Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautiksen kytkinkehdon kiksilevy

Aloittaja Mike LeCoq, 18 maaliskuu 12, 15:38:23

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Osaisko joku neuvoo helpoimman keinon vaihtaa toi hammaslevy, joka on niitattu kytkinkehdon takapuolelle? Eli siis se levy johon kiksin, jousikuormitteinen räikkäratas vastaa polkaistaessa. Piti tosta noin vaan naputella niitit irti ja läsäyttää uus levy paikalleen, mutta eihän se niin helppoo ookaan. Pitääkö niitit rälläköidä toiselta puolelta tasaseks ja sitten napauttaa ulos ja onko kokoamisessa jotain huomioitavaa, keskitys ym?

Hemuli

Mä poraisin niittien kartiokannat pois siitä rataslevyn puolelta. Niin et vahingoita kytkinrumpua ja niitit putoo turvallisesti pois. Sitten vaan uus levy paikalleen ja niitti kerrallaan lyöt ne kasaan. Ei sitä pahemmin voi keskitellä kun niittien reiät on jo rummussa ja kartiokannat määrää paikan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Selvä homma, kiitos tästä neuvosta.

Mike LeCoq

Tulipahan mieleen, vielä samaa aihetta liipaten. Ilmeisesti toi uloin hammaskehä tossa kytkinkehdossa on ihan vaan nappikäynnistyksen starttikehä? Niin enhän mä kai tee sillä juuri mitään, kun kuitenkin tota kiksiä käyttelen, eikä sähköstarttia mulla ookkaan..

Voinko siis ihan rouheesti sorvata koko rattaan mäelle? Ei muuta syytä, kun että olis vähemmän massaa pyörimässä, tiättekö niinkö organisaation virtaviivaistamista. Vai toimiiko toi nimenomaan vauhtipyöränä, eli operaation jälkeen kaikki alavääntö katoaa ja pyörästä tulee entistäkin urheilullisempi?

Tarkoitan siis tätä:

Hemuli

Eikös toi ratas ole ihan prässisovitteella kytkinrummussa kiinni? Ei siitä mitään hyötyä kiksipelissä ole, jos toi olis vanhemman mallin kytkin niin toi ratas olis painonsa arvoinen kultaa kun niihin ei oikein tahdo enää löytyä sähköstartillisen kytkimiä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Joo se on ilmeisesti aika kovaakin prässätty, kun on työntänyt edellään tosta kehdosta irronnutta materiaalia. Joku on vielä varmuuden vuoks hitsannu sen neljästä kohtaan kiinni, vissiin ihan normaali toimenpide. Ei välttämättä oo vastaavaa hyötyä tota irrottaa, mutta saispahan yksinkertasemmaks ja kevyemmäks, joten katotaan ny.

Hemuli

Eiköhän se oo tehtaalla hitsattu. Toi ratas leviää ihan uskomattoman paljon kun sille antaa lämpöä. Muistan kun kerran vaihdettiin kaverin nelivaihteiseen sporttiin uusi ratas, uutta asennettaessa pistin kytkinrummun pakastimeen ja aloin lämmittämään rataskehää pillillä. Kun kehä oli mielestäni tarpeeksi lämmin hihkaisin kaverilleni että tuopas se rumpu tänne. Pikapikaa juoksutetun rummun päälle kun pudotti kuuman rattaan niin tuli todettua että turhaan otin vasaran käteen. Ratas heilui millikaupalla rummun päällä - hetken jo kävi mielessä että näinkö oli vääränmallinen kehä. Mutta jäähdyttyään se krymppaantui rummun päälle kuin tauti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957