakeri ja sillä on nyt rullattu noin 10K km. Voiko se mennä tässä ajassa?

-81 Shovel ja 4-lovinen loota, enskassa pari desiä ATF F-typeä.
FXEF-81

Rautahauli

Jos yhtään ymmärsin ameriikan palstoja niin ei uudempienkaan mallien tukilaakereille luvata kun 15K mailia joten en eppäile etteikö itämainen laakeri korkkaisi 10K:n kilometreillä.

Laakeri ja stefa tilattu.
FXEF-81

Rautahauli

Ensiöveto on irti ja kyllä se viime talvena vaihdettu laakeri aika liukkaasti liukuu, aivan kuin olisi kuiva.
Otin kotona uuden laakerin auki ja tähän on varmaan kiinanpoijjaan pitänyt laittaa vassut omistaan kun on aika kuiva tämäkin. Ei ihme jos nämä kestovoidellut rallattaa kesän ajojen jälkeen.



Salvaa täyteen ja kansi kiinni. ;)
FXEF-81

Urho K.

Oli taannoin juttua skf:n miehen kanssa urakuulalaakereista joita itte käytän pyörän laakerena

"Suuremmalla rasvan esitäytöllä 6203 laakeri olisi seuraavalla merkinnällä.
6203-2RSH/C3HMTF7, jossa rasvan määrä on noin kaksinkertainen normaalitäyttöön nähden."

Meinaan seuraavaks noita laittaa kun vaihan, crossi/endurokuskit kuulemma kayttää noita.
Noita vois löytyä tukilaakerin koossakin. Hintaero oli mitätön. Sit niil on nykyään hybridilaakereita mut hinta n. 10 kertainen.
Panheads MC

Rautahauli

Tuon sivukilven saa pienellä lattameisselillä auki niin ettei jää mitään jälkiä ja kannen saa kiinni että napsahtaa.

Sattui olemaan Rocolin salvaa ja laitoin sitä uuteen laakeriin täytteeksi.

Ihan kuin se olisi HD:lle tehty  :D  :

SAPPHIRE HI-LOAD 2
Molybdeenidisulfidia (3 %) sisältävä monikompleksirasva, joka kestää korkeita
kuormituksia ja tärinää. Myös pidennetyille voiteluväleille kaikentyyppisillä laakereilla.
Lämpötila-alue â€"30°C â€" +150°C. NLGI 2.


Vanha laakeri oli tosiaan rullannut kuivana ja vaikka ei se väljä ollut niin pykälää tuntui kun käsissä pyöritteli.
FXEF-81

Natking

Vahan aiheeseen liittyen oon just rehaamassa tota tukilaakeri kalikkaa, ja tuli oikeen ruvettua mittailemaan sita kun huomasin etta lootan laakerissa oli aika lailla valysta.
Lootassa olevat pykalat mihin tulilaakerikalikka ohjautuu on tarkalleen samalla kehalla akselin laakeripesasta mitattuna mutta sen irtokalikan pykalat on reilun miillin verran toisella poskella!
Ei ihme etta on laakeri porsinut lootasta.
Kannattaa mitata tota palikkaa etta on varmaan keskeinen, muutenhan se vaantaa kytkinakselia vinoon.

Nim. ''Kettu vinossa''
Just trying to be different (like everyone else)

masa

LainaaKannattaa mitata tota palikkaa etta on varmaan keskeinen, muutenhan se vaantaa kytkinakselia vinoon.
Omassa tukilaakeri hässäkässä oli heittoa jos en väärin muista n.3 kymppää, pinnan joka vastaa vaihteistoon,sorvasin tukilaakerin tasopinnan(valupinta) samaan linjaan tukilaakerin ulkokehän  kaa,näin k.akseli tuli linjaan tukilaakerin kanssa,ja itse tukilaakeriin laitoin ruutalla lisää rasvaa ,näytti jotenkin vähältä kun kurkkasin laakerin pölysuojan alle,laakerin loppumisen syy on mielestäni huono linjaus+liian vähän rasvaa tukilaakerissa

Rautahauli

Pukkasin kännykameralla kuvatun pätkän juutuubaan, tää se tais olla mikä siellä äänsi. Laakerilla ajettu kesä, se oli aika kuiva mutta pieni epäilys myös liian tiukoista ketjuista joilla ehdin papattaa kymmeniä kilsoja, ainakin.

Video012
FXEF-81

Rautahauli

Laakerihan se oli mistä "ujellus" kuului. Ei äännä enää.
FXEF-81