Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

128" shovel

Aloittaja arvo, 19 helmikuu 12, 21:05:57

« edellinen - seuraava »

Natking

Olisko se Ultiman sytka Daytona Twin Tech;n tekema eika Dynan?

Ma oon pariin Ultiman starttiin tutustunu ja seurannu sen verran muutaman hepun touhua Ultiman laatikkojen kanssa, etta oon kyll itelleni sen luvannut etten sekoa tohon kamaan ihan viela.
Ehka jonkun vuoden paasta, mut sitakin epailen.

En usko etta vanha sanonta olisi viela mitenkaan vanhentunut, eli markalla saa markan tavaraa?
Just trying to be different (like everyone else)

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Natking - 23 helmikuu 12, 07:42:01
En usko etta vanha sanonta olisi viela mitenkaan vanhentunut, eli markalla saa markan tavaraa?

Eiks se nykyisin ole lähinnä että eurolla saa markan tavaran?

Kaveril on lohkorikkoinen kasaantumassa uusiks ultiman fatso(?) lohkoihin. Ihmettelin niit lohkoja sen tallil tuos taannoin, oli ne ainakin silmämääräisesti varsin siistiä duunia ja vaikutti ihan asiallisilta. Tokko ne ihan kuraa on ainakaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tomppa68

Kyllä ne Ultiman ja Dynan sytkät on kaksoset... Daytona on ihan erilainen. Dynan ja Ultiman erona hinta ja tarra.
Miulla Ultima ja oikein hyvin toimii.

Hemuli

Mulla oli myös toi Ultiman sytkä enkä mitään eroa Dynaan havainnut. Jopa Dynaan tottunut dynottajakin oli ihan sinut laitteen kanssa ja se vastasi säätöihin ihan samalla tavalla kuin kalliimpi kaksoisveljensä. Ja jos "laadusta" puhutaan, niin joitain vuosia sitten en olisi koskenut pitkällä tikullakaan Dyna 2000i sytkään, sen verran monta niitä kaveripiirissä pimeni...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tomppa68

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 22 helmikuu 12, 12:33:06
Mä en tiedä tosta Ultimasta juuri yhtään mitään, mutta arvelen että sillkkaa kiinan pekulia ja pekkaa. Esim se että Dyna 2000i olisi sama kuin Ultima on varmasti paska puhetta miksi Dyna lähtis siihen? Ultima tekee myös nykyään S&S E kaasaria nimellä Ultima R-1 on patentit ja Ultima nimet kyljessä ja silkka kopio, miksiköhän S&S lähtisi tollaiseen? Eli todella kovan luokan kopioinnista on kyse ja muiden nimellä ratsastamisesta.
Joo ja hallitus on salannu meiltä ufojen lentoterminaalin toiminnan Konnunsuolla  ;D
Mitäs muuta?  ;)

Tomppa68

Itseasiassa toi ultiman sössökaasarin kopsu on paranneltu versio... ja ihan patenttien kera:

Lainaa+ Patented design improvements over S&S® carburetors
Patent #D 638,857
+ Relocated accelerator pump nozzle
for increased throttle response
+ Plug for screw in Thunder Jet, now a bolt on!
+ Directly interchangeable with S&S® Super G & Super E carburetors
+ Accepts S&S® Jets and S&S® bolt pattern Air Filter Assemblies

Kiiski

^ No eihän ne sitten tosiaan ole kopioita, vaan perempia! Onkohän siinä Ultiman sytkässä samat ennakkokäyrät? Mites toi Ultiman Crane Hi-4 onko kokemuksia? Varmaan sekin on parempi?

Tomppa68

No eihä noi sf ultima ja crane hi-4 oo ees samannäkösii...

Samat käyrät dynassa ja ultimassa on, ja saaha niihi syötettyy tietsikalla just sellaset käyrät ku lystää.

akrapu

No justiinsa ! Meikäläinen on taas tipahtanut kehityksen kelkasta. Mulla on sovelissa jotkut justkat sytytyspuolella, kaverit kutsuu niitä kärjiksi. Tietokoneella säätö ei onnistunu, mutta onneksi löyty meesseli tallin nurkasta, niin johan sai säädöt kohalleen. Viime kesänä poljin sovelia paikallisen pensa-aseman pihalla. Kylänmiehet istu terassilla ja polttelivat tupakkia. Joku epäli, että ne kärjet olis kulunu. Paikallisen metropoolin (lue: Seinäjoki, jossa kerrostalot on max. 3 kerrosta) vauhtiputkasta löyty onneksi uudet akkelit ja taas mentiin. Ja aiheeseen: kokokompleksi se on minullakin, ei ole kuin 74 kuutiotuumaa. Perille on ehtinyt niilläkin joka reissu. Lomat alkoivat just ja siksi jutut on levotomia...
- akr

Vette427

mulla kans toi ultiman sytkä 3kesää ollu ja ei mitään moitetta ko laitteesata voi sanoa.
ultiman 6-v laatikko ollu saman ja vaihteen keskitysjousi on katkennu mutta muuten pelaa loistavasti. vaihteet ja vapaa löytyy aina  ja öljyt pysyy oikealla puolella. 449 taalaa vastaan pitkälti yli tonni 5-v suomesta ei mun ainakaan tarvinnu miettiä kumman otan  ;)
eilen sain uuden startin 1.7kw ja ultiman otin taas. viimeksi ahneuksissani ostin 2.4kw murikan ja se piru söi akkuja ku leipää. (oli tarkoitus ostaa joko 127 tai 140 kone niin siks tuollainen) ja ku hinnassa oli vaan eroo 139 vastaan 149 taalaa.
startissa on (ainaki 2.4kw) 2 kohtaa jotka päästää veden sisään mutta ku ne korjasin ei enää  murhetta.

jos joskus on varaa ja tarvista ostan ultiman koneenki vielä ihan ku ei niillä kerta tee mitään  ;D
siks aikanaan ajoin 5.7 oldsin tiiselilläki vuosia ku niilläkään ei tehny mitään ja harrikan laitoin ku silläkään ei kuulemma tee mitään. täälä päin kaikki tutut tiesi että ne on aina rikki, vaikka kukaan niin sanova ei sellaista ollu omistanu saati ees ajanu.  :P

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Kiwi

Täälläki niissä on vaa sähkövikoja, ei tee mitää. Varsinkaa jos on mangneetto...

Kaveri osti itellensä 5.7 kiisseli chevyn, sano että on paljon kuuskakkosta parempi kone, ja väitti nii kestäväks ku siihen oli vaihettu uudet kannet, nokat, nostajat, lohko, veivit, männät ja kiertokanki... Kai se sitte on vakio kuuskakkosta parempi, tiiä sitte siitä...